Handbrake neemt subtitles niet mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Ik gebruik al een poos op onregelmatige basis handbrake om films om te zetten naar m4v formaat zodat ik ze via mn nas naar mn iPad kan streamen.
De laatste tijd echter krijg ik geen subtitles meer in de m4v's.
Ik heb bv een mkv, die speel ik via vlc player af op de laptop, en zie keurig netjes NL subs.
Zet ik die mkv via handbrake om naar een m4v waarbij ik bij tabblad 'subtitles' aangeef dat ik de Dutch subtitles burned in wil hebben (stel dat dus in en druk op 'add'), dan nog heb ik aan het eind een m4v zonder subtitles.

Gisteren heb ik een andere mkv die keurig NL subs heeft omgezet naar m4v en ook die m4v liet geen subs zien. Oja, heel sporadisch zag ik even een zinnetje midden in de film voorbij komen, maar meer ook niet.
Ik heb dat de laatste tijd waarbij ik me niet voor de geest kan halen of ik handbrake nou opnieuw geinstalleerd heb of wat-dan-ook. Ik snap dus niet waar dit aan kan liggen.
Dus wellicht heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 22:03
Al eens geprobeerd om de ondertitels niet 'burned in' te zetten maar gewoon als 'Default'? Op je iPad kun je normaal gezien de ondertitels aan/uit zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Ik heb alle mogelijkheden al eens geprobeerd.
'Forced only', of 'Burned In' en 'Default'.
Of alle 3 tegelijk.

Bij VLC player kan ik dan het titelspoor kiezen. Bij een bepaalde film heb ik een Engelse ondertitel, bij VLC kan ik die ondertitel ook selecteren maar wordt niet weergegeven...