Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste MedeTweakers,

Ik heb 5 meter ledstrip besteld van de week en ik wil graag zelf een controller maken om mijn eigen programma's te programmeren.
Nu heb ik al gegoogled maar ik kom er niet helemaal aan uit wat nu de beste oplossing is. Ik heb zelf al gezien dat het met PIC en arduino mogelijk is. Met beide heb ik ervaring en het programma zal ook niet het probleem zijn maar de schakeling zelf is voor mij lastig te ontwerpen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je het programma kan maken, dan is het een kwestie van de gewenste bediening er aan hangen, en op de 3 uitgangen mosfets aansluiten. Veel hardware hoeft het niet te zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
Inderdaad, mosfets aansturen met PWM en je bent ongeveer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Als je dan even op google zoekt kom je er snel genoeg uit. Arduino is het makkelijkst aan te sluiten :P .

Je moet er wel even op letten of je ledstrips een gezamelijke plus, of gezamelijke min hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door boazkl0p op 05-11-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:55

Infant

It's a floating Dino!

Wat voor een type strip is het? Common Anode of Common Cathode? Voor de aansturing is dit belangrijk.
Meest eenvoudig, electrisch gezien, is common anode.

Wil je er een knopje of afstandbediening aan hebben, of moet hij standalone gaan werken?

Als je interesse hebt, heb ik er nog eentje liggen met een Atmega16U4 er op, en code die op alle 6 kanalen (2xRGB) door RGB heen fade. De code zit er bij, dus die kun je eenvoudig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 08:45
Simpel n-channel fet per kanaal, wellicht wat weerstanden en een big ass voeding.

Ik heb destijds dit schema gecombineerd met ardiuno gebruikt: http://picprojects.org.uk/projects/bigmosfetrgb/. Voor de voeding had ik een 3a 12v blok van een oude SAN.

Volgens mij heb ik er op mn site ook nog e.e.a. over staan...

Edit: Oja, met deze jongens kun je heel wat ledstrip besturen: http://www.st.com/interne.../DATASHEET/CD00003408.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Kayr op 07-11-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hartelijk dank voor de hulp ik ga van de week eens expirimenteren
Pagina: 1