Toon posts:

Hoe krijg ik de corevoltage omhoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k heb gisteren een celly500 op een Asus P2B mobo 75 mhz fsb geprobeerd (dus 7,5*75=562,5 mhz).

Hij loopt niet vast maar tijdens de intro van UT kwam ie iedere keer al met foutmeldingen (kan ze zo niet herkauwen maar bepaalde processen waren gestopt). Op 500 mhz doet UT het prima.
Nu wil ik proberen of 'ie het met een hogere corevoltage wel wil doen maar ik weet niet hoe ik dat moet omhoog moet krijgen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat moet (waarschijnlijk staat het in mobo manual en heb ik niet goed gekeken, toch ff vrageb)?

Is er dan direct extra koeling vereist?

Hoeveel moet ik de corevoltage omhoog zetten als ik de bussnelheid met 8,33mhz verhoog?

Verwijderd

Hoe je core-voltage te verhogen :
1) Kan dit ueberhaupt wel met je moederbord ?
2) RTFM ! (of download 'em van www.asus.com )
3) Wanneer en met hoeveel ? Trial and error ! Probeer eerst een stapje te overclocken, dan nog een. Elke keer testen op stabiliteit (bv. uurtje demo draaien).
4) Instabiliteit ? Voltage 1 stapje verhogen en testen. Stabiel ? -> Stap 3

Verwijderd

Weet niet of het met de Celly kan, maar met de PII gaat het zo. Zie link.
BTW Nemesis dit staat dus niet in de FM, dus met alleen de FM kom je er niet altijd. http://www.hwupgrade.com/overclock/cpu/index9.html

Verwijderd

ASUS P2B kan dat niet. heb ik zelf ook :(

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
vreend.... ik kwam met mijn celly 466 moeiteloos op 583MHz maar ik heb dan ook een voodoo 3000 en die trekt die bus wel :)

ik had toen een via apollo pro moederbord,, en kon het voltage niet eens aanpassen,, het ging gewoon goed..!! ;) ;)

Verwijderd

Ow ja, die pinnetjes afplakken ...
Dat zou op een convertor net zo goed moeten werken. En Schumi : Inderdaad, dat staat niet in die FM ;).

Dus Kieskes1 : FF link doorbladeren !
Pagina: 1