IP adres router wordt al ingenomen door provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb een TP-Link router. De internetverbinding met de provider gaat via een radioverbinding op lange afstand (15 km), de verbinding is ok maar door te wisselen naar deze provider heeft deze een router antenne geplaatst en deze heeft het IP adres 192.168.1.1 Laat dit nu ook het adres zijn van mijn TPLink router ! :'(
Dus ik kan niet meer in mijn router, want als ik dat adres in tik kom ik op de inlog pagina van de antenne terecht. 8)7
Orspronkelijk had mijn router het IP adres 192.168.1.2 maar dat werkt ook niet meer.
Hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Dw1-nl

Webontwikkelaar

De router loskoppelen van je provider netwerk en vervolgens er via 1.1 ingaan en deze wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 14:33
Router loskoppelen, en met een bekabelde verbinding proberen op 192.168.1.1 te komen?

met ^boven mij

[ Voor 12% gewijzigd door Pascal op 05-11-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
15 kilometer valt wel mee, de techniek laat tot ongeveer 80 kilometer toe.
In de praktijd zal dat niet snel gedaan worden overigens.

Wordt er alleen internet geleverd over de straalverbinding met een managed router oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Probeer dit eens:
An IPv4 address is a 32 bit number.
Each quad of an IPv4 address represents 8 bits; in decimal 0-255, Hex 00-FF.
You can use the Windows calculator to convert. (View | Scientific)
192.168.1.1
192=C0
168=A8
1=01
1=01
So in Hex C0.A8.01.01=C0A80101
Bron.

Dus voer C0A80101 in je browser, en dan misschien dat je dan wel op je router komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Zoals Gravit0n al zegt, zit er bij deze straalverbinding een managed router o.i.d? Dan zou het helemaal niet nodig zijn dat je daar zelf nog een router aan toevoegt.

Wil je dat wel doen, dan zou ik de router die je nu hebt even aan de wan kant loshalen. Dan zou je weer op je router moeten kunnen inloggen (eventueel router herstarten).
Daarna je eigen router op bijvoorbeeld 192.168.2.1 zetten, subnet masker op 255.255.255.0 laten staan. Je router staat nu aan de LAN kant in een ander subnet dan aan de wan kant (het lijkt er op de je provider gewoon 192.168.1.1/255.255.255.0 aan de WAN kant aanbied).

Daarna eventuele computers / apparaten op het netwerk met een vast ip adres ook in de nieuwe range zetten (dus 192.168.2.x i.p.v. 192.168.1.x). En het hele zooitje weer aansluiten.

Zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
LnC schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:00:
Probeer dit eens:

[...]

Bron.

Dus voer C0A80101 in je browser, en dan misschien dat je dan wel op je router komt.
Want op de andere router is de hexadecimale (of decimale werkte overigens ook voor bijvoorbeeld ping) waarde van 192.168.1.1 ineens iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vind het knap dat ajalan uberhaupt op die andere router komt (laat staan het internet), want dit moet toch gewoon een keihard IP-conflict opleveren?

Dus, op die "routerantenne" komt het internet binnen. Dat is de gateway met adres 192.168.1.1. Hij heeft blijkbaar zijn eigen router daar aan vast gekoppeld, via LAN of WAN, dat maakt even niet uit en vervolgens zijn PC of wat dan ook daar weer aan. Dan zou dat toch een conflict moet geven, hoe dan ook en niks meer goed gerouteerd krijgen?

Ook de DHCP kan niet echt goed werken zo, lijkt me....

(de oplossing is trouwens idd. wat de eerste reactie al aangaf. Gewoon loskoppelen)

[edit]
Omdat ik benieuwd was wat er zou gebeuren heb ik zojuist even voor de grap mijn client het adres van de gateway gegeven. Voorspelbaar genoeg viel die van het netwerk af, vanwege IP-conflict. Andere clients konden nog wel verbinden. Blijkbaar is zelfs mijn goedkope router slim genoeg om te bepalen dat _hijzelf_ de router is als iemand anders zijn IP-adres claimt (wel zo fijn).

Ik kan me dan weer niet voorstellen dat dat goed blijft gaan als ik mijn AP uit bridge mode zou halen en die het gateway-adres zou geven... ik heb alleen (nog) geen zin om dit te testen...

[ Voor 38% gewijzigd door Keypunchie op 06-11-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Het is gelukt. Heb de router terug een eigen ip nummer kunnen geven. Dit probleem is dus opgelost
LnC schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:00:
Probeer dit eens:

[...]

Bron.

De truuk met C0A80101 lukte niet
Gravit0n schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:43:
15 kilometer valt wel mee, de techniek laat tot ongeveer 80 kilometer toe.
In de praktijd zal dat niet snel gedaan worden overigens.

Wordt er alleen internet geleverd over de straalverbinding met een managed router oid?
Er wordt alleen internet geleverd en de snelheid is 5Mb/s down en 1Mb/s up

Maar ik heb nu nog een ander vervelend probleempje :( : De IP telefoon werkt maar in één richting, ik kan dus alleen oproepen ontvangen maar zelf niet oproepen. De provider heeft een technieker gezonden en héél even heeft het gewerkt en nu niet meer, ze weten ook niet wat het probleem kan veroorzaken. We hebben geprobeerd met een andere identieke telefoon en ook met rechtsreekse aansluiting zonder de router, maar dat geeft geen oplossing.
Misschien kunnen jullie het licht hier over laten schijnen, zou mooi zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ajalan schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:33:
Het is gelukt. Heb de router terug een eigen ip nummer kunnen geven. Dit probleem is dus opgelost
[...]
:( : De IP telefoon werkt maar in één richting, ik kan dus alleen oproepen ontvangen maar zelf niet oproepen.
Geen idee. Maar wellicht als je het merk telefoon, soort ip provider, en zoveel mogelijk details over je netwerk, en ook over de router (kun je poorten openen), kdan krijgt wellicht iemand een idee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ajalan schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:33:
[...]

De truuk met C0A80101 lukte niet
Wat dan wel?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Ik heb even boos :( de provider aangeroepen en die heeft een technieker gezonden, deze heeft op mijn vraag het ip nr van de antenne even gewijzigd, daardoor kon ik terug in mijn router en heb daar het ip nummer van de router gewijzigd, daarna de antenne het oude nummer terug gegeven en klaar was kees :)
Pagina: 1