Toon posts:

Stille 'game' PC á 750 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb een tijd terug al een keer een topic aangemaakt maar kwam er toen achter dat het iets te duur ging worden. Inmiddels heb ik het budget wel binnen en wacht ik nog even met het kopen van een HD tot volgende maand. Ik heb de afgelopen maand echter wel heel wat verandert aan mijn samenstelling en hoop dat jullie je mening hier nog even op los willen laten. Verder heb ik nog enkele vragen (zie onderaan dit bericht).

Voor de 'compleetheidsfactor':
  • Componenten die ik inmiddels heb: Monitor, muis en toetsenbord;
  • Eisen aan het systeem: 5.1 geluid met 1 kabeltje (SPDIF), nieuwste games spelen (GTX660 blijkt voldoende te zijn voor mijn eisen) en het systeem moet stil zijn;
  • De HD zal ik dus over een maandje aanschaffen.
Hierbij mijn samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 166,90€ 166,90
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 208,50€ 208,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,30€ 86,30
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 35,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,58€ 15,58
1XFX Pro 550W€ 54,95€ 54,95
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,47

Ik heb verder nog wat, waarschijnlijk simpele, vragen voor jullie:

Kan ik met dit moederbord de 2x usb 3.0 en 2x usb 2.0 poorten aan de voorkant gewoon gebruiken?

Is deze processorkoeler overdreven voor dit systeem? Ik heb hem wel bewust gekozen omdat hij zeer stil is (slechts 10.7 dB(A)) maar misschien is er een beter alternatief die ik over het hoofd heb gezien voor deze prijs.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 14:55 ]

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Ja, je kunt met dit mobo alle USB poorten gebruiken.

Je kunt beter pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 pakken voor je videokaart. Komt veel beter uit benchmarks en is slechts 6 euro duurder.

Verwijderd

Topicstarter
wjvds schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:52:
Ja, je kunt met dit mobo alle USB poorten gebruiken.

Je kunt beter pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 pakken voor je videokaart. Komt veel beter uit benchmarks en is slechts 6 euro duurder.
Bedankt voor het antwoord!

Ik heb ook gekeken naar de HD 7870 maar heb toch gekozen voor de gtx660 aangezien de HD7870 slechts 1,5% beter presteert op 1080p gaming. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Nvidia. Of heb jij nog andere benchmarks waarbij het verschil groter blijkt te zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 16:10 ]

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
- Die benchmark gebruikt een 7870 op stock snelheden (scheelt 5%)
- Die benchmark gebruikt nog oude drivers, onlangs zijn de 12.11 beta drivers uitgebracht die gigantische performance verbeteringen geven, vooral in spellen waar de GTX 660 eerst beter was
- Het hangt bij 7870 vs GTX 660 af van welke games je speelt. Je kunt niet altijd zeggen dat de 7870 veel beter is (gemiddeld wel iets), want het hangt af van de games die gespeeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
wjvds schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:23:
- Die benchmark gebruikt een 7870 op stock snelheden (scheelt 5%)
- Die benchmark gebruikt nog oude drivers, onlangs zijn de 12.11 beta drivers uitgebracht die gigantische performance verbeteringen geven, vooral in spellen waar de GTX 660 eerst beter was
- Het hangt bij 7870 vs GTX 660 af van welke games je speelt. Je kunt niet altijd zeggen dat de 7870 veel beter is (gemiddeld wel iets), want het hangt af van de games die gespeeld worden.
Volgens mij wordt er in die vergelijking ook de standaard GTX660 gebruikt. Die update heb ik inderdaad over gelezen en zal er vanavond nog eens naar kijken. Je brengt me toch aan het twijfelen. ;)

Bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Verschil voor en na de update: http://www.techpowerup.co...12.11_Performance/23.html
Nog steeds niet erg groot, hangt er echt vanaf welke games je gaat spelen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf toch bij de GTX660 van MSI.

Heeft iemand nog opmerkingen over samenstelling verder of specifiek over de processorkoeler?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
De CPU koeler is een goede keuze als je gaat overclocken. Aangezien je dit niet van plan bent.... gebruik je misschien beter de boxed koeler die iets meer lawaai maakt maar dus wel je systeem 40€ goedkoper maakt. Je hebt al een stille case, volgens mij merk je er op een meter afstand zo goed als niks van.

Ik zou toch de HD7870 oc editie aanraden of met bovenstaande 40€ een grotere SSD aanschaffen. Dan heb je misschien je HDD helemaal niet nodig, weeral een onderdeel minder dat lawaai maakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:55:
De CPU koeler is een goede keuze als je gaat overclocken. Aangezien je dit niet van plan bent.... gebruik je misschien beter de boxed koeler die iets meer lawaai maakt maar dus wel je systeem 40€ goedkoper maakt. Je hebt al een stille case, volgens mij merk je er op een meter afstand zo goed als niks van.

Ik zou toch de HD7870 oc editie aanraden of met bovenstaande 40€ een grotere SSD aanschaffen. Dan heb je misschien je HDD helemaal niet nodig, weeral een onderdeel minder dat lawaai maakt ;)
Bedankt voor je suggestie. Ik heb sowieso een grote HDD nodig aangezien ik de pc ook als HTPC wil gebruiken. Een grotere SSD zal ik waarschijnlijk niet nodig hebben aangezien ik alleen windows, games die er baat bij hebben en veelgebruikte programma's op zal zetten. Ik zou misschien 40 euro kunnen besparen inderdaad maar lees overal dat die standaard koelers super brak zijn. Nu zal ik zeker niet mijn processorkoeler horen en komt alleen de videokaart er bovenuit maar bij films kijken zullen die fans ook niet zo hard draaien. Misschien ga ik de geintegreerde HD 2500 wel gebruiken voor het kijken van films.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Super brak is een beetje overdreven ... De boxed koeler doet gewoon z'n werk. CPU blijft koel, ook onder load. Ziet er enkel niet zo stoer uit en maakt iets meer geluid. Wat geen probleem is als je er ieder jaar eens het stof af haalt. Eventueel kan je later nog altijd een nieuwe koeler kopen.

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-04 13:13
controleer trouwens ook goed of die Scyte mugen 3 wel past in de behuizing die je hebt gekozen. mijn grootste blunder tot nu toe was door dat te vergeten....

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:28

Quad

Doof

Die gaat makkelijk erin passen ;).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De scythe mugen 3 past inderdaad 'makkelijk' in de case. Hou nog 1,5 cm over als het goed is aangezien ik geen fan plaats aan de zijkant. Ik heb de bovengenoemde setup besteld incl. de scythe mugen 3. Ik heb geen zin om na de tijd nog eens de processorkoeler te moeten vervangen als de standaard mij niet goed bevalt dus neem het zekere voor het onzekere.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 17:44
We hebben 2 weken terug 2 systemen in elkaar gezet met 1 daarvan met een R4 case en de Mugen 3 koeler. De schroefjes van mijn Mugen 3 braken af bij installatie, dus wees daar voorzichtig mee. Heb nu de boxed koeler (is wel de i5 3570K) en deze maakt duidelijk meer lawaai dan de Mugen 3 die wel goed geinstalleerd werd in de R4 kast. Past allemaal en koelt goed.

Krijg overigens van Scythe nieuwe schroefjes opgestuurd per post, dus kan niet wachten omdat ik graag mijn systeem stil heb tijdens film kijken.

Ik gebruik mijn set als game beest en als HTPC.

Dit is mijn config uiteindelijk geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Asrock Z75 Pro3€ 75,30€ 75,30
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 283,02€ 283,02
1Cooler Master Silencio 550€ 66,90€ 66,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,56€ 34,56
1Cooler Master GX-Lite 600W€ 51,-€ 51,-
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,67

Dus wel een andere kast dan de R4, verschil: R4 is groter, meer USB voorop en betere uitbreiding mogelijk bovenop met 2 extra case-fans. Echter mijn silencio is kleiner en stiller door meer padding aan de binnenzijde. Wordt dus wel wat warmer, maar dan zou je het deurtje aan de voorzijde kunnen openen.

[ Voor 0% gewijzigd door Xecuter NL op 07-11-2012 16:31 . Reden: typo ]

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik denk deze configuratie ook te gaan jatten van je. Echter die 600 watt psu is wel voldoende?
En ik neem aan de Nvidia 3d vision werkt met die kaart? (mits er een scherm is)

[ Voor 10% gewijzigd door Schway op 07-11-2012 17:53 . Reden: typo ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
De XFX Pro 550W is veel beter, hou die in je setup.

• Xecuter NL
Schway schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:50:
Ik denk deze configuratie ook te gaan jatten van je. Echter die 600 watt psu is wel voldoende?
En ik neem aan de Nvidia 3d vision werkt met die kaart? (mits er een scherm is)
Go ahead :*)

Voeding is ruim voldoende, ook met oog op overclocken.

Klopt dat die xfx beter is en die 600w lite van mij is een prima voeding (met alle aansluitingen die je nodig hebt voor de componenten), maar komt ook nergens als winnaar uit de bus, noch is het een slechte in diezelfde vergelijkingen. Had ook eerst die xfx op de wenslijst staan, maar heb alles in 1 keer bij 4launch besteld en opgehaald en die hadden ze alleen net niet.

Nvidia 3D vision heb ik (nog) geen verstand van, maar is wel een interessante, ga ik eens naar kijken.

Schroefjes van Scythe zijn binnen (maandag support aanvraag -> woensdag in de bus = heel netjes!) dus ga deze zaterdag maar eens inbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xecuter NL op 08-11-2012 10:27 . Reden: aanvulling ]

• Xecuter NL
3DVision werkt perfect. Paar games getest.

Heb de Mugen 3 koeler er nu ook in zitten en het scheelt niet alleen in een veel betere koeling, maar is ook beduidend stiller, zowel onder full load als in idle.

• Schway
  • Niet online
Ik wilde em net gaan bestellen, en ik las op eens dat de mobo ATI Crossfire heeft als link.
Kan ik dan wel ooit de nvidia kaarten updaten in SLI zonder nieuw mobo te kopen?

Verwijderd

Schway schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:08:
Ik wilde em net gaan bestellen, en ik las op eens dat de mobo ATI Crossfire heeft als link.
Kan ik dan wel ooit de nvidia kaarten updaten in SLI zonder nieuw mobo te kopen?
Geen SLI denk ik. Maar, de 2de PCI-e slot van die mobo draait op x4(in PCI-e 3 mode), geen x8 dus. Wil je 2 GPU's draaien neem een beter mobo

• Schway
  • Niet online
bestel ik dan wel met de tweede kaart.
Pagina: 1