Videokaart kopen.

Pagina: 1
Acties:

• TimAllOver
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02 09:16
Hoi!

Ik ben al een tijd aan het kijken voor een nieuwe videokaart, maar ik heb er dus totaal geen verstand van.
Ik heb nu een Intel Graphics 1000 (GT1) -dit geeft het programma cpuz aan-

De rest van mijn computer bestaat uit;
4,0 gb RAM
Gigabyte H61M-D2-B3 moederbord
Intel Core i7-2600 CPU @ 3,40GHz
En als ik het me nog goed kan herinneren zit de grafische kaart / videokaart vast aan de processor.

(Ik hoop dat ik hier duidelijk genoeg mee ben)

Prijs.
Ik wil het liefst zo dicht mogelijk bij de 200 blijven, maar als dit te weinig is wil ik tot een max. van 400 gaan maar dan ook echt geen cent meer.

Prestaties
Ik gebruik maar als indicatie dat ik Skyrim wil kunnen spelen op op z'n minst High. Ik kan het nu op low spelen met kleine aanpassingen bij settings zonder dat ie langzaam wordt :(
Ik doe ook een grafische opleiding dus wil wel Photoshop en 3D programma's en die zooi kunnen draaien maar dat lukt nu ook. Het gaat me er vooral om dat ik een beetje leuk kan gamen op hoge kwaliteit zonder lag of uren aan loading screens.

Geluid
Hij hoeft niet doodstil te zijn maar ik game vaak snachts dus het zou fijn zijn als hij niet even luid is als een extreme metalband :')

Beeld
Ik heb een 22 inch scherm van 1920x1080 met DVI-D aansluiting ( LG E2251)

Overclockmogelijkeheden
Hoeft van mij niet, geen verstand van. :?

Hitte en Verbruik
Ik heb echt 0,0 verstand van verbruik enzo. Hitte nja, voor zover ik weet is het geen bijzondere kast (was een custom ding bij een of andere winkel waarvan ik de naam kwijt ben.) Hij staat wel in een soort van kastje gemaakt van hout zodat ie wat minder ruimte in neemt onder m'n bureau.

Ik heb al van een broer van m'n vriendin deze als aanrader gekregen: pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5
Maar ik weet niet of deze al dan niet voldoet aan mijn eisen.
Ik zat zelf eerst een tijd te kijken naar een Asus Nvidia GeForce GTX 670 of van een ander bedrijf als zotac of gigabyte ofzo, maar die vond ik toch wel erg duur.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, en dat ik natuurlijk duidelijk genoeg ben geweest.
En ik wil iedereen die ook maar de moeite heeft genomen om dit te lezen bedanken! _/-\o_

Verwijderd

Je kunt het beste in met dat budget deze kopen. De Ti versies zijn overpriced.
pricewatch: Asus GTX660-DC2-2GD5

Ik zou je ram ook toch even upgraden naar 8 GB of gwn 4 GB bij doen; :
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 21:15 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Te zien aan je specs heb je een kant en klare pc gekocht, wat voor voeding zit hierin?
(geef merk en type of een foto van de sticker aan de zijkant).

gtx660 of 7870 lijken me voor jou inderdaad ook al ruim voldoende, deze kosten net iets boven de 200 euro.
(indien er nog een voeding bij moet komt er pakweg 50 euro bij)

• TimAllOver
@Mitsumark, Als je met kant en klaar bedoeld dat ik hem niet zelf in elkaar geknutseld hebt dan klopt dat. De winkel waar ik hem gekocht heeft heeft 'm zelf samen gesteld. Verder is mijn computer behalve een klein i7 stickertje geheel sticker vrij. Ik weet niet of je ergens anders op de kast zou kunnen zien wat voor voeding er in zit

Edit: op de achterkant was nog een heel klein stickertje met de tekst: input 230 VAC 50Hz 3A.

[ Voor 12% gewijzigd door TimAllOver op 13-11-2012 21:48 . Reden: nieuwe info ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Ja dat bedoel ik, vaak wordt er 'bezuinigd' op dingen die de klant niet direct ziet in prestaties (voeding, moederbord, etc).
Voor info over de voeding zou het zijpaneel er even af moeten, de sticker staat (als het goed is) op de zijkant.
Dan kom je bv zoiets tegen: http://members.tele2.nl/j...oto%20voeding_sticker.png

• TimAllOver
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb een 400W voeding.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

met zo'n voeding kun je een zware gpu wel uit je hoofd zetten. Een GTX650 of HD7870 moeten denk ik nog wel kunnen, maar niet veel krachtiger ben ik bang.

Al moet dat denk ik wel genoeg zijn om Skyrim op high te spelen.

People as things, that’s where it starts.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:42

Quad

Doof

VasZaitsev schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:10:
met zo'n voeding kun je een zware gpu wel uit je hoofd zetten. Een GTX650 of HD7870 moeten denk ik nog wel kunnen, maar niet veel krachtiger ben ik bang.

Al moet dat denk ik wel genoeg zijn om Skyrim op high te spelen.
Een GTX650 of een HD7870 is wel een performance verschill van 200% in het voordeel van de HD7870.
Kan de TS aangeven wélke voeding het is? Een 400 watt Trust of een 400 watt van Seasonic is een wereld van verschil.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Als ik het zo bekijk heeft de TS een voorgebouwde machine uit de winkel staan. En in voorgebouwde machines zitten meestal niet echt kwaliteitsvoedingen.

• TimAllOver
Ik heb hier op een blaadje staan "HKC S2-400 dr 400W"
Nogmaals, het is geen standaard computer van Dell oid die je kant en klaar koopt, echter heb ik 'm ook niet zelf in elkaar geknutseld.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:42

Quad

Doof

Op een HKC voeding ga je niet veilig een GTX 660 of hoger draaien. Ik raad je aan om ook een nieuwe psu aan te schaffen, een xfx 550 of een seasonic zullen voldoende zijn. Samen met een GTX 660 ti/ HD 7950 zullen ze nog wel binnen het budget passen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1