iPhone 4; Oplader wordt gezien als accesoire?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Goedemorgen Tweakers,

Sinds een week ziet de iPhone 4 van mijn moeder zijn oplader als een accessoire. Dit zou geen probleem zijn als hij ook nog zou opladen, maar hij geeft aan dat de accessoire niet geschikt is voor de telefoon.

We hebben al verschillende dingen geprobeerd;
- Connector schoonmaken
- Op de computer aansluiten met verschillende kabels
- Op verschillende locaties met verschillende opladers

Niks van dit heeft succes geboekt. Ik wou ook nog proberen om de software te herstellen, maar helaas is de batterij van de telefoon leeggelopen voordat ik dit heb kunnen doen.

Nu is de vraag of jullie nog iets kunnen bedenken wat dit probleem zou kunnen verhelpen. Ik heb ook al even op het forum hier en op Google gezocht, maar ik heb niks kunnen vinden.
Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:01

GaMbiNo

1337

Is het wel een officiëele Apple oplader? Ik weet dat Iphones nogal kieskeurig zijn met opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Volgens deze link moet je de iphone eerst helemaal leeg laten lopen en daarna werkt het opladen schijnbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
GaMbiNo schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:45:
Is het wel een officiëele Apple oplader? Ik weet dat Iphones nogal kieskeurig zijn met opladers.
Het is degene die met de doos werd meegeleverd.
TheThomas schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:48:
Volgens deze link moet je de iphone eerst helemaal leeg laten lopen en daarna werkt het opladen schijnbaar wel.
Hebben we al geprobeerd, we hadden toen nog geluk dat hij nog wou opstarten maar nu gebeurt er helemaal niks meer behalve dat hij blijft hangen op het oplaad-gedeelte voor het opstarten. Bedankt voor de link, ik ga dat forum even doorspitten, waarschijnlijk wordt het gewoon een vervangende poort.

[ Voor 6% gewijzigd door NielsjeNL op 05-11-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 22:54
Waarschijnlijk toch een vervuilde connector in de iPhone. Komt wel meer voor.

Kan zijn dat hij van binnen vervuild is door bijvoorbeeld vocht.

Vervangen van de connector in de iPhone kan het probleem dan oplossen. Dit kun je eenvoudig zelf doen als je een beetje handig bent. Zie bijvoorbeeld ifixit.com voor een zeer gedetaileerde handleiding.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire