Heel zacht geluid bij gebruik headset en speakers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471280

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen problemen met mijn audio, als ik mijn headset of speakers (3,5mm plug) aansluit op mijn computer of beeldscherm (beeldscherm is aan pc gekoppeld met HDMI) dan heb ik opeens heel zacht geluid.

Ik had al naar meerder oplossingen gezocht, een daarvan was systeemherstel, ik heb dit geprobeerd maar hij zegt dat er geen punt is om naar terug te herstellen.

Ook heb ik geprobeerd om via andere aansluitingen en andere kabels te gebruiken.

Ook dit werkte allemaal niet. Wat wel werkte was gewoon via HDMI en dan de speakers van de tv gebruiken.

Ik ben het spoor op dit moment helemaal bijster! Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elk device heeft z'n eigen volume in Windows. Zo staan mijn laptop speakers qua volume op zo'n 20% en als ik m'n externe geluidskaart inplug staat het volume gewoon op 100%. Sluit ik m'n TV met HDMI aan, heeft ook dat device 100% volume.

Ik heb op 1 laptop dus al 4 verschillende audio-devices (3 USB kaarten en 1 op HDMI de TV), en die kan ik allemaal afzonderlijk een anders volume op instellen.

Dus kijk even hoe dat device in je mixer staat, wellicht staat ie zachtjes. Terwijl via HDMI het gewoon op 100% staat.

Edit: Niet onbelangrijk, dit is op Windows 7. Bij XP had je geen volume per device.

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 05-11-2012 12:33 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471280

Topicstarter
Hallo,

Sorry dit heb ik ook al bekeken alles staat op 100% had ik er misschien even bij moeten vermelden :S

EDIT: Heb wat zitten kloten in de audio drivers van realtek en alles werkt nu weer perfect!

Topic kan gesloten worden!

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 471280 op 05-11-2012 13:01 ]