Toon posts:

PC geeft laatste tijd rare problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek op het internet of mijn probleem voordeed bij andere mensen op de wereld, maar kon niet echt een oplossing vinden.. Nu dat ik einde raad ben hoop ik dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Laat ik even beginnen met mijn PC informatie zodat er genoeg informatie is over mijn PC.

PC Specs:
PC leeftijd: bijna 3 Jaar oud.
Windows 7 Ultimate x64 (SP1)
Asus M4A88TD-V EVO/USB3 Motherboard
AMD Phenom II x6 1090T Processor
12 GB RAM DDR3
Nvidia GeForce GTX 470

Het probleem:
Het probleem start eigenlijk wanneer ik ga gamen, Als ik een spel opstart zoals Arma II(DayZ mod), Team fortress 2, Of noem maar op.. en ik zit er ongeveer 40 min in gaat de ellende al gebeuren. Het spel sluit zich en komt met de error: "Arma/TF2/*insert game-name* reageert niet meer en is afgesloten" dan klik ik het venster en weg en navigeer ik naar Google Chrome om te kijken of er dan meer mensen zijn die het probleem hebben. Maar dat gaat ook niet want als ik Chrome probeer om te starten flikkert het hele scherm (Alleen de browser) en crasht chrome ook in één keer. hetzelfde bij Steam als je rechtermuis knop klikt op de systeembalk icon van Steam dan is het hele kadertje zwart. Normaal staat er het menu zoals: Friends, Settings, News, Store, Maar die is helemaal zwart. (Dat geld ook voor de Chat interface van Steam)
De enige oplossing is om de PC weer te herstarten, en dan begin je weer vooraf aan want het kan zo maar weer een keer gebeuren.

Dit probleem doet zich pas 4 weken voor, Voorheen heb ik nooit problemen gehad met de PC en heeft al de 3 jaar goed gelopen zonder grote problemen. Ik heb alle drivers geupdated en al langer gespeurd naar een oplossing. Zolang ik geen game speel dan gebeurd het probleem ook helemaal niet.

In iedergeval, Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem ik ben einde raad!

Bedankt voor het lezen,

Met vriendelijk Groeten
Mike

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 18:43
Hoe is 't met je warmte afvoer ? (Defecte fan ? ) Als je je PC belast heb je een probleem ? Probeer eens een stresstest met bijvoorbeeld Super PI.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin gewoon eens met de hardware testen. RAM geheugen testen, HDD testen enz.

Verwijderd

Topicstarter
kulgan schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:50:
Hoe is 't met je warmte afvoer ? (Defecte fan ? ) Als je je PC belast heb je een probleem ? Probeer eens een stresstest met bijvoorbeeld Super PI.
Ik heb net een test gedaan, de PC kan prima ze warmte kwijt en blijft onder de 50 graden
ook heb ik de fans gecheckt ze draaien allemaal. en als ik de PC belast is dat geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Dit is hoe mijn Steam tab eruit ziet als het probleem zich voor doet. Normaal staat er tekst.
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/1536/69666474.jpg

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Tsja, je zou ook windows opnieuw kunnen installeren. Je hebt met de drivers gespeeld, maar het zou ook best ergens anders binnen windows zelf kunnen liggen.

Verder zou ik inderdaad hardware gaan testen.
Pagina: 1