HDD laat windows 7 freezen/crashen

Pagina: 1
Acties:

• Fiddlez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een aantal dagen geleden een seagate barracuda 3tb aangeschaft, het inbouwen ging feilloos en hij werd ook direct herkent. na het formatteren en partities aanmaken ging ik hem gebruiken en liep ik al snel tegen een probleem aan, zodra ik er een "groot" bestand op wil zetten of installeren freezed windows en is er de keuze of ik wacht een paar minuten en dan vliegt de harde schijf eruit en kan ik verder (windows staat geinstalleerd op een andere harde schijf van samsung 149GB) en ziet hij de harde schijf ook niet meer of windows freezed helemaal en ik ben genoodzaakt te herstarten. zodra ik de harde schijf ontkoppel kan ik probleemloos verder werken.

wat ik al geprobeerd heb :
- vervangen sata kabel
- andere poorten
- software van seagate (beyond2tb http://www.seagate.com/support/downloads/beyond-2tb/)
- windows opnieuw geinstalleerd
- MBR/GBT indelingen beide geven problemen

ik begin langzaam radeloos |:( te worden dit probleem heb ik eerder ook met een WD 2TB hdd gehad en toen dacht ik dat het aan de harde schijf lag maar hetzelfde probleem doet zich ook voor met deze gloednieuwe harde schijf

Specs:

Windows 7 professional
Moederboard: P5Q-E
processor: Intel core 2 Quad Q8400
Ram: HyperX 2x2gig @ 999mhz
Videokaart: Geforce GTX260
Psu: OCZ gameXtream 700w
Hdd: Samsung HD161HJ ATA ,(seagate barracuda 7400.14 3TB)

ligt dit aan mijn systeem of is hier een andere oplossing voor? _/-\o_

Verwijderd

Kun je mij de SMART gegevens laten zien van beide hardeschijven in je systeem? Dit kun je doen met CrystalDiskInfo of Hdtune. Bij crystaldiskinfo bij voorkeur de weergave op decimaal instellen, dit kan in het menu ergens verstopt.

Met de SMART gegevens kun je direct zien of je kabelproblemen of bad sectors hebt die voor problemen kunnen zorgen.

• Fiddlez
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/3tcvengt9/samsung_HDD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/m5slv9hbr/Seagate_HDD.jpg

alstu.

Verwijderd

UDMA CRC Error Count staat op 592. Dat is een indicatie voor kabelproblemen. Je hebt dus sowieso een foute kabel gehad. Vervang de kabel door een andere. Zogenaamde 'SATA/600' kabels bestaan niet. Alleen slechte en goede kabels.

Die 592 gaat nooit meer weg. Maar je kunt wel in de gaten houden of hij blijft stijgen ja of nee. Eén keer een error per drie maanden is normaal, maar als hij blijft stijgen heb je nog steeds kabelproblemen.

De kabels dienen verder ook zonder sterke buigingen en niet tegen stroomkabels aan te liggen. Hoe korter ook hoe beter, maar het gaat vooral om de kwaliteit van de kabel. Dat is nu juist iets wat je niet altijd makkelijk kunt zeggen. Maar een flutkabel die heel dun is, vertrouw ik zelf al niet.

• Fiddlez
Ik zal hier morgen achteraan gaan, bedankt in ieder geval!