Toon posts:

6 gb werk geheugen 3,44 gb beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb sinds kort een extra geheugenbankje in mijn computer gedaan van 4 gb
ik had er al eentje van 2gb in zitten (dus nu samen 6gb)
nu ik die er van 4 bij in heb gedaan staat er opeens 6,00 gb (3,44 GB beschikbaar)
ik snap er niks van hoe het komt heb nooit echt in de instellingen gezeten.
want het moederbord is namelijk ook niet zo oud
ík heb een asrock g41m-vs3 R2.0
er zitten 2 vakken voor geheugen.

mijn computer spec zijn:
windows 7 ultimate 32bit
intel pentium 4 cpu 3.20 GHZ

weet iemand raad hoe je het moet oplossen want ik zou wel graag alles 6gb werkgeheugen willen gebruiken
alvast bedankt

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:32
Je moet windows installeren met 64 bit, anders ben je inderdaad beperkt.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

bonzz.netninja

Niente baffi

Idd, daar zit je bottleneck. de 32 bits kan niet meer dan die 3.44 alloceren. Bummer dude :) Enige voordeel is dat het wellicht in dual channel nog wat vlotter werkt maar goed.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 18:32
Vreemde setup heb je daar. Pentium 4 modellen kunnen helaas geen 64-bits OS draaien. Ik ben bang dat je óf een nieuw moederbord + cpu moet kopen, óf het stripje geheugen weer moet door verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
oh direct opgelost jammer maarja
bedankt :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

RobinS.Buisman schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:48:
Vreemde setup heb je daar. Pentium 4 modellen kunnen helaas geen 64-bits OS draaien. Ik ben bang dat je óf een nieuw moederbord + cpu moet kopen, óf het stripje geheugen weer moet door verkopen.
Er zijn bepaalde Pentium 4's die wél 64-bit support hebben...de 600 serie als ik me niet vergis.
Dit is opzich makkelijk te achterhalen met een progje zoals cpu-z.

Maar...6GB en Pentium 4 is meestal toch zinloos. Pentium 4's zijn alles behalve snel helaas.
Gezien het moederbord in de TS vermoed ik dat er wel een Core2 erop kan, zelfs een model met 'slechts' 2Ghz zal al gehakt maken van een 3,2Ghz Pentium 4, en weet je ook meteen zeker dat je 64-bit kan draaien (alle Core2's zijn 64-bit compatible).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT jordyvalk :)

Op GoT komen sommige vragen vaker voorbij, die hebben we dan ook in een FAQ verzameld. Deze vraag - en het antwoord wat gegeven is - staat er letterlijk in:

PMG FAQ - >4GB en desktop PC's

Aangezien deze vraag dubbel is met de FAQ sluit ik het. Graag volgende keer eerst even in de FAQ kijken voor je een topic opent, heb je alleen maar sneller het antwoord.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.