Beste Tweakers,
Ben op zoek naar feedback op mijn zelf samengestelde systeem. Ik heb nog nooit eerder zelf een systeem gemaakt maar heb nu toch besloten een poging te wagen. Er zijn vast Tweakers die heel veel meer ervaring hebben met het bouwen van systemen, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen op diverse sites dus hopelijk ben ik enigszins geslaagd en heb ik de juiste keuzes gemaakt.
Voordat ik de samenstelling van het systeem geef lijkt het me handig om aan te geven wat ik zoal van plan ben met het systeem te doen, daarop is immers een groot deel van mijn keuzes gebaseerd:
- Adobe After Effects
- Vegas Pro / Adobe Premiere
- Adobe Photoshop
- Casual Gaming (CoD, WoW, NFS, Diablo III, StarCraft II)
- Web dev
- App dev (Mac OS X Lion VMWare voor iOS)
Hier het overzicht van mijn systeem:
Moederbord Gigabyte GA-Z77X-D3H (€120)
RAM Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 (€65)
GPU Gigabyte GV N570OC-13I Grafische kaart (€245)
CPU Intel Core i7 3770K Boxed (€295)
SSD Samsung 830 series 128GB (€85)
HDD Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB (€85)
Voeding XFX Pro 550W (€55)
Casing Corsair Carbide 300R (€66)
Dan kom ik op zo'n €1000
Mijn grootste vraag is, werkt dit allemaal goed met elkaar en zijn het de beste keuzes? Zijn er geen compatibiliteitsproblemen?
Geef gerust je mening waarom je een van m'n keuzes wel of niet goed vind! Alle hulp wordt uiteraard erg gewaardeerd, bij voorbaat bedankt!
P.S. Gezien het feit dit de eerste keer is dat ik een systeem zelf bouw. Als ik al deze onderdelen los bestel kan ik dan gewoon de onderdelen in elkaar zetten zonder extra dingen te kopen? Of moet ik nog letter op bepaalde kabels die ik nodig heb die niet meegeleverd worden?
Ben op zoek naar feedback op mijn zelf samengestelde systeem. Ik heb nog nooit eerder zelf een systeem gemaakt maar heb nu toch besloten een poging te wagen. Er zijn vast Tweakers die heel veel meer ervaring hebben met het bouwen van systemen, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen op diverse sites dus hopelijk ben ik enigszins geslaagd en heb ik de juiste keuzes gemaakt.
Voordat ik de samenstelling van het systeem geef lijkt het me handig om aan te geven wat ik zoal van plan ben met het systeem te doen, daarop is immers een groot deel van mijn keuzes gebaseerd:
- Adobe After Effects
- Vegas Pro / Adobe Premiere
- Adobe Photoshop
- Casual Gaming (CoD, WoW, NFS, Diablo III, StarCraft II)
- Web dev
- App dev (Mac OS X Lion VMWare voor iOS)
Hier het overzicht van mijn systeem:
Moederbord Gigabyte GA-Z77X-D3H (€120)
RAM Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 (€65)
GPU Gigabyte GV N570OC-13I Grafische kaart (€245)
CPU Intel Core i7 3770K Boxed (€295)
SSD Samsung 830 series 128GB (€85)
HDD Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB (€85)
Voeding XFX Pro 550W (€55)
Casing Corsair Carbide 300R (€66)
Dan kom ik op zo'n €1000
Mijn grootste vraag is, werkt dit allemaal goed met elkaar en zijn het de beste keuzes? Zijn er geen compatibiliteitsproblemen?
Geef gerust je mening waarom je een van m'n keuzes wel of niet goed vind! Alle hulp wordt uiteraard erg gewaardeerd, bij voorbaat bedankt!
P.S. Gezien het feit dit de eerste keer is dat ik een systeem zelf bouw. Als ik al deze onderdelen los bestel kan ik dan gewoon de onderdelen in elkaar zetten zonder extra dingen te kopen? Of moet ik nog letter op bepaalde kabels die ik nodig heb die niet meegeleverd worden?
[ Voor 1% gewijzigd door ricklamers op 04-11-2012 21:32 . Reden: Videokaart ATI 7950 naar Nvidia 570 geswitched voor Adobe CUDA gebruik ]