[win7/win8] Windows 7 upgraden naar windows 8 met USMT.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:12
Hey ik was van plan om windows 7 up te graden naar windows 8 met behulp van Windows Easy transfer en ik had daar een paar vragen over.

Als ik naar easy transfer te ga dan selecteer ik dat ik mijn items via een externe HDD over wil zetten. En dan "Dit is mijn oude computer" dan scant hij alles wat over te zetten is. Daarna klik ik op geavanceerd en selecteer ik mijn hele C schijf. en dan gaat hij dat opnieuw berekenen. Daarna moet ik een wachtwoord kiezen en hem ergens op slaan. correct?

Nu mijn vragen:

- Als ik voor de optie kies om via een externe HDD mijn items over te zetten. Kan ik dan ook gewoon een interne HDD gebruiken? Want ik heb geen externe HDD.

Daarna ga ik windows 8 installeren en formateer ik mijn SSD. Dan is windows 7 dus weg maar staan alle instellingen op een andere interne HDD want daar heb ik dat transfer bestand opgeslagen. Correct?

Als windows 8 geinstalleerd is dan start ik weer de windows easy transfer maar dan kies ik voor "dit is mijn nieuwe computer" en dan zoek ik dat transfer bestand op. En dit doet dan de rest? Correct?

Als alle instellingen over zijn gezet dan heb ik al mijn games/programma's, muziek, video en weet ik veel wat niet nog steeds geinstalleerd? en kan ik het meteen gebruiken. Correct?

Ook nog wat andere vragen:

Als ik die upgrade adviseur van microsoft gebruikt van windows 8 en hij geeft aan dat sommige programma's niet naar windows 8 kunnen of ik moet ze bijvoorbeeld herinstalleren. Wat doet easy transfer met die programma's? Gooit hij die gewoon over? Of doet hij die programma's juist niet?

Ik heb mijn OS op een SSD, dat is schijf C. De games heb ik op een andere HDD (dus geen partitie) Dat is schijf E. Moet ik die ook overzetten met easy transfer? Lijkt me van wel toch?

En ook nog toen ik de upgrade adviseur gebruikte van windows 8 kwam er dit te staan:

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/3681/usb3.png

Die usb 3.0 controller ding heb ik nodig om usb 3.0 werkend te krijgen toch? Dan is het dus niet handig als ik die mis.

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen, want het lijkt me tof om windows 8 op mijn gewone pc te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Waarom wil je dat met USMT doen, volgens mij werkt USMT met hardlinks oa. dat betekend dat alleen de locatie van het bestand op de schijf onthouden wordt ipv het bestand zelf.
Zie hier voor meer info: http://technet.microsoft....ry/dd939980(v=ws.10).aspx

Om hoeveel data gaat het? Waarom niet gewoon een clean install en van te voren zelf voor je backup zorgen. Het is mooi dat deze tools bestaan, maar normaliter worden ze alleen gebruikt bij migraties, en voor een dergelijk scenario is redelijk wat testwerk nodig. Ik zou mijn data in ieder geval niet overlaten aan USMT, zeker niet als dit de eerste keer wordt als je het doet.

Misschien dat iemand anders wel ervaringen ermee heeft.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
loewie1984 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:12:
Waarom wil je dat met USMT doen, volgens mij werkt USMT met hardlinks oa. dat betekend dat alleen de locatie van het bestand op de schijf onthouden wordt ipv het bestand zelf.
Zie hier voor meer info: http://technet.microsoft....ry/dd939980(v=ws.10).aspx

Om hoeveel data gaat het? Waarom niet gewoon een clean install en van te voren zelf voor je backup zorgen. Het is mooi dat deze tools bestaan, maar normaliter worden ze alleen gebruikt bij migraties, en voor een dergelijk scenario is redelijk wat testwerk nodig. Ik zou mijn data in ieder geval niet overlaten aan USMT, zeker niet als dit de eerste keer wordt als je het doet.

Misschien dat iemand anders wel ervaringen ermee heeft.
Omdat je met windows easy transfer niet opnieuw al je programma's hoeft te installeren dat scheelt dus weer een hele dag dingen installeren aangezien ik best wel heel veel programma's erop heb staan en ook games en die duren al helemaal lang.

Ow en volgens mij is USMT iets anders dan easy transfer. Ik wil het met Easy transfer doen, dat was het makkelijkst volgens mijn docent. Zonder alles opnieuw te installeren

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 06-11-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Kokoryuu schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:32:
[...] Die usb 3.0 controller ding heb ik nodig om usb 3.0 werkend te krijgen toch? Dan is het dus niet handig als ik die mis. [...]
Windows 8 heeft een standaard USB 3.0 driver in tegenstelling tot de voorgaande versies. Dat controller-meuk heb je dan ook niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ja dat heb ik gelezen maar daar heb je gewoon een snelheid van usb 2.0. Die werkt dus totaal niet. Ik had het al even gegoogled en toen kwam ik daar dus achter dat hij het maar half doet.

Er word ook gezegd dat die driver (uiteraard) nog komt.dus opzich is het een tijdelijk, klein probleem

[ Voor 22% gewijzigd door Aschtra op 06-11-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34
Zie het zo : als je een paar machines gaat migreren naar Windows 8 gebruik je easy transfer.
Als je een heleboel machines gaat migreren dan gebruik je USMT.
Op een WDS server met deployment workbench kan je dit USMT ook binnen je WDS integreren waardoor je automatisch van een machine welke je opnieuw imaged eerst de boel via USMT kan laten opslaan en ook weer kan importeren naar de nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
En dat is een antwoord op welke vraag ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Le bump
Pagina: 1