Site Performance in GWT is niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In Google Webmaster Tools zat (in labs) altijd "Site Performance" met data verzameld door Google Chrome over load times van jouw wesbite.

Afbeeldingslocatie: http://www.thewebsqueeze.com/wp-content/uploads/2010/08/site-performance-graph.png

Maar nu geeft de pagina:
Site performance
Site Performance was a Webmaster Labs feature which we’re no longer supporting.
Try these other resources for understanding and improving site performance:
  • Google Analytics Site Speed measures page load time as experienced by your visitors and allows you to measure other user defined timings.
  • PageSpeed Insights analyzes the content of your pages and provides suggestions to improve performance.
;w

Mijn website heeft geen Google Analytics (ivm performance) en de enige andere manier om achter dit soort data te komen is om zelf window.performance uit te lezen en te loggen.

Waarom google, waarom?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Juup schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:23:
Mijn website heeft geen Google Analytics (ivm performance) ...
Sinds de Async API is dat imho geen reden meer.

De ga.js bestanden kan je async inladen en zullen bij 99.9% van de gebruikers al in de cache staan en de rest gaat volledig asynchroon dus heeft de gebruiker ook geen last van.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maar je moet nog steeds meer ophalen dan je als gebruiker eigenlijk nodig hebt om de site te kunnen gebruiken. Dat is een performance hit, al dan niet een die je niet merkt.

TS, je kunt zelf gewoon FireBug i.c.m. YSlow gebruiken. Je hebt dan veel betrouwbaardere testresultaten, omdat je controle hebt over de meeste variabelen. Bij die laadtijden staan immers alleen maar seconden, en seconden alleen zijn waardeloos om te weten als je niet weet hoe snel de device is (of dat een gebruiker een film aan het renderen is en er dus bijna geen rekentijd over is), je weet ook niet wat de bandbreedte en pingtijden van een bezoeker zijn, en je weet niet (in deze grafiek) om welke browsers het gaat. En zo nog wel meer variabelen te bedenken waar je geen controle over hebt.

Als je je website goed wil laten performen, dan doe je zelf zinnige testen. GA is daar niet precies genoeg voor. Even los van het feit dat GA niet (voldoende) aangeeft wat er dan precies traag is en waarom, en wat je eraan kan doen. YSlow doet dat allemaal wel - en je kunt zelf de controle nemen over de rekentijd, browser, bandbreedte en pingtijden.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
YSlow is inderdaad handig maar ik zou ook graag data willen vanuit verschillende locaties op de wereld.

http://webpagetest.org/ is ook handig maar niets haalt het bij GWT's "Site Performance".

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan geldt nog steeds wat Wolfboy zegt. Waarom zou je GA niet gebruiken? Daar zit meer info in en het heeft tegenwoordig geen echte nadelen meer. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 09:20

Bosmonster

*zucht*

NMe schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:02:
Dan geldt nog steeds wat Wolfboy zegt. Waarom zou je GA niet gebruiken? Daar zit meer info in en het heeft tegenwoordig geen echte nadelen meer. :)
Behalve dan dat je het standaard niet meer mag enablen en gebruikers expliciet om toestemming moet vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alsof iemand zich daaraan houdt. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:05

André

Analytics dude

Juup schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:23:

Mijn website heeft geen Google Analytics (ivm performance) en de enige andere manier om achter dit soort data te komen is om zelf window.performance uit te lezen en te loggen.
En jij denkt dat dat zelf loggen sneller gaat dan met GA? Als je echt wil mierenneuken op performance: doe dan de asynchrone meting na de onload van een pagina. Of als dat te overdreven is: zet de asynchrone meting onderaan in je body.

Daarnaast is bij de sites die ik sneller maak de GA meting vaak de kleinste optimalisatie die je maar kunt maken. Daarbij is het zo dat als je die verwijderd je veel inzichten gaat missen die je weer in staat stellen de site te verbeteren.

Heb je een URL? Dan kunnen we vast zaken vinden die je meer snelheid opleveren.

/edit:
Hierop verder bordurend: er ligt een specificatie bij het W3C die het ook mogelijk maakt om laadtijden van elementen op een pagina door te meten. Daar wordt het pas echt interessant omdat je dan per script of banner kunt zien wat de impact op de laadtijd is.

[ Voor 12% gewijzigd door André op 09-11-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bosmonster schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:33:
[...]

Behalve dan dat je het standaard niet meer mag enablen en gebruikers expliciet om toestemming moet vragen :+
Details :+

In het verleden heb ik zelf nog weleens performance measurement tools gebouwd (ook op basis van Google Analytics) maar sinds GA het zelf ingebouwd heeft (en best goed imho) is het gewoon niet meer nodig.

Al zou ik mensen ook aanraden eens te kijken naar NewRelic als je performance verder wil uittweaken. Ik heb het zelf alleen met Java en Python getest en daar werkt het echt geweldig. Het geeft direct een heel net overzicht van de hele stack tijdens een page load.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1