Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hallo,

Via mijn werkgeven ga ik waarschijnlijk een cursus volgen via global knowledge. Daar loopt nu een actie om een gratis tablet erbij te krijgen.

Waar bij je kan kiezen uit:
  1. Surface RT 32GB
  2. Lenovo Thinkpad 2 32GB
  3. Ipad 4 16GB
  4. Ipad mini 16gb
Nu zit ik te twijfelen tussen de Surface RT en Ipad 4, maar kom er nog niet echt uit.
Tablet wil ik gebruiken voor
  1. internetten
  2. foto's bekijken en eventueel bewerken. Maar deze foto's zet ik op skydrive of op mijn vaste pc.
  3. Gamen
  4. Films streamen vanaf mijn OpenElec htpc (formaat films x264 en dvd iso's)
Nu vind ik zelf de Surface RT een mooie tablet en deze heeft meer geheugen en de optie om het geheugen uit te breiden met MicroSD. Echter het nadeel van deze tablet is de resolutie, deze zit nu op 1366 x 768.
De ipad 4 heeft echter een kleiner scherm maar wel weer een zeer hoge resolutie.

Ook het app aanbod van de windows store is nogal slecht op het moment, qua games vind ik er nog weinig goeds tussen zitten. Maar dit zal misschien nog verbeterd worden, maar hoe lang gaat dit nog duren of misschien word het een grote flop die windows 8.

De app store daarin tegen heeft genoeg aanbod.

Wie o wie kan mij een goed advies geven.

Verwijderd

De ipad 4 en surface RT hebben dezelfde prijs. Ik zou gaan voor de Surface RT, want de ecosysteem van windows RT werkt erg prettig. De resolutie maakt niet zoveel uit, je ziet er toch bijna geen verschil in. De USB port op de RT is zeer handig en als je er ook nog een keyboard cover bij koopt is het helemaal geweldig. De apps in de windows store is niet zo'n probleem, want het is nog maar in het beginfase en er komen er snel meer, omdat de codes makkelijk te schrijven zijn.

• G.Scholtens
Nu lees ik net dat de Lenovo een beter cpu heeft als de Surface RT en er zit windows 8 pro op. Dit maakt de keuze ook nog lastiger. Wel niet de mooiste tablet om te zien, maar wel weer krachtiger dus

Verwijderd

Nu ik het zie is de Lenovo inderdaad beter in specs en aanzienlijk meer waard. Maar klopt daar wel iets van?

De lenovo is pas 16 nov uit in de US en komt vast veel later uit in nederland.

• G.Scholtens
Volgens deze link, kan ik er voor kiezen:

http://www.globalknowledg...ren-van-Global-Knowledge/

Qua resolutie en geheugen zitten ze gelijk. Qua cpu weet ik niet welke beter is, maar die clover trail schijnt nogal goed te zijn

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wauw, moeilijke keuze. De iPad heeft zich, op dit moment, overduidelijk het meest bewezen op tablet-gebied en vooral dat 2048 x 1536 resolutie scherm van de iPad is óntzettend mooi en scherp (als je 'm nog niet hebt gezien: bekijk 'm eens in de winkel).

De iPad loopt ook voor wat betreft de App Store, inderdaad. Voor internetten zullen beide apparaten, neem ik aan (ik heb geen ervaring met Windows 8 tablets), maar voor het bekijken van foto's is de iPad 4 in het voordeel dankzij het ontzettend hoge resolutie scherm. Gamen, tja, ik weet niet hoe dat op een Windows 8 tablet gaat. De iPad heeft wel veel games gericht op het touchscreen.

Films streamen... ik denk dat een Windows tablet hier in het voordeel is, alhoewel er wel apps voor het streamen van films zijn in de App Store.

Ik heb zelf al een iPad 3, dus ik zou in dit geval denk ik voor de Surface RT gaan (maar ik houd er dan ook van om nieuwe producten uit te proberen).

De Lenovo zou ik niet kiezen: bij een Windows 8 tablet, zeker bij een eerste generatie, zou ik liever voor Microsoft gaan.

Tja, moeilijk, moeilijk.

Hmm, ik denk dat dit een aardig advies zal zijn als je de keuze beperkt tot de iPad 4 en de Surface RT:

Ga voor de iPad 4 als je voor een bewezen tablet wilt gaan met een opgebouwd ecosysteem. Ga voor de Surface RT als je een risico wilt nemen: ga voor iets wat je nog helemaal niet kent, iets compleet nieuws en kijk of het wat is.

Aangezien de tablet 'gratis' bij je opleiding zit (alhoewel je er vast wel via je opleidingskosten voor zal betalen), kan je eigenlijk niet echt fout gaan.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb anders voor de Lenovo gekozen :)

Ik zat zelf te twijfelen tussen de Surface RT en Lenovo, een Ipad(2) heb ik namelijk al. Uiteindelijk voor de Lenovo gekozen, alhowel ik de Surface RT wel een stukke mooier vindt! Dit puur omdat ik de tablet meer als netbook wil gaan gebruiken, dan is Windows 8 Pro toch wel handiger..
Pagina: 1