Hallo
Ik heb zelf ook al een tijdje zo'n Razer Copperhead uber gaming mouse. Maar ik zit met het volgende probleem/vraag.
Ik speel online games als CS: S en Call of Duty 2. Toch kan ik met deze games niet lekker nauwkeurig mikken.
Het volgende voorbeeld:
Click!
Dit is CoD 2. Nu wil ik met een gun als deze op lange afstand zuiver kunnen schieten. Stel je voor dat ik op deze screenshot het kleine boompje in de verte wil raken. (in gedachten hebben we natuurlijk dat het een vijand is)
Als ik nu langzaam miujn muis naar rechts beweeg, dan "verspringt" me aim algouw voorbij het poppetje/boompje.
Met andere woorden. Ik kan ondanks deze muis, mijn aim niet pixel voor pixel verplaatsen. En dat is wel nodig met dit spel op lange afstand. Het zelfde verhaal met een lage sensitivity.
Nu gebruik ik geen mousepad. De muis licht gewoon op mijn houten bureautafel. Het enige muismatje wat ik hier heb is zo'n super eenvoudig stoffendingetje. Ook als ik die eronder leg is het nog steeds hetzelfde verhaal.
Zou het helpen als ik een goeie "gaming" -muismat zou kopen? Kan ik dan wel mijn aim pixel voor pixel verplaatsen? Ik wil gewoon echt zeker weten dat het met een goeie muis wel kan omdat ik geen zin heb om 25 a 50 euro uit te geven voor een goeie muismat als ik er weinig mee opschiet.
(ik kan me aim natuurlijk wel pixel voor pixel verplaatsten door zachtjes links of rechts te strafen en mijin muis stil te houden, maar dat is vaak niet snel genoeg, en daar hebben we natuurlijk geen Razer mouse voor van 70 a 80 euro

)
Bij voorbaat dank...
Een wanhopige gamer
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W