Mijn laptop blijft gamma kleur toevoegen aan het beeld

Pagina: 1
Acties:

• blashley
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-11-2020
Hoi allemaal,

Ik heb een zeer vervelend probleem met mijn laptop en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb mijn laptop nu twee maanden het is een ASUS model A55A, sinds kort doen er wat problemen op met het beeldscherm. Telkens wanneer de laptop opstart en of open klapt veranderd de kleur van het beeldscherm (meer gamma). Dit maak ik nu steeds ongedaan door 'kleur kalibreren' dit werkt maar is tijdelijk, na opstarten en of open klappen herhaalt het probleem zich.

Moet ik hier een driver voor installeren of iets aan mijn instellingen veranderen?

Alvast bedankt,
Brendan

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-02 21:05
Probeer eens je kleurenprofiel te verwijderen van je lcd. waar dat moet weet ik zo ook niet.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Dit is wat lastig te beantwoorden zonder extra info denk ik, draai je bijvoorbeeld applicaties die iets van kleurcorrectie zouden kunnen uitvoeren? Gebruik je de grafische driver van ASUS of heb je de driver van de fabrikant van de grafische chip geinstalleerd? Gebruik je nog programmatjes zoals f.lux? heb je een bepaald kleurenprofiel gedownload voor je beeldscherm en je OS zo ingesteld dat hij dat profiel moet gebruiken? Welk OS gebruik je trouwens?