Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KeyStudio 49i op Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een KeyStudio 49i gekocht op Apple.nl (het is een Mac accessoire) maar ik wil het gaan gebruiken op Windows bak.
Op de Mac is het inpluggen, Garageband aanklikken en gaan spelen. Op de Windows werkt dit echter niet helemaal zo makkelijk, allereerst ook omdat er geen equivalent van Garageband op de Windows bestaat.

Nu heb al custom drivers gevonden voor de Keystudio 49i voor Windows maar met verschillende programma's (MixCraft en Virtual Midi Piano) krijg ik het niet aan de praat.

Heeft iemand ervaringen hoe ik het aan de praat krijg op een Windows PC en welk programma zij gebruiken om via een USB midi apparaat tonen uit de PC te laten komen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:09

Player1S

Probably out in the dark

Je zit nu in het verkeerde forumdeel maar..... bij compatibiliteit staat

Compatibiliteit
Mac

Mac OS X versie 10.3.9 of hoger
512 MB RAM
Mac PowerPC G3 of sneller
800 MHz of sneller

Er wordt niks gerept over Windows. Leek het je dan niet handiger om vooraf beter te informeren voor je 100 euro uitgaf?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Topicstarter
L1nt schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:26:
Je zit nu in het verkeerde forumdeel maar..... bij compatibiliteit staat

Compatibiliteit
Mac

Mac OS X versie 10.3.9 of hoger
512 MB RAM
Mac PowerPC G3 of sneller
800 MHz of sneller

Er wordt niks gerept over Windows. Leek het je dan niet handiger om vooraf beter te informeren voor je 100 euro uitgaf?
Hm ok thx. Ja ik heb de Keyboard gekocht voor mijn Macbookje, maar ik leen hem nu uit aan iemand met een Windows bak die hem aan de praat probeert te krijgen.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Een MIDI signaal is toch onafhankelijk van het apparaat? Nu heb ik zelf nog nooit met MIDI over USB gewerkt, maar met een XLR jack zou het volgens mij zonder problemen moeten lukken.
Idem voor de stereo output.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 17:57

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

SG > CSA :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Big Womly schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:15:
Een MIDI signaal is toch onafhankelijk van het apparaat? Nu heb ik zelf nog nooit met MIDI over USB gewerkt, maar met een XLR jack zou het volgens mij zonder problemen moeten lukken.
Idem voor de stereo output.
Ja dat leek mij dus ook. Maar desondanks ben ik nu alsnog bezig om het ding te laten werken. Ik ben aan het overwegen om via Virtualbox Mac OSX te installeren en dan via GB het ding te laten spelen. Maar ik vind het eerg vervellend dat het via zo'n omweg moet...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PM gekregen (vraag me niet waarom niet gewoon in het topic) maar goed, die user gaf me de drivers (die ik al had) en niet kon begrijpen waarom die het niet deed.

Nou de drivers heb ik geinstalleerd, alleen alle programma's die ik heb gebruikt om ook maar enig geluid uit men computer te krijgen (Virtual Midi Keyboard en ... ) maar daar kreeg ik bij beide geen geluid uit.

Weet iemand misschien een doodsimpel programma om pianotonen uit men computer te krijgen via dit Keyboard anders moet ik alsnog via Virtualbox Mac OSX installeren wat een heel gedoe is, en waarmee ik nog steeds mee bezig ben xD

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Stap één is midi-out; oftewel kun je midifiles afspelen op je pc? Als dat werkt installeer je de drivers en probeer je midifiles af te spelen via dat ding. DAn kun je eens gaan kijken naar midi-in, maw wordt een toetsaanslag op het keyboard doorgegeven aan je pc.

Een en ander te regelen via de eigenschappen van Audio (waar je dus ook een afspeelapparaat kiest) en bij sommige software kun je ook in de software zelf aangeven wat als invoer- en uitvoeraparaat en kanaal moet worden gebruikt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:28:
Stap één is midi-out; oftewel kun je midifiles afspelen op je pc? Als dat werkt installeer je de drivers en probeer je midifiles af te spelen via dat ding. DAn kun je eens gaan kijken naar midi-in, maw wordt een toetsaanslag op het keyboard doorgegeven aan je pc.

Een en ander te regelen via de eigenschappen van Audio (waar je dus ook een afspeelapparaat kiest) en bij sommige software kun je ook in de software zelf aangeven wat als invoer- en uitvoeraparaat en kanaal moet worden gebruikt.
Ja ik kan midi files afspelen op mijn PC. Maar midifiles afspelen via dat ding? Ik weet niet wat jij gedachten hebt wat een KeyStudio is maar die kan geen midifiles afspelen hoor 8)7

En het probleem is dat ik dus geen software heb om te zorgen dat er tonen uit mijn PC komen, tenminste via het keyboard. Het keyboard is niets meer dan een tobo omgevormd tot keyboard, hij kan zelf helemaal niets, net zoals een tobo op zichzelf ook niets kan. Ik heb software nodig om geluiden uit de PC via de keyboard te krijgen. Garageband op de Mac is wat dat betreft uitstekend (geen gezeur, aansluiten en gaan) zulke software heb ik op de Windows nog niet gezien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:43:
Maar midifiles afspelen via dat ding? Ik weet niet wat jij gedachten hebt wat een KeyStudio is maar die kan geen midifiles afspelen hoor 8)7
Fijne reactie, jij begrijpt hem niet goed en dan zo doen. Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:31:
[...]

Fijne reactie, jij begrijpt hem niet goed en dan zo doen. Succes ermee.
Wat is dit nou weer voor een reactie? Zegt 8)7 je niks?

Plus als je niets toe te voegen hebt, blijf dan alsjeblieft weg.

Nog maar een kickje, ben er nog steeds niet. Driver gevonden, iemand een programma om het te laten werken? (Garageband alternatief Windows)
Pagina: 1