[CRT] Wie heeft nog geen LCD/LED/Plasma maar een CRT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Dit vraag ik me al een poosje af. De laatste topics over CRT televisies stammen uit 2009. Toen waren ze in het buitenland blijkbaar nog wel te krijgen.
Maar al in 2006 werden er meer platte schermen verkocht dan CRT's:

nieuws: Meer lcd- dan crt-televisies verkocht in Europa

Het valt me af en toe nog steeds op dat een analoog TV signaal er veel beter uitziet op een CRT dan op een LCD.
Toch heb ik al een aantal jaren digitale TV (digitenne) wat toch betere kwaliteit geeft dan een analoog signaal.
MAAR het antwoord op de topicvraag zal ik zelf het eerst beantwoorden: Ikke! :)

Hoewel al mijn CRT computer monitoren al verdwenen zijn en vervangen voor platte versies, ben ik 1 van de weinigen met nog een CRT TV. Hij doet het nog steeds en bevalt nog goed dus waarom weg doen?

Wie heeft er nog meer geen flatscreen TV...?

(En ja, dit topic stamt echt uit november 2012 ;))

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het valt me af en toe nog steeds op dat een analoog TV signaal er veel beter uitziet op een CRT dan op een LCD.
Probeer eens plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Er gaat niks boven plasma! :D

In de woonkamer heb ik al een paar jaar een 50 inch Panasonic TH-50PZ80 plasma-televisie staan.

De enige CRT's (37cm) in huis staan in de slaapkamers en daar voldoen ze prima. In de woonkamer zou ik echt niet meer terug willen naar een CRT. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 16:56

pinda powerrr

Slow down...

Meld zich!

Hier nog een echte glasbak/aquarium, oftwel crt.
Een 2004 Philips Matchline 32" ISF gecalibreerd :+

Mijn zwager rijdt het hele land door om ISF calibraties te doen aan allerlei exotische beeldweergevers, maar hij moet toegeven dat mijn glasbak qua kleuren toch erg mooi is, zeker de budget lcd's kunnen er niet aan tippen.
Aan de ene kant wel mooi natuurlijk, aan de andere kant wil het kreng niet kapot zodat er een fatsoenlijke plasma kan komen -O-

De handel staat wel aangesloten op iptv, want analoog is echt niet om aan te zien, zoveel ruis zit er in.

Ik besef me wel dat ik een van de laatste der mohanikanen ben :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
@pinda powerrr Dat is vast een hele mooie TV, en nog niet zo hééél oud ook. Die van mij is een Panasonic uit het jaar 1998. Niet gecalibreerd, wel 1x gerepareerd een aantal jaren terug maar nog steeds werkend.
Beeld is de 1e paar min. een beetje donker maar dat trekt wel bij ;)
Maarja OOIT moet er natuurlijk wel een moderne TV komen als vervanger.

Dus sluit ik me dan maar aan.. als mohikaan! ;)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Beneden wel LCD-TV, en rond mijn computers ook 3 LCD schermen (een waarvan een laptop), maar op de slaapkamer staat nog rustig een gouwe ouwe CRT met een hele stapel retro consoles eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Amanoo, ik denk dat er nog best veel mensen zijn die ergens nog een CRT hebben staan, bijv. op de slaapkamer. Maar mensen zónder flatscreen TV zijn er maar weinig nog vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Telt het wel als de flatscreen TV eigendom is van mijn huisgenoot/huisbaas? De CRT is de enige TV hier die daadwerkelijk in mijn bezit is.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 05-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Ehmm ja ik denk wel dat t telt. Eigenlijk is mijn TV niet in mijn bezit, maar van m'n vriendin. De TV in huis die écht mijn eigendom is (ja, het wordt nóg erger) is een Sony TV met 37 cm beeldbuis uit 1995.
Eat that!! ;) haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Hierzo, een mooie JVC 28 inch beeldbuis :) werkt nog steeds prima na al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Ha nog 1, join da club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zeker, kijk iedere avond naar een 36" crt. (Tering zwaar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog een crt tv.
Sony trinitron KV-21C1D ,en zelfs de aankoopbon nog aanwezig .
Gekocht op 1-11-96 voor het bedrag van F899.-
OH die arme tv ,ben z,n verjaardag donderdag helemaal vergeten. d:)b
En dus ook nog 4:3 :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
In elk geval gaan de oudjes wel lang mee (15 jaar of langer!) Betwijfel of een nieuwe TV dat gaat trekken,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Nou, hier ook nog 2. Beneden een Philips breedbeeld 100 Hz. Hoe hard vrienden/ familie en buren ook roepen dat ze geweldig beeld hebben. Ik blijf blokjes en strepen zien die ik op de glasbak niet zie. Dus hij mag nog ff blijven. Boven een Panasonic. Die is het aan het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 15:39
Een crt doet het prima in een zomerhuis en is diefstal proof :) En met een satelietontvanger heb je prima beeld al gaat dat via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Philips 32" PW8707 uit 2003
Aanschaf bij Megapool voor 1199 (guldens denk ik, kweetniet), incl bijpassend meubel.
Eénmaal een defect onderdeel a 35 euro, vervangen onder garantie.

Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/25ox8qf.jpg

Gewoon nog via SCART en kabel aangesloten. Ga deze winter compleet over naar een ST50 of GT50 Panasonic Plasma en Pioneer of Marantz HDMI versterker setup.

't Wordt wel 'ns tijd want ik wil gewoon alles kunnen streamen zoals nu al de FLAC/MP3 via de SqueezeBox.
Nu nog altijd DVD'tjes vanaf usenet kijken via branden op Platinum DVD-RW. Op zich werkt dat nog steeds goed maar 't is wel een beetje vorige eeuw allemaal...

Eén van de B&W P4 speakers in de hoek zichtbaar, op zelf-gedraaide spikes
Ik hou van die dingen met hun 2-weg 4de orde tapered-line met 165mm Kevlar bass/mid en 25mm metal dome high-frequency

[ Voor 50% gewijzigd door QwaftZefoni op 06-11-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 21:04
Daar heb je niet eens een plasma voor nodig. Ik kwam van een Philips CRT en ben toen naar Panasonic LCD gegaan en die kan best wel goed om met analoge input.
Maar dat geldt uiteraard niet voor elke LCD of plasma. Die toestellen zijn nu eenmaal vooral voor digitale input ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27
Wat hij bedoeld is dat de look van het Plasmabeeld meer met de ouderwetse CRT overeenkomt dan een LCD\LED.

Dat wil dus niet zeggen dan LCD\LED niet fatsoenlijk analoge input kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zo weinig tv dat ik nog steeds mijn oude trouwe mono Loewe Xelos 55 gebruik. Volgens mij al 8 jaar oud in mensenjaren, hoeveel is dat in techjaren? Al vaak verhuisd en nooit problemen met de tv gehad. Ook heb ik ergens nog een Loewe draadloze telefoon liggen waarmee je ook de tv kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Er zijn nog steeds mensen die analoog kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik heb afgelopen jaar nog een maand of 6 mijn oude Philips Matchline 21PT701 neer moeten zetten. Toestel was uit 1995, gekocht als grootste TV binnen mijn budget waar ook nog goed stereo geluid uit kwam. Afstandbediening had het al een tijd daarvoor begeven, maar een Logitech Harmony deed het (natuurlijk) ook perfect. Signaal was DVB-T, had een freeview ontvangertje waarmee ik wel 8 zenders mee kon kijken.

Op zich wel goed beeld, beter dan menig LCD toestel van nu. Toch begon na 17 jaar het toestel wel wat kuren te vertonen, soms werd het beeld ineens wat donkerder, dan leek het contract ineens weer omhoog te gaan. Omdat ik niet elke keer bij een verhuizing wilde sjouwen met dat toestel, is die uiteindelijk bij de kringloop beland. Wel jammer, want ik denk dat mijn LCD het niet zo lang zal uithouden (heb al zelf moeten repareren omdat Samsung weigerde een fabricagefout te herstellen).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 17:31
Ik meld me. Heb nog een Philips breedbeeld CRT staan. Heb hem vervangen door een pana plasma P20, die heb ik na 3 dagen weer teruggebracht, dat was hem niet, ik hoor namelijk tot de 0.1% van de nederlanders die plasma ziet flikkeren. Vervolgens nog een Sony HX720 geprobeerd, maar de kijkhoeken van dat ding waren echt verschrikkelijk.
Terug naar mijn CRT en het bevalt me nog steeds uitstekend. Ik hoop dat OLED betaalbaar en goed ik als ik hem moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Bij mijn moeder op school vandaan gehaald nog een oude CRT zodat ik in het groot nog de oude consoles aan kan sluiten. Nu alleen nog de zolder opruimen zodat het daar ook echt kan staan en gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb hier ook nog een Philips Matchline 28" ISF gecalibreerde TV staan in de woonkamer.
Beeld is echt heel erg mooi. Alle digitale shit staat uit behalve 100hz.
Krijg vaak de vraag of het full hd maar tja dat kan niet op een CRT.
Nieuwe huis komt wel een 51" Plasma en dan gaat de CRT naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb een Aristona staan, groot, breedbeeld. Doet het prima. Mijn vriendin heeft er ook eentje staan, en mijn ouders hebben ook al bijna 15 jaar een Aristona van hetzelfde model. Niet kapot te krijgen die ouwe krengen.

Ik hoef zelf ook geen LCD, vind het niet mooi vergeleken met CRT.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11
Een echte golden oldie van Telefunken Volgens mij uit 1994. Er is iets mis met de kleuren, maar via de DVD werkt het toch nog goed. Maar TV kijken via satelliet zag er altijd beetje flets uit. Vreemd fenomeen doet zich voor, als ik alles instel, zoals het hoort (Pal, RGB etc) dan krijg ik vaak het beeld in zwart / wit en maar af en toe springt het even naar kleur. Verander ik PAL dan in euh NTSC (of Secam, zou ook nog kunnen), dan werkt kleur wel altijd. Beetje vreemd, maar ach, meestal kijk ik DVD en dat ziet er nog steeds aardig uit.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Rico schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:13:
Heb hier ook nog een Philips Matchline 28" ISF gecalibreerde TV staan in de woonkamer.
Beeld is echt heel erg mooi. Alle digitale shit staat uit behalve 100hz.
Krijg vaak de vraag of het full hd maar tja dat kan niet op een CRT.
Nieuwe huis komt wel een 51" Plasma en dan gaat de CRT naar boven.
Fullhd kan wel degelijk op een glasbaktv, samsung heeft volgens mij eens geprobeert op dit teverkopen, iig hdready.

http://www.avforums.com/f...qx-hd-ready-crt-hdmi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat er ook nog een hoop studenten zijn zonder platte televisie. Die hebben dan de oude tv van hun ouders staan. Ik heb op mijn kamer bij mijn ouders ook nog een CRT staan, een 37cm (jawel, cm!) Sony trinitron breedbeeld TV :D Enige probleem ermee: de AB doet het niet goed meer, je moet _heel_ hard op de knopjes drukken...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1978
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03 16:35
Even een kickje: Benieuwd wie er nu, 3 jaar na de laatste post in dit topic, nog steeds een CRT TV heeft.

Ik dus. Een Sony Trinitron 100 Hz 72 cm normaalbeeld (4:3), de KV-29FX65. Inmiddels bijna 15 jaar oud, en destijds gekocht bij Megapool in Rotterdam, toen nog een bloeiende onderneming, voor de somma van 1999 gulden.

Het eerste exemplaar wat ik kreeg vertoonde kuren (vlekken in beeld), en is toen omgeruild voor het huidige exemplaar, wat wel nog steeds goed functioneert. Enige probleem is dat sommige knopjes op de afstandsbediening een beetje lam zijn, en van de 3 scartaansluitingen is er eentje een beetje gammel. En natuurlijk heeft íe geen HDMI, wat soms wat lastig is.

Ik kan er gelukkig wel HD materiaal op afspelen: gedownloade series en films kan ik bekijken via de aangesloten mediaspeler, de Ac Ryan Playon HD Mini. Die heeft ook geen scart, maar via de composietaansluiting werk alles wel.

Ik heb al vaak overwogen om een upgrade te doen, maar als ik zo eens rondloop in de BCC en de Mediamarkt, dan ben ik niet overtuigd. Onnatuurlijke kleuren, vlekkerig beeld, als een (matig) YouTube-filmpje.

Ze zijn wel lekker licht, die nieuwe toestellen. Mijn ouwe Sony weegt iets van 50 kg.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a122/heer_bommel/003_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikimo
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-10-2022
Grappig, dit. Mijn Matchline doet het nog steeds, dus ben ik nu de allerlaatste beeldbuiskijker? We leven ondertussen in juli 2022… :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op de slaapkamer doet mijn Philips MG3-bakbeest nog altijd dienst. Ik zou 'm als ik wil morgen kunnen vervangen voor een OLED, maar ik stoor me totaal niet aan de beeldkwaliteit, die dingen geven prachtig beeld. Dat de resolutie wat lager is, is niet zo'n drama. Ik voer 'm omlaaggeschaald HD-beeld, wat een beter plaatje oplevert dan hoe de meeste mensen zich beeldbuizen herinneren.

Ik moet zeggen dat het ook wel een beetje meespeelt, dat dit zo'n beetje het toppunt was van wat het oude Philips op het gebied van televisies heeft neergezet en er hangt dan ook een beetje een rood-wit-blauw-gevoel omheen, wat ook een beetje meespeelt dat ik 'm niet vervang. Maar ik zou hem nooit vervangen door een LCD, juist in de slaapkamer wil je perfect zwart en dat kan een beeldbuis. Eigenlijk zijn we nu pas op het moment aangeland dat er kleine OLED's zijn en je een goede vervanging voor de slaapkamer kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Overigens gebruik ik ook nog altijd een Commodore 1084S voor mijn retrocomputers... als monitoren ook meetellen. Ik heb ook nog een VGA-beeldbuis, maar die gebruik ik niet en ligt op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nog een CRT in mijn arcadekast, een 25inch Hantarex Polostar multisync, perfect voor emulatie van arcade games zonder input lag.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1