Nieuwe IPS-Monitor aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-02 13:22
Afgelopen zaterdag een nieuwe monitor gekocht, de Iiyama ProLite XB2485WSU. H-IPS paneel van 24". Zag er veelbelovend uit.

Aangesloten thuis, eerste indruk was goed. Helaas merkte ik vrij snel dat de coating kut was en door de edge-lit de hoeken toch kut waren. Lichtdoorgevend. Dat is eigenlijk het enige, want de kleuren zijn echt goed en de overige inkijkhoek valt ook niet tegen. Zeker vergeleken met een TN-paneel. Maar het donkere is me toch echt tegengevallen.

Ik heb Alternate een mail gestuurd. Even in afwachting van hun reactie.

Ik ben op zoek (iets wat ik eigenlijk eerst had moeten doen.....Maar, als iets in me kop schiet is het klaar en moet ik een monitor hebben) naar een IPS monitor, het liefst CCFL ((Edge)LED is en blijft kut) en een glanzend paneel. Geen mat paneel. Dit geeft een onnatuurlijke gloed vind ik.
Budget is rond de 350 / 400 euro en de monitor moet ongeveer 24" groot zijn. Daarnaast een resolutie van 1920x1200.

Ik kan ook nergens echt terugvinden of de panelen mat of glanzend zijn. Ook op de productinformatie van de fabrikant niet. Is er een bepaalde typeaanduiding wat voor MAT staat bij Dell en Iiyama bijvoorbeeld? Ik zie ook S-IPS modellen, zijn deze wel met een clear panel?

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-11-2012 13:53 ]