CAD & Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 15:02
Ik zit met een vraag. Ik wil een systeem bouwen voor een CAD student.
Ik weet dat CAD software baat heeft bij FirePro en Quadro achtige gpu kaarten.

Nu neem ik hier en daar waar dat een gaming gpu ook gewoon goed is voor zulke taken. Echter weet ik het niet heel zeker aangezien juiste CAD benchmarks die dit vergelijken nergens te vinden zijn.

Software: Siemens NX & Star CCM+

Systeem: http://i.imgur.com/6x68z.png

Vraag:

Is het verstandig om toch te gaan voor een Quadro/Firepro? Begrijp wel dat de kaart niet meer mag kosten dan de huidige XFX 7950 in de foto.

Is het verstandig om te gaan voor een Nvidia 660Ti ipv een AMD 7950? Cuda kan CAD helpen dacht ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Met een NVidia gaming gpu heb je soms last van pixels die blijven branden(in 2D). Na in- en uitzoomen of 'REGEN' is dat dan wel weg. Eenvoudige 3D samenstellingen gaat ook wel in inventor of solidworks. Maar voor hetzelde geld heb je wellicht ook wel een eenvoudig quadro-kaartje. Alleen uitkijken of het niet voor HP ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Anoniem: 288121 schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:57:
Alleen uitkijken of het niet voor HP ontwikkeld is.
Waarom dan uitkijken voor HP ontwikkelde kaartjes zoals u zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Weet ik niet, er staat soms bij ontworpen voor HP. Als u dan geen HP-workstation hebt dan maar gewoon een standaard kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 288121 op 19-11-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:59
Ergens een 2e hands quadro of FirePro op de kop tikken, een Quadro vind je zat 2e hands voor een fractie van de prijs, FirePro zijn wat zeldzamer. Dat is in dit geval als je het mij vraagt het beste wat je kan doen.

Hier zal toch bijvoorbeeld wel wat leuks tussen te vinden zijn?

http://tweakers.net/categ...mszC8t8c1PSQWK5mQWlyjVAgA

Als ik de bovenste kaart alleen al bekijk... die ligt in de winkel voor het 4x zoveel geld.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 19-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:24
V&A aangeboden: HP NVIDIA Quadro 4000 (WS095AA) denk dat het wel een mooie prijs is :)
Pagina: 1