Ik heb een applicatie waarin twee listviews gebruikt worden: listView1 en listView2.
Op die listviews heb ik een ContextMenuStrip gezet meet een knop erin. Deze knop moet straks precies hetzelfde doen voor beide listviews. Maar het probleem is dat ik de informatie uit een item moet halen.
Normaal doe ik dat met:
Ik kan nu wel twee keer dezelfde code gaan typen waarin bij de eerst listView1 gebruikt wordt en de ander listView2 maar dat is natuurlijk niet mooi. Daarom wil ik het in één keer doen voor beide listviews.
Daarom had ik bedacht om de parent op te halen van de ContextMenuStrip en die te gebruiken ipv listView1&2.
Maar dat werkt niet zoals ik in gedachten had.
Dit is wat ik nu heb:
Het ophalen van de parent lukt wel, alleen het gebruiken dus niet. Dus waar nu listView1&2 staat moet bijvoorbeeld parent komen te staan. Alleen pakt hij dan de SelectedItems en FocusedItem niet meer.
Weet iemand hoe ik dat oplos? Of hoe ik het anders kan doen?
Op google kon ik niet een vergelijkbaar probleem of oplossing vinden.
Mvg.
Op die listviews heb ik een ContextMenuStrip gezet meet een knop erin. Deze knop moet straks precies hetzelfde doen voor beide listviews. Maar het probleem is dat ik de informatie uit een item moet halen.
Normaal doe ik dat met:
code:
1
2
| listView1.FocusedItem.SubItems[0].Text.ToString() listView2.FocusedItem.SubItems[0].Text.ToString() |
Ik kan nu wel twee keer dezelfde code gaan typen waarin bij de eerst listView1 gebruikt wordt en de ander listView2 maar dat is natuurlijk niet mooi. Daarom wil ik het in één keer doen voor beide listviews.
Daarom had ik bedacht om de parent op te halen van de ContextMenuStrip en die te gebruiken ipv listView1&2.
Maar dat werkt niet zoals ik in gedachten had.
Dit is wat ik nu heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private void eMailSturenToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
Control parent = cmsUserMenu.SourceControl;
if (listView1.SelectedItems.Count > 0 || listView2.SelectedItems.Count > 0)
{
MessageBox.Show(listView1.FocusedItem.SubItems[0].Text.ToString());
MessageBox.Show(listView2.FocusedItem.SubItems[0].Text.ToString());
}
} |
Het ophalen van de parent lukt wel, alleen het gebruiken dus niet. Dus waar nu listView1&2 staat moet bijvoorbeeld parent komen te staan. Alleen pakt hij dan de SelectedItems en FocusedItem niet meer.
Weet iemand hoe ik dat oplos? Of hoe ik het anders kan doen?
Op google kon ik niet een vergelijkbaar probleem of oplossing vinden.
Mvg.