...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol
Probeer eens plasmaHet valt me af en toe nog steeds op dat een analoog TV signaal er veel beter uitziet op een CRT dan op een LCD.
In de woonkamer heb ik al een paar jaar een 50 inch Panasonic TH-50PZ80 plasma-televisie staan.
De enige CRT's (37cm) in huis staan in de slaapkamers en daar voldoen ze prima. In de woonkamer zou ik echt niet meer terug willen naar een CRT.
"When you grow up your heart dies"
Hier nog een echte glasbak/aquarium, oftwel crt.
Een 2004 Philips Matchline 32" ISF gecalibreerd
Mijn zwager rijdt het hele land door om ISF calibraties te doen aan allerlei exotische beeldweergevers, maar hij moet toegeven dat mijn glasbak qua kleuren toch erg mooi is, zeker de budget lcd's kunnen er niet aan tippen.
Aan de ene kant wel mooi natuurlijk, aan de andere kant wil het kreng niet kapot zodat er een fatsoenlijke plasma kan komen
De handel staat wel aangesloten op iptv, want analoog is echt niet om aan te zien, zoveel ruis zit er in.
Ik besef me wel dat ik een van de laatste der mohanikanen ben
Waiting on the world to change
Beeld is de 1e paar min. een beetje donker maar dat trekt wel bij
Maarja OOIT moet er natuurlijk wel een moderne TV komen als vervanger.
Dus sluit ik me dan maar aan.. als mohikaan!
...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol
[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 05-11-2012 21:32 ]
Eat that!!
Verwijderd
Sony trinitron KV-21C1D ,en zelfs de aankoopbon nog aanwezig .
Gekocht op 1-11-96 voor het bedrag van F899.-
OH die arme tv ,ben z,n verjaardag donderdag helemaal vergeten.
En dus ook nog 4:3
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 21:58 ]
Aanschaf bij Megapool voor 1199 (guldens denk ik, kweetniet), incl bijpassend meubel.
Eénmaal een defect onderdeel a 35 euro, vervangen onder garantie.

Gewoon nog via SCART en kabel aangesloten. Ga deze winter compleet over naar een ST50 of GT50 Panasonic Plasma en Pioneer of Marantz HDMI versterker setup.
't Wordt wel 'ns tijd want ik wil gewoon alles kunnen streamen zoals nu al de FLAC/MP3 via de SqueezeBox.
Nu nog altijd DVD'tjes vanaf usenet kijken via branden op Platinum DVD-RW. Op zich werkt dat nog steeds goed maar 't is wel een beetje vorige eeuw allemaal...
Eén van de B&W P4 speakers in de hoek zichtbaar, op zelf-gedraaide spikes
Ik hou van die dingen met hun 2-weg 4de orde tapered-line met 165mm Kevlar bass/mid en 25mm metal dome high-frequency
[ Voor 50% gewijzigd door QwaftZefoni op 06-11-2012 13:45 ]
Daar heb je niet eens een plasma voor nodig. Ik kwam van een Philips CRT en ben toen naar Panasonic LCD gegaan en die kan best wel goed om met analoge input.
Maar dat geldt uiteraard niet voor elke LCD of plasma. Die toestellen zijn nu eenmaal vooral voor digitale input ontworpen.
Dat wil dus niet zeggen dan LCD\LED niet fatsoenlijk analoge input kan weergeven.
Verwijderd
Op zich wel goed beeld, beter dan menig LCD toestel van nu. Toch begon na 17 jaar het toestel wel wat kuren te vertonen, soms werd het beeld ineens wat donkerder, dan leek het contract ineens weer omhoog te gaan. Omdat ik niet elke keer bij een verhuizing wilde sjouwen met dat toestel, is die uiteindelijk bij de kringloop beland. Wel jammer, want ik denk dat mijn LCD het niet zo lang zal uithouden (heb al zelf moeten repareren omdat Samsung weigerde een fabricagefout te herstellen).
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Terug naar mijn CRT en het bevalt me nog steeds uitstekend. Ik hoop dat OLED betaalbaar en goed ik als ik hem moet vervangen.
Beeld is echt heel erg mooi. Alle digitale shit staat uit behalve 100hz.
Krijg vaak de vraag of het full hd maar tja dat kan niet op een CRT.
Nieuwe huis komt wel een 51" Plasma en dan gaat de CRT naar boven.
Ik hoef zelf ook geen LCD, vind het niet mooi vergeleken met CRT.
People as things, that’s where it starts.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Fullhd kan wel degelijk op een glasbaktv, samsung heeft volgens mij eens geprobeert op dit teverkopen, iig hdready.Rico schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:13:
Heb hier ook nog een Philips Matchline 28" ISF gecalibreerde TV staan in de woonkamer.
Beeld is echt heel erg mooi. Alle digitale shit staat uit behalve 100hz.
Krijg vaak de vraag of het full hd maar tja dat kan niet op een CRT.
Nieuwe huis komt wel een 51" Plasma en dan gaat de CRT naar boven.
http://www.avforums.com/f...qx-hd-ready-crt-hdmi.html
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik dus. Een Sony Trinitron 100 Hz 72 cm normaalbeeld (4:3), de KV-29FX65. Inmiddels bijna 15 jaar oud, en destijds gekocht bij Megapool in Rotterdam, toen nog een bloeiende onderneming, voor de somma van 1999 gulden.
Het eerste exemplaar wat ik kreeg vertoonde kuren (vlekken in beeld), en is toen omgeruild voor het huidige exemplaar, wat wel nog steeds goed functioneert. Enige probleem is dat sommige knopjes op de afstandsbediening een beetje lam zijn, en van de 3 scartaansluitingen is er eentje een beetje gammel. En natuurlijk heeft íe geen HDMI, wat soms wat lastig is.
Ik kan er gelukkig wel HD materiaal op afspelen: gedownloade series en films kan ik bekijken via de aangesloten mediaspeler, de Ac Ryan Playon HD Mini. Die heeft ook geen scart, maar via de composietaansluiting werk alles wel.
Ik heb al vaak overwogen om een upgrade te doen, maar als ik zo eens rondloop in de BCC en de Mediamarkt, dan ben ik niet overtuigd. Onnatuurlijke kleuren, vlekkerig beeld, als een (matig) YouTube-filmpje.
Ze zijn wel lekker licht, die nieuwe toestellen. Mijn ouwe Sony weegt iets van 50 kg.
Ik moet zeggen dat het ook wel een beetje meespeelt, dat dit zo'n beetje het toppunt was van wat het oude Philips op het gebied van televisies heeft neergezet en er hangt dan ook een beetje een rood-wit-blauw-gevoel omheen, wat ook een beetje meespeelt dat ik 'm niet vervang. Maar ik zou hem nooit vervangen door een LCD, juist in de slaapkamer wil je perfect zwart en dat kan een beeldbuis. Eigenlijk zijn we nu pas op het moment aangeland dat er kleine OLED's zijn en je een goede vervanging voor de slaapkamer kunt kopen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand