Random USB3 externe schijf disconnects

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik heb van het werk een externe harde schijf (iomega ego 500gb) en die werkt probleemloos op mijn werk laptop.

Steek ik m echter in mijn desktop thuis (ook op usb3 poort), dan heb ik last van random disconnects.

Je hoort dan het usb geluidje dat een apparaat unplugged is en 1 seconde erna wordt hij.weer gevonden. Behoorlijk irritant, vooral bij het kopieren van grote bestanden.

Iemand enig idee ?

- Het werkt wel goed op USB2 poorten op mijn desktop, maar uiteraard trager.
- Energieschema staat op high performance, usb uitschakelen is uitgeschakeld.
- Werkt wel op een andere machine
- Geen foutmelding in apparaatbeheer
- Andere apparaten werken volgens mij wel, maarja testen met een koptelefoon of gsm/muis lijkt me niet echt representatief.

Het lijkt me haast iets met de power die over die usb poort gaat, maar hoe test je dat het makkelijkst?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor hardware hebben we het over?

Is het een USB3.0 poort via een header, of direct op het moederbord zelf?

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 08:11
Een soortgelijk iets bleek bij mij te wijten te zijn aan een waardeloze usb 3.0 driver (intel dh67cf).

- raid does not fix stupid -

• De_Bastaard
We hebben het over een MSI Z77MA-G45 mobo en ik steek de drive direct in op de USB drive op het moederbord.

Patatjemet, waar heb je de andere driver dan vandaan? Intel website of ergens anders?

• De_Bastaard
Hmm helaas moet/wil ik mijn eigen topic even bumpen.

Ik heb inmiddels de laatste bios geinstalleerd en ook de drivers geupdate. Toch doet het probleem zich nog altijd voor met mijn externe harde schijf.

Mijn muis werkt nog altijd prima op deze poort... 8)7.

Waar kan ik exact achterhalen welke usb chip mijn mobo heeft?