Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:37
Ik kom net bij familie binnen en krijg te horen dat een van de mobiele telefoons niet werkt zoals verwacht.
Personen smsen naar het 06 nr (Tele2 met T-Mobile netwerk) en krijgen vervolgens een sms terug van iemand anders dan de eigenaar van het toestel. Het toestel heeft zelf dan 'geen service' en na een tijdje is er weer op het netwerk geregistreerd en werkt het toestel weer.
Nu blijkt dat een van de personen een reactie kreeg 'ik heb dit nr gehackt. Pech voor de persoon'

Herkent irmand deze situatie? We hebben het nr laten blokkeren zojuist bij Tele2, maar dat is een voicemail inspreken. Nummer is dus nog actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 11:22
SIM-kaart gekopieerd? Is goed mogelijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Ja dat zou ik ook verwachten, maar de sim kaart is er niet uit geweest vanaf het begin. Althans dat garandeert de persoon mij. iPhone overigens. (is een nieuwe sim zo'n twee weken oud, dus dat kun je wel onthouden of er iets gebeurd is met de sim)
Zou een app dit kunnen verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
mgizmo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:01:
Ja dat zou ik ook verwachten, maar de sim kaart is er niet uit geweest vanaf het begin. Althans dat garandeert de persoon mij. iPhone overigens. (is een nieuwe sim zo'n twee weken oud, dus dat kun je wel onthouden of er iets gebeurd is met de sim)
Definieer nieuwe sim en wat eraan vooraf ging.

Bij dingen als sim-unlocken etc bij shady zakenlui is er een kans dat ze je sim kopieren, bij nieuwe sim-kaart in de winkel ingesteld is er een kans dat de winkelbediende hem gekopieerd heeft (kans vrijwel nihil als het bij een respectabel bedrijf gebeurt is, maar toch)
Sim's bij laten knippen voor iphone 5 oid op een shady locatie is ook altijd een goed idee.

Maar in principe zou ik er totaal geen tijd in steken en het gewoon door de telcompany af laten handelen en bij hun een nieuwe sim opvragen op basis van je klachten. Dat is de enige werkende manier.

Al is het je buurjochie wat je sim-kaart gekopieerd heeft, als je hem erop aanspreekt kan hij alsnog zelf nog een kopie hebben / verkocht hebben en daarmee na een half jaar weer beginnen met telefoontjes treiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoort deze nieuwe sim bij een nieuw abo, eventueel met nummerportering?
Dan is de oorzaak mogelijk heel wat minder "spannend" en heeft waarschijnlijk te maken met portering, die niet helemaal goed verlopen is, niet de eerste keer bij Tele2 en/of T-Mobile.

Hoe dan ook, hebben ze al naar de klantenservice van de provider gebeld? Want die is de enige, die dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mgizmo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:01:
Dat zou mogelijk zijn als het toestel gejailbreaked is, echter wil ik wel graag dat je je realiseerd dat het een appeltje eitje is om een simkaart te clonen enige wat je nodig hebt is 5 secs toegang tot de sim om het IMSI nummer te bemachtigen ( Dit staat op je sim kaart en vaak NOGmaals op de "grote"pinpas sized card. ) en
een sim duplicator kost je ongeveer 10 Dollar die je moet aansluiten op een PC en een standalone versie waarbij je geen PC nodig hebt voor misschien 2 tientjes, alhoewel die laatste wel wat meer moeite kost om aan te komen.

Hoe dan ook all it takes zijn 10 seconden zeker ook omdat je bij de iphone de sim eruit en er weer in kan rammen zonder lang bezig te zijn ( simslot is van buitenaf easy bereikbaar )

Enige wat je kan doen is Melden aan Tele2 en je nummer direct laten blokkeren, en dan hun het laten uitzoeken wie het was.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Even een update en beantwoording van vragen:
- Nr is nieuw via Tele2. Dus geen portering.
- SIM is niet geknipt (is opgestuurd door tele2)
- Is een nieuwe iPhone (4S)
- Niet gejailbraket

Vaag dit. Op het moment dat ik startte met het topic was bij Tele2 ook in de voicemail ingesproken om het nummer te blokkeren, maar je weet niet wat daarvoor allemaal gespeeld heeft. De persoon in kwestie had al een week dat ie telkens geen service had en meldde dus toen ik binnen kwam van die smsjes waarop gereageerd was (Mensen hadden dus mijn kennis gesmst. Die heeft nooit die smsjes gehad en vervolgens kregen die mensen wel een reactie van die andere persoon).
Inmiddels is wel duidelijk dat het nummer misbruikt is met in ieder geval dataverkeer. Tele2 gaat er dus nu ook onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Je kunt een sim niet zomaar klonen via een app hoor. Zelfs via een sim-kloon-apparaat is dat nog vrij moeilijk, tenzij het een echt oude sim betreft. Om de private key die bij het IMSI hoort te bemachtigen moet je namelijk een soort bruteforce-poging doen, en die worden hardwarematig door simkaarten geblokkeerd (dwz de chip blokkeert zichzelf na een aantal pogingen).

Een duosim lijkt de meest logische mogelijkheid; dan krijg je 2 exact dezelfde simkaarten meestal. Vraag eens na of het abonnement misschien ooit is overgenomen van iemand anders en vraag eens hoe oud het abonnement/de simkaart is?

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-11-2012 18:00 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1