triple-monitor op laptop, jups :)

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
beste tweakers,

oke, mijn vraag..kan ik 3 monitoren op mijn laptop aansluiten, we praten hier over een BTO 17CL36.
i7 2620QM 12 GB 1333Mhz gecombineerd met een GTX460M..wat nog rendabel is voor een laptop.

nu gebruik ik een dual-head setup..dus 17' laptopscherm en een 17' scherm ernaast, zelfde formaat gelukkig en kleine bezel. als ik mijn 2e 17' externe monitor aan mijn HDMI poort hang, geeft Nvidia panel & windows instellingen aan dat mijn GFX niet meer dan 3 schermen kan aansturen (nvidia goh, dat had ik kunnen weten..domdom) maar ja, nu heb ik dus wel een mooie 17' 1080P monitor ongebruikt op mijn bureua.

mijn vraag, is er een mogelijkheid..zoals de USB 3.0 naar DVI converter van Displaylink te gebruiken, en daar nog op te kunnen gamen (niet de nieuwste titels, en ook niet max detail :9 ) zonder dat de USB te veel bottleneckt op het scherm..
en er voor zorgt dat de usb aangedreven beeldscherm té veel achterloopt op de primare 2 beeldschermen.
heeft iemand misschien al ervaring met Displaylink ect?

alvast bedankt :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45

Fordox

00101010

Nee, gaat niet lukken met een 460.
deze ondersteund simpelweg niet meer dan 2 monitoren.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 12:10
Je zou een Matrox Dualhead2go kunnen kopen indien de twee 17"schermen dezelfde resolutie hebben. Windows ziet die twee schermen dan als 1 scherm, en dus zou je op die manier drie schermen kunnen aansturen. Een nadeel is wel dat deze apparaatje nogal prijzig zijn

[ Voor 12% gewijzigd door accountabc op 05-11-2012 19:57 ]

• EXpaND
maar accountabc, krijg ik dan niet de melding dat het niet werkt? want ik lees ook ergens dat de 460 (GFK107?) maar 2056x1080 kan aansturen? ik kan natuurlijk wel de zo'n matrox kastje halen, maar zoals je al zegt die zijn erg duur om aan te schaffen en vooral om dan achter te komen dat het niet werkt

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor aansluiting gebruik je voor die extra monitor? Als dat een singlelink (DVI of HDMI) is, dan zit je op 1920x1200 wat de max reso is (of iets in die richting). Wil je hoger dan zul je een dual link ocnnector moeten hebben.

• EXpaND
ik wil tripple head doen met 3x 1920x1080..

ik heb al mijn laptopscherm, en 1 externe scherm draaien op 1080P (3840x1080)
wat ik dus wil is een 3e scherm aan mijn laptop (ook 1080P) dus een resolutie van 5760x1080 :9

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45

Fordox

00101010

zoals ik al zei, 3 schermen werkt niet bij gamen met een nvidia 400 serie.
met 1 kaart kun je geen nvidia surround draaien, tenzij je een 600 serie hebt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Je kan met die displaylink universal display adapters "oneindig" aantal monitoren aansluiten. Echter gamen kan je er dan niet mee want er zit een soort van lag in. Athans dat is mijn constatering tijdens het gebruik van deze usb naar dvi adapter. Zijn vooral bedoeld voor office gebruik. Ik heb zo voor de grap een 3 van die dingen gebruikt om te testen hoeveel ik aan kon sluiten.

Werkte perfect en had zo 5 schermen aangesloten zitten op me laptop. 1 via VGA 1 van de laptop zelf en 3 met displaylink adapters. Heb beetje idee dat die adapter een simpel videokaartje is want mijn 4560m zou nooit 5 monitoren kunnen ondersteunen.

Dus ja je kan meerdere monitoren aan je laptop hangen maar nee gamen wordt er niet fijn mee :P

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• skullrdw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02 12:53
Joenino schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:54:
Je kan met die displaylink universal display adapters "oneindig" aantal monitoren aansluiten. Echter gamen kan je er dan niet mee want er zit een soort van lag in. Athans dat is mijn constatering tijdens het gebruik van deze usb naar dvi adapter. Zijn vooral bedoeld voor office gebruik. Ik heb zo voor de grap een 3 van die dingen gebruikt om te testen hoeveel ik aan kon sluiten.

Werkte perfect en had zo 5 schermen aangesloten zitten op me laptop. 1 via VGA 1 van de laptop zelf en 3 met displaylink adapters. Heb beetje idee dat die adapter een simpel videokaartje is want mijn 4560m zou nooit 5 monitoren kunnen ondersteunen.

Dus ja je kan meerdere monitoren aan je laptop hangen maar nee gamen wordt er niet fijn mee :P
wat voor USB naar DVI apparaat heb je hier voor gebruikt ?

en is dit een DVI-I of DVI-D signaal (kan hij omgevormd worden naar VGA)
alvast bedankt

(in verband van toevoegen extra VGA schermen aan bestaande set-up)

• Joenino
skullrdw schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:53:
[...]

wat voor USB naar DVI apparaat heb je hier voor gebruikt ?

en is dit een DVI-I of DVI-D signaal (kan hij omgevormd worden naar VGA)
alvast bedankt

(in verband van toevoegen extra VGA schermen aan bestaande set-up)
Displaylink kastjes gaan van usb naar dvi met mee geleverde adapter naar vga.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Die displaylink kastjes via USB kunnen niet eens een youtube video zonder lag weergeven, dus gamen kan je al helemaal vergeten.
Matrox kastjes is een optie, die gebruikt wel je video kaart. Maar ik denk niet dat je videokaart dit trekt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trippelen is iets wat kleine meisjes doen. Het is triple-monitor.

Titelfix "tripple monitor op laptop, jups :)" -> "triple-monitor op laptop, jups :)"

Oslik blyat! Oslik!

• Joenino
Psycho_Mantis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:30:
Die displaylink kastjes via USB kunnen niet eens een youtube video zonder lag weergeven, dus gamen kan je al helemaal vergeten.
Matrox kastjes is een optie, die gebruikt wel je video kaart. Maar ik denk niet dat je videokaart dit trekt.
Dat stond ook al in me vorige post. Echter heeft hij het nergens over gamen. Hij vroeg alleen maar of het mogelijk was om 3 schermen aan te sluiten. En daar zijn die displaylink kastjes uitermate geschikt voor. Zeker omdat hij al aangeeft dat hij die Matrox kastjes erg duur vindt.

• EXpaND
Mijn excuses voor mijn langdurige afwezigheid bij dit gesprek.
Echter was ik wel van plan om op 3 schermen te gaan gamen.

Zoals jullie aangaven is een Matrox wel geschikt, maar dan krijg je dus 1 monitor van 5760x1080, of zogezecht 6220800 pixels, een kennis van mij heeft een matrox duo-head (digitale versie)
Dat gaf mij een mooie mogelijkheid om dat toch eventjes te testen, dus 2 1080P schermen aan de matrox gehangen en die via DVI aan mijn laptop gehangen.
Dit gaf mij helaas wel 2 problemen

-Mijn videokaart is niet in staat om 3840x1080 met 60 Hz te verversen,op deze resolutie forceerd hij de monitoren op 39Hz wat niet ideaal is voor gamen helaas. Hierin kan de kabel een rol spelen door het limiet vandata dat een kabel kan doorvoeren.
-Om de gevraagde hoeveelheid pixels aan te sturen in een game, zal ik toch moeten kijken naar een nieuwere GPU. De GTX460M is daar helaas niet snel genoeg voor, mede te maken door de flink lagere geheugen klok t.o.v desktop kaarten. waardoor de kaart niet snel genoeg zijn berekeningen kwijt kan aan de schermen, en dus lagg optreed (fps 10/25 fps) bij wat oudere game.

bij games zoals BF3 en NFS the run die gebruik maken van de nieuwe frostbite 2 engine is nog prima op 3840x1080P te spelen, hoewel de bezel behoorlijk iriteerd. zet je hem vervolgens op 5760x1080..vraag je gewoon too much en zie je de geheugen gewoon vol lopen van data die hij niet kwijt kan en vervolgens dumpt.

bedankt voor jullie input, maar gamen op 3 schermen raad ik echt een desktop GPU aan met een grens van de Nvidia GTX570. beste is om te gaan voor een GPU uit de GT(x) 6xx serie van van nvidia omdat deze een hogere geheugen clock hebben en beschikken over minimaal 2 GB aan DDR5 geheugen. :)

• EXpaND
een detail gemist, laptopscherm is ook een 1080P scherm, mijn excuses :)

Pagina: 1