Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[magento] Credit memo / Credit Factuur

Pagina: 1
Acties:

• glennox
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07-2023
Beste Tweakers,

Ik ben doende met Magento. Een klant stuurt zn producten terug. Daarvoor wil ik een creditnota versturen vanuit magento. Met deze creditnota moeten de aantallen worden bijgeboekt en het bedrag worden tegengeboekt (oftewel min).

Hoe lost magento dit voor mij op.

Alvast bedankt!

[ Voor 67% gewijzigd door glennox op 05-11-2012 17:23 . Reden: vraag anders gesteld ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een creditbedrag is in principe positief, alleen wordt deze van het debetbedrag afgetrokken.
Op een creditfactuur zou dan ook het originele debetbedrag, daaronder het creditbedrag, en vervolgens een totaal van die beiden (=0) moeten staan.
Verder zijn bedragen van een creditfactuur in je boekhouding meestal ook positief, alleen boek je ze op een andere kostenpost. Slechts als je een (credit)factuur tegenboekt zou je negatieve bedragen tegen moeten komen.

Kortom: aangenomen dat je boekhouding verder wel klopt, schuilt de oplossing denk ik in het aanpassen van de layout en evt logica van je creditfactuur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)