Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 21:52
Goedenavond allemaal,

Voordat ik een nieuwe router ga aanschaffen wil ik toch het één en ander gaan proberen om de huidige weer werkend te krijgen. Ik heb een TP-Link TL-WR1043ND (v1.8) met firmware versie 120405.

Ik heb met regelmaat dat de verbinding er volledig uit ligt. Dit gebeurd tijdens het surfen op het web, downloaden, of soms gewoon als ik vanuit mijn werk thuis kom dat deze al niet meer actief is.

Het heeft een ongeveer een dag weer gewoon gewerkt nadat ik een nachtje de stroom er af heb gelaten. De router is ook al een keer volledig gereset tot geen resultaat.

Wat kan ik verder nog proberen? Voor de rest is het een perfecte router dus het zou zonde zijn als ik deze moet vervangen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je terug kan gaan naar de winkel, je zult wel een maandagmorgen exemplaar hebben gekregen.
Het zelf thuis dezelfde router en die werkt perfect. Bij mijn schoonouders hangt ook dezelfde router en die had dezelfde problemen. Omruilen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 21:52
Bartjezz schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:53:
Ik denk dat je terug kan gaan naar de winkel, je zult wel een maandagmorgen exemplaar hebben gekregen.
Het zelf thuis dezelfde router en die werkt perfect. Bij mijn schoonouders hangt ook dezelfde router en die had dezelfde problemen. Omruilen en klaar.
Hey Bartjezz, thanks voor je reactie. Ik ga de firmware proberen terug te rollen naar een eerdere versie want het kan misschien ook daar aan liggen. Mocht dat niet helpen zal ik een andere moeten kopen want ik heb de bon niet meer. Routertje heeft tot een maand geleden ongeveer prima gewerkt. Router heeft waarschijnlijk zoals jij suggesteert een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdMeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik had precies hetzelfde probleem met deze router. Om de dag hing hij. Eerst dacht ik dat het m'n glasvezel modem lag, maar na het testen van de verbinding zag ik dat eerst de verbinding naar de router verdween, en ongeveer een uur later was de internetverbinding ook verdwenen.
Een week geleden heb ik voor deze reden DD-WRT er op gezet, en sinds dien werkt hij mij bij stabiel. Nog geen 1 keer gehad dat ie er uit is gevlogen.
Ik heb DD-WRT er op gezet volgens deze handleiding omdat ik na de eerste keer upgraden last had van een WAN poort die niet open meer ging:
http://nearlydeaf.com/?p=1109
Vervolgens de laatste versie gevonden op:
http://www.dd-wrt.com/dd-...519%2Ftplink_tl-wr1043nd/

Praat maar....