Wat naast kloksnelheid is nog meer belangrijk

Pagina: 1
Acties:

• iskelmaikel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-03 21:37

iskelmaikel

✔Weekend; check ✔Bier; Czech

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door iskelmaikel op 26-01-2017 02:49 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 11:59
Wat ik zou doen is een budget in me hoofd nemen en dan gaan kijken dmv voorbeelden op Tweakers of internet wat ik er voor kan krijgen. Vervolgens wat benchmarks erbij halen om te kijken wat ongeveer de te halen resultaten zijn. Dan zou ik gaan kijken wat ik er mee wil gaan doen en of dan me budget genoeg zou zijn.

Wat wel vaak zo is, is dat games nog niet optimaal gebruik maken van multicore. Dus in sommige gevallen zou in theorie een Dual core op hoge kloksnelheid beter kunnen presteren dan een laag geklokte quadcore.

Dus budget bepalen, kijken wat je ervoor kan krijgen, reviews/benchmarks lezen en dan hier weer posten in het aankoopforum :D

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> DAA

Sowieso geldt op een forum altijd input >= output. Als je uitermate weinig eigen inspanning toont, zul je bijzonder weinig relevante info terugkrijgen. Graag een stuk meer eigen inzet, anders valt bij voorbaat te zeggen dat je niets aan de antwoorden zult hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kloksnelheid op zich zegt maar weinig. Een phenom II op 3GHz is per core trager dan een i7 op 3GHz, maar sneller dan een pentium 4 op 3GHz. Dan heb je nog het aantal cores, en nog details als cache, het gehele platform (welke snelheid geheugen wordt ondersteund, hoeveel channels). Kort samengevat is het te complex om op basis van technische specificaties uitspraken te doen.

Dus: bekijk benchmarks van de voor jou interessante processors (maar dat geldt ook voor videokaarten) in de voor jou relevante games met de settings die jij ook zou gebruiken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.