Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451467

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Htc Sensation XE. Ik heb hem nu iets langer dan een half jaar. Maar nou is mijn probleem dat hij steeds uitvalt. Ik heb er al veel naar gezocht. Ik heb vanalles gevonden zoals: Software update, alle apps er af gooien en weer installeren. De update voor mijn telefoon is up to date. Dus daar ligt het probleem niet. Ik had ook gelezen dat iemand hem in zijn broekzak stopte en dat hij dan steeds uitvalt. Bij mij is dat niet het geval, hij valt voornamelijk uit wanneer ik er mee bezig ben zoals, twitteren, whatsappen en game. Er zijn mij een paar dingen opgevallen: Hoe leger de batterij hoe sneller hij uitvalt, als hij uitgevallen is en ik hem weer aan gedaan heb dan zelf nog een keer opnieuwopstarten dan valt hij niet meteen weer uit. Een vriend van me heeft ook een Htc Sensation XE en ook hij heeft hier problemen mee.

Kunnen jullie nog dingen bedenken? of komt het probleem je bekent voor?

Plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Klinkt mij bekend. Waarschijnlijk is je batterij aan het einde van zijn leven gekomen. Kijk eens bij het batterijverbruik of er grote verschillen zijn tussen het batterijniveau voor en na het uitvallen (bijvoorbeeld voor het uitvallen nog circa 50% over; na opnieuw opstarten 13%).

Na aanschaf van een nieuwe (Anker)-batterij was dit probleem verholpen. Helaas biedt HTC slechts één jaar garantie op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
adgjm schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:26:
Klinkt mij bekend. Waarschijnlijk is je batterij aan het einde van zijn leven gekomen. Kijk eens bij het batterijverbruik of er grote verschillen zijn tussen het batterijniveau voor en na het uitvallen (bijvoorbeeld voor het uitvallen nog circa 50% over; na opnieuw opstarten 13%).

Na aanschaf van een nieuwe (Anker)-batterij was dit probleem verholpen. Helaas biedt HTC slechts één jaar garantie op de batterij.
Ja nu je het zegt dat was ik vergeten te melden! inderdaad is de ene keer het percentage 13% en daarna ineens 27% (voorbeeld).

Ik heb mijn telefoon pas een half jaar en heb de bon, dus het lijkt me dat ik gewoon een nieuwe zou moeten kunnen kijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
In dat geval raad ik je aan om even met een HTC-medewerker te chatten via de HTC-website. Zij raden je waarschijnlijk eerst aan om een factory-reset te doen; maar als het probleem zich daarna nog steeds voordoet sturen ze je een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga ze morgen chatten heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406980

Is je probleem van het uitvallen al verholpen?

Ik heb dit ook gehad (uitvallen, vooral bij bijna lege accu, soms na herstarten accu ineens weer 'voller').
Bij mij heeft het volgende geholpen:
- accu eruit
- contacten goed schoon maken (evt. contactspray)
- accu terugplaatsen met stukje papier ertussen, zodat de accu wat strakker zit

Sindsdien is de Sensation XE niet meer uitgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiesvanderLippe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 15:43
Ik heb dit soort problemen ook gehad maar het ging dan na een maand weer over.
Ik heb nu zo'n drie keer een maand gehad waarin de telefoon zeker tijdens het gebruik regelmatig uitviel, ook met volle batterij.
Hellaas ging het vlak voor ik hem op wilde sturen weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Het probleem zit um in de accu zelf, die blijkbaar niet goed contact maakt met de telefoon en daardoor dus uitvalt. Forums via google staat er ook vol mee. Het schijnt zo te zijn dat je het met een stukje creditcard (of elke andere pas) kan fixen. Door dus die connectie tussen accu en telefoon te behouden.

Mijn HTC Sensation komt vandaag terug van de 3e reparatie.
1e keer: mobo vervangen
2e keer: accu vervangen
3e keer: niets gevonden

Weet nu al zeker dat ik het probleem zo weer heb -_-"

Er is geen defect aan het toestel geconstateerd. De monteur heeft verschillende beltesten gedaan. Hij heeft het toestel opgeladen met een lader van ons en ook een stroomtest laat geen afwijking zien.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 13:37
Weet niet waar je een abbo hebt (als je dat hebt?) maar ik had dit probleem ook met een normale HTC Sensation (via Vodafone) na 5 keer opgestuurd te hebben, 2 keer een refurbished toestel terug te hebben gekregen heb ik het nu voor elkaar dat ik een ander toestel mocht kiezen... Samsung Galaxy S2 of een iPhone 4 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiesvanderLippe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 15:43
Inmiddels draai ik CM10.1 en ik heb tot nu toe zeer weinig crashes mee gemaakt in verhouding tot vroeger, misschien het proberen waard.

Een mogelijke verklaring is dat ik de telefoon nu op 1200 ipv 1500 mhz draai (Is nog steeds snel zat, zeker in CM10.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504455

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn XE. Had dezelfde symptomen als hierboven beschreven, telefoon viel uit/rebootte zowel tijdens het gebruik als in standby. Na telefonisch contact met HTC werd mij aangeraden om een nieuwe simkaart te proberen (oude technologie kon kortsluiting geven :?) en om de accupunten te laten reinigen. Een nieuwe simkaart heb ik niet geprobeerd, accupunten heb ik wel gereinigd (heel simpel met een licht vochtig wattenstaafje, wel GOED laten opdrogen!) en hierna was het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Heb dit probleem ook gehad. HTC doet er niets aan (of kan er niets aan doen).
Mijn telefoon is 3x ter reparatie aangeboden, maar het probleem bleef terugkomen.
Heb nu uiteindelijk een nieuwe van ze gekregen.

Ik heb hem geeneens meer uit de doos gehaald, maar meteen in de V&A gegooid.

P.s. ik heb dit zelfde probleem met een Desire gehad. Vandaar mijn negatieve toon over HTC toestellen. De service is echter prima.

[ Voor 24% gewijzigd door sjer op 03-04-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 16:11
Zelfde probleem hier met een Sensation...al 4 keer weggeweest ondertussen.

1e keer: Nieuwe accu
2e keer: Nieuwe Sim kaart
3e keer: Reset :')
4e keer: Boardswap (en nieuw scherm/voorkant, zat stof onder)

En het probleem is nog steeds aanwezig, om gek van te worden. Moet er nog 2 maandjes mee, ik ga hem gewoon proberen om te ruilen voor een nieuwe en knal die dan ook op marktplaats. Geen HTC meer voor mij, service is misschien wel ok maar kom op ben er zo zat van.

Snap trouwens ook niet waar het probleem zit aangezien alles ondertussen al vervangen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dersan op 03-04-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legenderic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Ook mijn HTC Sensation valt regelmatig uit, terwijl ik hem al 2x voor reparatie naar HTC heb gestuurd. 2x een moederbord swap gehad en nu (4 maanden later) kan ik weer om de 10 minuten mijn telefoon opnieuw aanzetten. Eerst wilde ik gelijk naar de Vodafone winkel rennen om mijn HTC opnieuw op te sturen, maar dankzij dit topic heb ik eerst de HTC chatsupport geraadpleegd. Na het noemen van mijn telefoongegevens en een check van de helpdesk, werd mij een nieuw toestel van hetzelfde model aangeboden. De aanvraag ligt nu bij de betreffende instantie en ze nemen contact met mij op als die binnen is. Even afwachten dus. Wel heel nette service van HTC moet ik zeggen!

wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Aan iedereen die een uitvallende Sensation of Sensation XE heeft:
Je moet te eerste even je batterij kalibreren: zoek op "battery calibrator" in de Playstore.

Verder,prop even een papiertje tussen je batterij en het klepje, op een manier zodat ook de batterij tegen de contacten aangedrukt word. Ik hoorde toevallig zondag nog van iemand die hetzelfde probleem had, en al zijn collega's hadden precies hetzelfde. Dus probeer dat maar eens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:36
Onze sensation is net terug van reparatie, werd loeiheet tijdens het opladen.
Als je de foon wilde bedienen tijdens het laden, startte deze opnieuw op.

De accu is vervangen, na 2x opladen lijkt nu over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Als het probleem weer voor komt, gewoon terug sturen naar HTC.
Is een probleem van het toestel. Ze moeten dit wel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik heb dit ook gehad met mijn normale Sensation, en vele andere op XDA ook. Ik heb hem overigens ook ooit eens opgestuurd, maar het probleem keerde na verloop van tijd weer terug.

Symptomen:
- Uitvallen op random momenten (en vaker bij intensief stroomgebruik, bijvoorbeeld LED flits)
- Springende waardes van resterende capaciteit van de batterij (eerst 60%, na uitvallen 20% en na een reboot weer 58%)

Uiteindelijk bleek een papiertje tussen de batterij en de rand van het batterijcompartiment bij mij de oplossing. Hij valt nu denk ik gemiddeld 1x per half jaar uit, in tegenstelling tot de paar keer per week. Deze tip heb ik ooit op XDA gelezen, en ook in dat topic hielp het veel mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sh4wn op 22-05-2013 15:18 ]

Pagina: 1