Ik heb het volgende probleem. In mijn 3 jaar oude laptop zit een ATI HD4650M. Echter wordt deze bij belasting erg warm. Dusdanig warm dat mijn laptop weleens zomaar 'uitvalt' tijdens het gamen. Bijzonder vervelend. Ik heb de laptop met perslucht bij een computerboer om de hoek laten schoonmaken afgelopen vrijdag. Maar ook nu blijkt tijdens het runnen van furmark, de temperatuur niet onder de 100 graden te blijven. Ik heb er een screenshotje bij gemaakt.

Wellicht ten overvloede, de grafische kaart is niet overgeclocked of wat dan ook. Echter met deze temperaturen, vraag ik me af; is het mogelijk om de kaart te underclocken (softwarematig? De bios geeft geen opties hiervoor). Of zijn er andere oplossingen om het beestje 'koeler' te laten draaien in deze oude laptop?

Wellicht ten overvloede, de grafische kaart is niet overgeclocked of wat dan ook. Echter met deze temperaturen, vraag ik me af; is het mogelijk om de kaart te underclocken (softwarematig? De bios geeft geen opties hiervoor). Of zijn er andere oplossingen om het beestje 'koeler' te laten draaien in deze oude laptop?
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)