Volumes combineren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Hoi,

Sinds een aantal dagen is mijn laptop stuk. Hij boot Windows 8 niet meer.

Als ik met de recovery usb via diskpart het commando [tt]LIST VOLUME[/i] uitvoer, krijg ik een aantal volumes waarvan het om twee draait bij de vraag.

#LtrLabelSize
1OS733GB
2CC66GB

Ik vermoedt dat Windows 8 op het volume OS staat, maar kan ik C en OS combineren via diskpart? In mijn BIOS heb ik ook maar één bootoption en dat is me dvd-speler. Dat is ook raar.

Nu probeer ik Win7 te installeren om daarmee misschien bij die volumes te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martindo op 04-11-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat probeer je nu precies te doen? Wil je de 2 volumes bij elkaar voegen? Dat kan, maar dan verlies je wel de data die op het volume staat dat je probeert toe te voegen aan je bestaande volume.
Via diskpart kan dat wel, maar dan zul je op google even moeten zoeken wat de juiste commando's hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer eerst eens een Linux live cd voordat je begint te sleutelen aan de partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
Je disk heeft bij 2 als label C en als letter C, dus dit lijkt mij de start schijf.
MAAR neem niets aan en zoek dit inderdaad eerst uit, want diskpart gooit data weg., en je kan beter vanaf de bootable usb-stick of een boot-cd als knoppix kijken waar je data staan die je velig wilt stellen.

gewaarwordingshorizon