[W7] Could Not Connect To Group Policy Client Servie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Hallo Tweakers,

Ik krijg sinds kort de volgende melding in mijn system-tray wanneer ik de PC start:
The Group Policy Client service failed to start due to the following error:
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
Daarnaast zie ik in de event viewer dat deze melding gepaard gaat met een tweede error:
A timeout was reached (30000 milliseconds) while waiting for the Group Policy Client service to connect.
Deze computer zit niet op een netwerk aangesloten en heeft maar een enkele gebruikers account (tevens het admin account). Deze melding krijg ik tevens wanneer ik gebruik maak van het verborgen admin account.

Trucs zoals "SFC scannow" en de gpsvc service handmatig aanzetten lijken niet te werken. Nu moet ik toegeven dat ik naast de system-tray pop-up vrij weinig last heb van dit probleem, behalve dat Steam soms mysterieus(?) niet meer werkt. Een reinstall hiervan verhelpt het probleem dan wel weer, maar ja, hoevaak wil ik dat nog doen?

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de Group Policy Client Service handmatig uitgeschakeld kan worden d.m.v. het verwijderen van de register waarde: linkje. De hele register waarde staat er nog dus ik neem aan dat dit ook het probleem niet is.

Als ik me niet vergis begon het probleem zich voor te doen nadat ik mijn Intel RST drivers had ge-update. Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen. Het uninstallen/reinstallen van deze drivers had overigens geen effect op het probleem.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien ergens toch een stukje malware opgelopen? Check eens de plekken in het register waar policies worden gedefinieerd. Uit 't hoof zijn dit HKLM\Software\Policies en HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies. Er zijn ook gebruikers specifieke policies in HKCU\...

Verder niet blind staren op errors in je log, maar ook naar de informatie dingen. Die kunnen ook aangeven wat 't eventueel wil doen, zoals policies van een internet server ophalen.

En een scan kan al helemaal geen kwaad.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat Hero of Time zegt. Na lezen op Google kan het denk ik geen kwaad om je systeem eens tegen het licht aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Waar moet ik precies naar zoeken bij de policies?

Een scan met MSE, Malwarebytes en TDSSKiller levert niets op. Vreemd genoeg gebruik ik dit systeem ook niet om te downloaden, enkel voor gamen. Downloaden doe ik exclusief op mijn gare netbook ;).

Ik kreeg de melding nadat ik Intel RST had geupdate. Ik bedenk me nu overigens dat ik op diezelfde dag ook enkele windows updates heb binnengehaald. Misschien dat 1 van de KB pakketten niet deugt?

Edit: uninstallen van de KB pakketten levert alvast niets op.

Heeft het eventueel nut om combofix te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Noteer eerst maar eens wat je in het register onder Policies ziet staan, voordat je allerlei tooltjes gaat draaien waarvan je niet weet wat ze doen en hoe ze werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
De sleutelwaardes zelf zeggen me niet zoveel, maar dit zijn de subfolders onder Policies bij HKLM\SOFTWARE\Policies en HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

http://imgur.com/JHAbT,MCgqX#0

Mijn excuses als ik wat onwetend overkom.
Log Name: System
Source: Service Control Manager
Date: 11/5/2012 7:14:07 PM
Event ID: 7000
Task Category: None
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer: Wessel
Description:
The Group Policy Client service failed to start due to the following error:
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
<EventID Qualifiers="49152">7000</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2012-11-05T18:14:07.034813200Z" />
<EventRecordID>91022</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="492" ThreadID="496" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Wessel</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">Group Policy Client</Data>
<Data Name="param2">%%1053</Data>
</EventData>
</Event>
Dit komt naar voren onder de event details, overigens.

[ Voor 81% gewijzigd door Chippu op 05-11-2012 19:56 ]

Pagina: 1