PC gecrashed, nu artifacten en BSOD's. GPU kapot??

Pagina: 1
Acties:

• aliw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste Tweakers,

Ik open even een draadje voor een second opinion. Ik was net aan het gamen toen het beeld uitviel. De computer werkte nog maar er kwam geen beeld meer voor. Ik heb de pc gereset maar toen zag ik bij het bios logo al artifacten, ook waren sommige characters in de 'opstart teksten' niet kloppend.

Computer startte wel op maar beide schermen vertoonden artifacten en na een paar minuten draaien kreeg windows een BSOD (Video TDR Failure -atikmpag.sys).

Nu verwacht ik dat de videokaart kapot is maar kan iemand mij hier een zeker antwoord op geven en vertellen of een nieuwe graka deze problemen zou oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/m787kh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/9zy79g.jpg

Met vriendelijke groet,
Wiegersma

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Je kan een BIOS reset proberen, je kan proberen de kaart terug te clocken en je kan proberen de kaart goed schoon te maken en te voorzien van nieuwe koelpasta.
Als niets van dit helpt dan vrees ik einde kaart.

• aliw
Dank voor de reactie.

Ik heb de bios gereset maar de problemen bleven. Schoonmaken is idd nog wel een optie.
De kaart is namelijk een HD3870, aardig oud.

Maar ik was sowieso al van plan deze te vervangen voor een nieuwe. Ik wil eigenlijk vooral weten of deze problemen enkelt GPU gerelateerd zijn. Dus wanneer ik een nieuwe videokaart erin zet de problemen weg opgelost zijn.
Het moet niet zo zijn dat ik er een nieuwe in zet en de problemen volharden waarna ik de pc alsnog naar de reparateur moet brengen.

Groet.

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 09:22

n2theb

Tweakers Abonnee

Heb je niet een oude videokaart liggen om te testen wat er gebeurt? Kan je niet de interne videokaart gebruiken door je videokaart uit je computer te halen en dan kijken wat er gebeurt?

• aliw
Helaas zit er geen interne videokaart in mijn moederbord. Ook is deze HD3870 momenteel al mijn oude vervangende kaart voor mijn HD4870 die ook een aantal maanden geleden de geest gaf..

Dus nee, helaas. Ik heb zo geen andere kaart om te testen :'(

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 09:22

n2theb

Tweakers Abonnee

Heb je niet een andere pc in huis waar je hem even snel uit kan halen?

• aliw
Nee dat heb ik niet.

[ Voor 85% gewijzigd door aliw op 04-11-2012 23:40 ]

Pagina: 1