[XP CE] Commandline certificaat installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Mogguh :) Ik ben bezig met een klusje om een certificaat te importeren in de trusted root CA. Met Win7 is dat een eitje, dat ram je er zo in met CertUtil. Echter, ik moet het certificaat ook geimporteerd krijgen op een XP embedded omgeving. En daar mist CertUtil helaas.

Nou kan je die wel installeren met een Adminpak voor server 2003, maar die is expliciet voor XP SP2 en hoger, volgens mij. IIG niet voor XP CE. Dus ik heb met msiexec de installatie van Adminpak uitgepakt, en daar de losse certutil files uit gehaald, zodat ik die kan plaatsen in de juiste map op de XP CE client, zodat ik daar het certificaat op kan installeren. Helaas werkt dat niet, dus ik zoek nu een andere oplossing.

Achterliggend idee is dat eindgebruikers (die local admin zijn) straks een bestandje kunnen downloaden die dat certificaat installeerd. Het enige dat ik wil weten, is hoe je bij XP embedded een certificaat in de trusted root CA kan krijgen via de commandline. Het script en het certificaat bak ik dan in een .exe file die de eindgebruikers kunnen uitvoeren :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder XP heb je certmgr.msc :)
Ik weet alleen niet of die ook bij XP CE aanwezig is. CE is meer gemaakt voor thinclients en gaat er dus eigenlijk een beetje vanuit dat je zoiets op je terminal server doet, niet op de clients zelf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
certmgr -add -c NameCertificate.cer -s -r localmachine root

Zoiets? Je zou er ook voor kunnen kiezen om de cert om een shared locatie te zetten en dan een UNC path te gebruiken. Netjes is het niet. Zou het met policies doen :)

Edit: Als je een exe kan maken, dan kan je misschien gebruik maken van een API? Welke taal wil je het programmeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Squ1zZy op 05-11-2012 11:40 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Certmgr klinkt goed, ik wist niet dat je daar commandline tegen kon praten. Ik weet alleen niet of dat in XPe zit, ik heb even geen testsysteem nu, maar dat zoek ik straks wel ff uit :) thx iig!

Programmeren ben ik niet echt goed in, ik bak liever een scriptje dat het certificaat importeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hier meer info voor certmgr command line, maar ook als je eventueel wil gaan programmeren in C#:
MSDN: Certmgr.exe (Certificate Manager Tool)

certmgr zit ook in CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik heb net ff gekeken, ik zie op mn CE systeem wel certmgr.msc maar niet certmgr.exe. Als ik tegen certmgr.msc commandline ga praten, krijg ik elke keer de MMC console, maar het certificaat word niet toegevoegd. Ik zie dat de certmgr.exe in de windows SDK zit, ik ga even kijken of ik die simpelweg over kan zetten om dingen te importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Nou het is gelukt *O* ik heb certmgr.exe hier vandaan gehaald:
https://www.sslcertificat...Internet_Explorer_toolkit

Daar een self-extracting SFX archive van gemaakt die alles in een map gooit en vervolgend een .bat scriptje aanroept dat het certificaat installeerd.

Pagina: 1