Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen van jullie zie je door de bomen het bos niet meer op de markt van smartphones.

Ik ben al een tijdje op zoek en kan er maar niet uitkomen. Ik heb de volgende eisen met daarbij een aantal device's. Aan de hand daarvan de vraag: welke is het beste? Of welke zouden jullie nemen?

- min 4 inch scherm
- min 1GB Ram
- graag verzekerd van de eerst (paar) volgende android upgrade(s) (5.0?)
- min Dual-core
- max. 400€

Ik heb zelf de volgende devices waartussen ik twijfel:

- Galaxy Note
- Galaxy S2
- Galaxy Nexus
- LG Optimus 4x HD
- HTC One S
- Sony Xperia S

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 22:20

Koppensneller

winterrrrrr

De Nexus 4 komt binnenkort uit voor 350-400 euro (als je hem in de Play Store bestelt). Omdat het een Nexus-toestel is, ben je sowieso nog wel even voorzien van software-updates :)

Verwijderd

Topicstarter
Koppensneller schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:45:
De Nexus 4 komt binnenkort uit voor 350-400 euro (als je hem in de Play Store bestelt). Omdat het een Nexus-toestel is, ben je sowieso nog wel even voorzien van software-updates :)
Bedankt, had die ook al in de peiling maar dan wacht ik nog even af voor wat voor prijs ik hem tegen die tijd kan kopen.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Qua prijs kwaliteit van de toestellen die hier nu te koop zijn: de LG Optimus 4X HD. Volgens mij nu te koop voor 359 via Amazon.de met gratis verzending. Van deze toestellen mijns inziens het mooiste scherm (hoewel de Xperia S wat dat betreft vergelijkbaar is), veruit de snelste processor (hoewel de S4 variant van de One S in sommige situaties sneller is). De Camera's van de Xperia S en One S zijn wel wat beter.
Ik wilde de mijne zelf gaan gebruiken maar mijn dochter heeft hem ingepikt ter vervanging van haar iPhone 4s. Net wat duurder dan de Galaxy Nexus, maar mijns inziens een stuk beter, behalve als je een duidelijke voorkeur hebt voor vanilla Android.

Als je van compact houd: HTC One S.

Als je zelf importeren geen probleem vind: De Xiaomi Mi 2. Die heeft een nog veel snellere processor en ook een 1280x720 ipc-lcd scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Sigis op 06-11-2012 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:36:
Qua prijs kwaliteit van de toestellen die hier nu te koop zijn: de LG Optimus 4X HD. Volgens mij nu te koop voor 359 via Amazon.de met gratis verzending. Van deze toestellen mijns inziens het mooiste scherm (hoewel de Xperia S wat dat betreft vergelijkbaar is), veruit de snelste processor (hoewel de S4 variant van de One S in sommige situaties sneller is). De Camera's van de Xperia S en One S zijn wel wat beter.
Ik wilde de mijne zelf gaan gebruiken maar mijn dochter heeft hem ingepikt ter vervanging van haar iPhone 4s. Net wat duurder dan de Galaxy Nexus, maar mijns inziens een stuk beter, behalve als je een duidelijke voorkeur hebt voor vanilla Android.

Als je van compact houd: HTC One S.

Als je zelf importeren geen probleem vind: De Xiaomi Mi 2. Die heeft een nog veel snellere processor en ook een 1280x720 ipc-lcd scherm.
Weet je toevallig hoe groot de kans is dat de Nexus 4 ook daadwerkelijk voor 349€ over de toonbank gaat? Ik lees namelijk erg tegenstrijdige berichten, of iig dat Nederland buiten de boot zal vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog?

En is de quadcore in de 4X nou zo veel sneller dat je hem daarom boven de andere verkiest?

Welke van deze is het beste na de 4X HD?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

13art

Moderator Mobile
Als je niet op de Nexus 4 wil wachten zou ik voor de HTC One S gaan. Snel en compact toestel en ook niet te duur.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:23:
[...]

Weet je toevallig hoe groot de kans is dat de Nexus 4 ook daadwerkelijk voor 349€ over de toonbank gaat? Ik lees namelijk erg tegenstrijdige berichten, of iig dat Nederland buiten de boot zal vallen.
Ik denk grenzend aan 0%.

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Als Google daadwerkelijk de Play Store gaat introduceren hier in Nederland, dan zal dat percentage snel omhoog gaan. Maar omdat we nu nog geen Play Store hebben, blijft het giswerk.

Als je bereid bent om in ieder geval deze maand nog te wachten met je aankoop, dan zou de Nexus 4 wel heel aantrekkelijk worden denk ik. Ik was zelf al overtuigd van de Galaxy Note II, maar sinds ik gelezen heb dat de Nexus 4 mogelijk ook hier verkocht gaat worden, krijgt deze eigenlijk mijn voorkeur.

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Als je bereid bent je telefoon in Duitsland bij de Mediamarkt te halen, zo je het beste een Nexus 4 daar kunnen halen, daar gaat hij zo goed als zeker 395 kosten. En Nexus dus snel updates.

Verwijderd

Topicstarter
Nu de Nexus 4 niet naar Nederland komt gaat het dan tussen de:

- Galaxy Nexus
- HTC One S
- Sony Xperia S
- Galaxy Note

Wat is de beste keuze? (voor eisen zie OP)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ze voldoen allen aan de eisen, dus op welke criteria moeten wij onderscheid gaan maken nu?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Onderscheidende factoren:

Galaxy Nexus: Nexus-apparaat, snelle updates naar nieuwe Androidversies en geen schil van fabrikant. Uitgebreide ondersteuning door development community.
HTC One S: Compacter dan de rest, aluminium behuizing, HTC Sense (als je daar van houdt)
Sony Xperia S: Mooi scherm
Samsung Galaxy Note: Humongous scherm, mooi voor media.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:14:
Ze voldoen allen aan de eisen, dus op welke criteria moeten wij onderscheid gaan maken nu?
Ik neem toch wel aan dat je de een een betere als de andere zult vinden.

Zoveel verstand heb ik er zelf ook niet van en wil dus meningen/adviezen van anderen.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:29:
[...]

Ik neem toch wel aan dat je de een een betere als de andere zult vinden.

Zoveel verstand heb ik er zelf ook niet van en wil dus meningen/adviezen van anderen.
Jij stelt:
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:09:
Wat is de beste keuze? (voor eisen zie OP)
Ik kan jou niet vertellen wat de beste keuze is zonder te weten wat je verdere eisen zijn. Ik kan natuurlijk een keuze voor je maken, maar dan wil je een onderbouwing. En ik kan (en WIL) niet een keuze onderbouwen voor iemand anders, en al helemaal niet als diegene minimale informatie geeft.

Vervelend dat je er geen verstand van hebt, maar je kan je ook in zaken verdiepen en anders elders gaan waar de mensen meer een helpdesk instelling hebben. Verder dan wat koppensneller post kan ik ook niet komen (het onderscheid), met dat verschil dat ik geen specs/reviews ga doorlopen omdat iemand anders daar geen zin in heeft, om hem de onderlinge verschillen te geven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:39:
[...]

Jij stelt:

[...]

Ik kan jou niet vertellen wat de beste keuze is zonder te weten wat je verdere eisen zijn. Ik kan natuurlijk een keuze voor je maken, maar dan wil je een onderbouwing. En ik kan (en WIL) niet een keuze onderbouwen voor iemand anders, en al helemaal niet als diegene minimale informatie geeft.

Vervelend dat je er geen verstand van hebt, maar je kan je ook in zaken verdiepen en anders elders gaan waar de mensen meer een helpdesk instelling hebben. Verder dan wat koppensneller post kan ik ook niet komen (het onderscheid), met dat verschil dat ik geen specs/reviews ga doorlopen omdat iemand anders daar geen zin in heeft, om hem de onderlinge verschillen te geven.
Ben je nou echt zo een mierenneuker of lijkt dat alleen maar zo.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

De Galaxy Nexus is de beste keus omdat het het enige toestel is dat voldoet aan je update-eis.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:46:
[...]

Ben je nou echt zo een mierenneuker of lijkt dat alleen maar zo.
Natuurlijk is het makkelijker mij een mierenneuker te noemen i.p.v. inhoudelijk in te gaan op de vraag die ik stel. Begrijp wel dat ik die vraag puur stel zodat JIJ straks HET TOESTEL hebt dat bij je wensen past.

Als jij een apparaat wil dat het beste bij de wensen van anderen past, doe dat. Voor mij zou dat de Nexus zijn.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:53:
[...]

Natuurlijk is het makkelijker mij een mierenneuker te noemen i.p.v. inhoudelijk in te gaan op de vraag die ik stel. Begrijp wel dat ik die vraag puur stel zodat JIJ straks HET TOESTEL hebt dat bij je wensen past.

Als jij een apparaat wil dat het beste bij de wensen van anderen past, doe dat. Voor mij zou dat de Nexus zijn.
Dit dikgedrukte is het enigste wat ik nodig ben. De rest is gezwam en interesseert me niet. Blijkbaar vinden mensen het leuker om op gebreken van anderen in te gaan i.p.v. hen te adviseren.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:35
Zeggen wat hij zelf verkiest is niet adviseren.
Dus dat dikgedrukte is niet het enige wat jij nodig hebt. Een portie initiatief kan ook geen kwaad.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wegens kinderlijk gedrag sluit ik dit topic. Zoals te lezen is in Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum
Ga ook geen ruzie maken als het advies je niet bevalt.
Als je dan mensen voor mierenneuker uit gaat maken dan kun je er beter mee stoppen. Als je dat zelf niet kunt dan doe ik dat.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.