Hallo, ik gebruik AVS video converter 8.1 om dvd's om te zetten naar MKV's.
Van mijn huidige configuratie had ik meer verwacht. Deze is:
Gigabyte Z77-D3H
Intel Core i5-3570,(met Easy tune geklokt op 4,12 MHz bij 103 MHz klokfreq.)
8GB Mem op 1333 MHz
1x SSD 128 GBH,
2x Velicoraptors
Nu wordt mijn processor bij zo'n conversie heet (65 graden zonder alle fans op hoogste toerental) ), maar, en dat is mijn eigenlijke probleem, ik vind het converteren met dat programma toch wel lang duren.
Tijden noem ik niet, want elke film is anders, maar ik vraag mij nu af of het zinvol is om er toch een andere CPU in te zetten.
Ik denk dan aan een i7 2700K of i7-3770K.
Dat gaat mij dus fors meer kosten, alleen kom ik er niet achter of het dat geld waard is.
Als het een paar minuten of zo scheelt dus niet. Het verschil moet aanmerkelijk zijn.
Overal zocht ik naar benchmarks,(anandtech, hardware.info) en verschillen hierin tussen de processors, maar kon er niet duidelijk uithalen welke relevant is voor het converteren van dvd's.
Wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen?
thnx, Frans
Van mijn huidige configuratie had ik meer verwacht. Deze is:
Gigabyte Z77-D3H
Intel Core i5-3570,(met Easy tune geklokt op 4,12 MHz bij 103 MHz klokfreq.)
8GB Mem op 1333 MHz
1x SSD 128 GBH,
2x Velicoraptors
Nu wordt mijn processor bij zo'n conversie heet (65 graden zonder alle fans op hoogste toerental) ), maar, en dat is mijn eigenlijke probleem, ik vind het converteren met dat programma toch wel lang duren.

Tijden noem ik niet, want elke film is anders, maar ik vraag mij nu af of het zinvol is om er toch een andere CPU in te zetten.
Ik denk dan aan een i7 2700K of i7-3770K.
Dat gaat mij dus fors meer kosten, alleen kom ik er niet achter of het dat geld waard is.
Als het een paar minuten of zo scheelt dus niet. Het verschil moet aanmerkelijk zijn.
Overal zocht ik naar benchmarks,(anandtech, hardware.info) en verschillen hierin tussen de processors, maar kon er niet duidelijk uithalen welke relevant is voor het converteren van dvd's.
Wie kan mij hier iets zinnigs over zeggen?
thnx, Frans