Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel voor mijn stage in het buitenland en mijn laptop is nu kapot aan het gaan,
files openen niet meer harddisk problemen etc, en ik heb mijn zinnen gezet op een nieuwe macbook pro retina.

echter ik zal terug komen naar nederland voor een lange tijd daarna en ik vraag me af of ik apple care nodig heb om garantie te krijgen in nederland, en of de standaard 2 jaar garantie wel van toepassing is als ik hem hier koop.

alle hulp is van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als je de MacBook in Amerika koopt heb je één jaar garantie. Apple care is dan misschien wel aan te raden. Dat is in de VS ook iets minder duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
En als je hem besteld in de Online Apple Store, dan heb je toch garantie in elke Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Mijn MacBook Pro komt ook uit America, Apple care moet je zelf afwegen.
Je hebt sowieso 1 jaar garantie zonder problemen, zelf ook gehad, na 4 maanden een probleempje gewoon gerepareerd, ze konden netjes aan het serienummer zien dat hij uit de Applestore in Orlando kwam.

Ik heb geen Apple care genomen, maar dat is dan de gok of je dat geld voor die extra 2 jaar over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Volgens mij geldt Apple Care alleen in het land waar je de Mac koopt.
Je kan veel geld besparen door een refurbished te kopen (zijn daar veel beter verkrijgbaar dan hier)
Houdt ook rekening met sales tax van ongeveer 8% (verschilt per stad en staat)
Bij aankoop van een nieuwe of refurbished mac krijg je 1 jaar garantie van Apple (worldwide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Laatst online: 13-09 07:01
kevin6 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:28:
Volgens mij geldt Apple Care alleen in het land waar je de Mac koopt.
Je kan veel geld besparen door een refurbished te kopen (zijn daar veel beter verkrijgbaar dan hier)
Houdt ook rekening met sales tax van ongeveer 8% (verschilt per stad en staat)
Bij aankoop van een nieuwe of refurbished mac krijg je 1 jaar garantie van Apple (worldwide)
AppleCare geldt wel degelijk wereldwijd!

Je kunt met een in Amerika aangeschafte Mac inderdaad geen gebruik maken van ons consumentenrecht, wat je normaal gesproken het tweede jaar "garantie" geeft. Als je dan bedenkt dat die rMBP welbeschouwd uit 4 onderdelen bestaat, en alleen al het vervangen van de batterij een klein fortuin kost, is APP misschien wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dekt AppleCare batterijen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Laatst online: 13-09 07:01
Ja, binnen het door Apple gestelde maximum aantal laadcycli. Dat betekent voor een MacBook Pro dat de batterij gewoon vervangen wordt als deze binnen drie jaar aanzienlijk in capaciteit is verminderd en minder dan 1000 cycli heeft doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin6
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Apple recommends that you purchase the AppleCare Protection Plan in your country of residence, because each AppleCare Protection Plan has terms and conditions specific to consumers in the country or region in which the plan is offered. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details.
http://www.apple.com/support/products/faqs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Laatst online: 05-02 07:14
thanks iedereen, erg nuttige informatie allemaal!
Pagina: 1