Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329320

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar doe ik een opleiding als systeembeheer op de HU. Voor deze opleiding moeten we gaan virtualiseren. Hierdoor zoek ik een redelijk krachte laptop kwa rekenkracht. Grafisch gezien hoeft dit geen hoogte punt te worden, de enige game die ik regelmatig speel is League of Legends(deze game is natuurlijk niet BF3 kwa graphics).

De laptop mag tot 1200 euro gaan en het liefst niet hoger. De bedoeling is om deze laptop dagelijks mee te slepen naar school vandaar dat mij een 15inch een prima keuze vind, 17inch word almeteen zo groot plus dat de 15inch schermen tegenwoordig ook al full HD hebben(Wat zeker een plus is voor mij). Wat ook zeker een plus punt is als er een kleine SSD (64GB) inzit voor windows en bijvoorbeeld om de virtualisatie wat sneller te laten lopen (tenzei jullie een reden hebben waardoor het overbodig is alleen mij lijkt dat zeker een pluspunt). Voor het werkgeheugen zoek ik wel minimaal 8GB en meer is natuurlijk altijd beter als de rest van de onderdelen er niet onderleiden natuurlijk.

Op het moment heb ik een dell waar ik minder over te spreken ben. Ik weet in het algeheel zijn het redelijke laptops alleen mijn voorkeur gaat niet uit naar dell/acer. Ik heb lovende verhalen gehoort over de Y580 en over de N56 is dat zo ?? Ook heb ik op de BTO website gekeken alleen ik hoor hier ook verschillende verhalen over.

Hopelijk kunnen jullie mij van een goed advies voorzien.

Groet'n,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 16:16
De N56 series en de Y580 zijn allebei zeer slecht leverbaar. Daar komen binnenkort nieuwe series van uit met Windows 8. Enige opties is dan de Sony S13/S15 9http://www.sony.nl/customise/vaio-s-serie)

Of je moet een Dell Insirion 15R SE willen. Die zijn wel heel goedkoop met de EPP truck en de kortingsbonnen. Zie hiervoor: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Hij is echter niet echt mooi vind ik persoonlijk en ook bulky.

Voor VMWare zou ik zeker een i7 aanraden en als je niet anders kan een i5. Gaat meer om CPU kracht dan de grafische kaart. BTO zou ik niet nemen, teveel slechte verhalen over gehoord. Jaren terug heb ik dezelfde barebones in elkaar gezet, het komt allemaal van een fabrikant genaamd Clevo.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voornaamste reden waarom ik niet van dell hou is omdat ik nu een studio 15 heb die enorm warm word ook al doe ik alleen maar aan tekst verwerken. Zelf heb ik ook op de sony website gekeken alleen ik vind dat deze voor de hardware een dure prijs heeft tenopzichte van de concurenten(Correct me if im wrong).

Clevo heb ik vaker gehoort in negatief verband, is dat een fabrikant die meerdere merken heeft waar ik voor moet oppassen?? Ik word namelijk niet veel wijzer van clevo.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 329320 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:23:
De voornaamste reden waarom ik niet van dell hou is omdat ik nu een studio 15 heb die enorm warm word ook al doe ik alleen maar aan tekst verwerken. Zelf heb ik ook op de sony website gekeken alleen ik vind dat deze voor de hardware een dure prijs heeft tenopzichte van de concurenten(Correct me if im wrong).

Clevo heb ik vaker gehoort in negatief verband, is dat een fabrikant die meerdere merken heeft waar ik voor moet oppassen?? Ik word namelijk niet veel wijzer van clevo.com.tw
Bij Sony moet je ook niet zijn voor doorsnee laptops. Ze hebben enkele goede nicheproducten, waar wel een (reusachtig) prijskaartje aan zit als je wat opties aanvinkt.

Verder is Clevo o.a: BTO, XNotebooks, Notebooktotaal, Sager, Schenker, Mythlogic, Malibal. Om maar wat te noemen. Troep, troep en nog eens troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben bij sony gaan kijken naar de configurators en daar vragen ze toch nog heel wat. Tevens kan ik geen ssd in de laptop stoppen als ik niet de duurste videokaart neem + i7 beetje raar??

Omni? Heb jij ook nog andere aanraders behalve sony? of is dat toch wel een van de beste? Ik noem bijvoorbeeld een ASUS, HP, MSI.. of springt sony er boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 329320 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:23:

Inderdaad, wat Omni zegt klopt. Niet kopen, geef je geld liever uit aan wat anders. De Sony heeft inderdaad een i5 i.p.v. een i7, maar wel het beste scherm van alle opties.

De upgrades zijn inderdaad wel mega duur, wat dat betreft kun je denk ik beter een model kopen in de winkel die al een i7 heeft. Dat is goedkoper.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso moet je in eerste instantie niet naar een merk kijken maar een bepaald model van een merk apart beoordelen. Bevalt het model (ofwel: er zijn goede reviews van gerenommeerde bronnen) dan kun je nadenken of het merk ook een goede naam heeft. Ieder merk heeft toppers en missers.

Ik plaatste het ook al in een ander topic:
Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:37:
[...]
De Y580 kun je ook gewoon bij o.a. amazon.de bestellen.
Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:42:
[...]
Zie ook deze reactie van mij onder het NBBG-topic op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dat snap ik. Iedergeval bedankt alvast voor jullie snelle reactie's. Maar voor virtualisatie zijn er dan nog specfieken processoren waar ik op moet letten?? Ik heb hier en daar vernomen dat bijvoorbeeld de K versie's voor desktops minder goed daarvoor zijn is dit ook het geval bij laptops?

Maar wat ik nu begrijp is de Y580 en die N56 beide wel een goede keus voor wat ik er mee wil doen (of teminste de hardware prestatie's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Anoniem: 329320 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:56:
Oke dat snap ik. Iedergeval bedankt alvast voor jullie snelle reactie's. Maar voor virtualisatie zijn er dan nog specfieken processoren waar ik op moet letten?? Ik heb hier en daar vernomen dat bijvoorbeeld de K versie's voor desktops minder goed daarvoor zijn is dit ook het geval bij laptops?

Maar wat ik nu begrijp is de Y580 en die N56 beide wel een goede keus voor wat ik er mee wil doen (of teminste de hardware prestatie's?)
Hardware prestaties van de Lenovo en de Asus zijn zeer goed. Met name het feit dat je dan namelijk een relatief goede "game" laptop hebt met goede eigenschappen voor een acceptabele prijs.

Als je hem vaak wilt meenemen dan is de Vaio S15 een sterkere keuze. waarom? Simpel omdat deze geen fuck weegt ( onder de 1.9kg) en daarnaast ook nog eens top specs + IPS display in huis heeft. Wel kost deze vanwege de mobiliteit eigenschap een stuk duurder. Tevens moet je de Ram en SSD upgrade noooooit bij sony samenstellen. Je moet gewoon los een SSD en Ram kopen en erin plaatsen... Is immers maar 2 schroefjes los maken en erin klikken... Daarmee bespaar je honderden euro's.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vinand schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:09:
[...]

Hardware prestaties van de Lenovo en de Asus zijn zeer goed. Met name het feit dat je dan namelijk een relatief goede "game" laptop hebt met goede eigenschappen voor een acceptabele prijs.

Als je hem vaak wilt meenemen dan is de Vaio S15 een sterkere keuze. waarom? Simpel omdat deze geen fuck weegt ( onder de 1.9kg) en daarnaast ook nog eens top specs + IPS display in huis heeft. Wel kost deze vanwege de mobiliteit eigenschap een stuk duurder. Tevens moet je de Ram en SSD upgrade noooooit bij sony samenstellen. Je moet gewoon los een SSD en Ram kopen en erin plaatsen... Is immers maar 2 schroefjes los maken en erin klikken... Daarmee bespaar je honderden euro's.
Super bedankt voor je reactie! Alleen ik zoek geen "game" laptop. Het gaat met name om de virtualisering dus de CPU en Werkgeheugen zijn het belangrijkst voor mij. Nu zeg je dat het los kopen veel goedkoper uitkomt alleen ik kom nu bij het samenstellen alleen voor een i7 op een bedrag van 1.269,00 € wat helaas over mijn budget gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 329320 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:20:
[...]

Super bedankt voor je reactie! Alleen ik zoek geen "game" laptop. Het gaat met name om de virtualisering dus de CPU en Werkgeheugen zijn het belangrijkst voor mij. Nu zeg je dat het los kopen veel goedkoper uitkomt alleen ik kom nu bij het samenstellen alleen voor een i7 op een bedrag van 1.269,00 € wat helaas over mijn budget gaat.
Koop dan zoals zeer veel mensen je voor zijn gegaan een Dell Inspiron 15R SE met i7, dan ben je geloof ik voor ergens rond de 700 kaal klaar. SSD en meer RAM erbij, kom je uit op zo'n 800-850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 329320 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:20:
[...]

Of als je geen Dell wilt, bij Amazon.de is de Y580 op voorraad: http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B008BHI4AM

Plus: De Y580 heeft een m-Sata slot waardoor je zonder dat je je hdd hoeft te vervangen er een ssd bij kan zetten. En RAM kan je altijd voor een paar tientjes bijprikken.

[ Voor 11% gewijzigd door Iekozz op 04-11-2012 20:56 ]

Pagina: 1