Externe bluray speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGunit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 14:40
beste tweakers,

Bij deze mijn allereerste post! O-)
Ik ben van plan voor iemand z'n verjaardag een nieuwe externe bluray speler te kopen, maar gezien mijn budget zou ik graag wat advies willen hebben. Ik moet hier wel bij vermelden dat mijn hardware kennis niet erg up to date meer is helaas, dus excuses alvast als ik een beetje dom overkom met deze dingen...

Allereerst was ik heel erg benieuwd naar het belang van een usb 3.0 aansluiting ten opzichte van een usb 2.0 aansluiting voor de speler. In hoeverre maakt dit verschil voor het lezen/schrijven van bluray disks?
En hoe zit dat ten opzichte van de lees/schrijfsnelheid?
ik ben op pricewatch niet al te veel externe bluray drives tegengekomen helaas, (Ik heb momenteel slechts een budget dat tussen de 60 en ong 120 euro zitten, dus ik weet dat ik niet al te veel mag verwachten)

dan mijn andere vraag: Ik weet niet zeker of ik hiermee de forumregels overtreed, excuses indien dat het geval is. Het punt is dat het lezen van de blurays belangrijker is dan het schrijven ermee. ik vroeg me daarom af in hoeverre het zin heeft om in dit geval(met het huidige budget) voor een externe bd speler te gaan voor een pc/laptop, ten op zichte van een bluray speler voor een tv. Zou je voor hetzelfde geld een betere speler kunnen krijgen voor een bluray speler voor de tv dan voor een pc/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 10:20
Het verschil tussen USB2.0 en USB3.0 is verwaarloosbaar in jouw geval. Er zijn andere beperkende factoren dan de interface waarmee hij wordt aangesloten.

Wat wil je doen met de externe Blu-ray speler? Want als hij alleen is voor films af te spelen moet je overwegen of de persoon veel films kijkt op zijn computer, en zo ja, hoe hij aan die films komt. Of dat hij het liefste achter de TV kijkt.

In het laatste geval zou ik kijken naar een Blu-ray speler van Panasonic of Sony. Kun je dus iets meer informatie geven?

• LGunit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 14:40
sorry voor de late reactie, ik dacht dat ik een notificatie zou krijgen wanneer er wat gepost wordt, ben nog niet heel bekend met alles hier.

allereerst bedankt voor je reactie!
De betreffende persoon kijkt deze voornamelijk op de laptop, maar heeft recentelijk ook blu-rays gekregen, alleen zonder speler wordt het lastig om deze te bekijken;) en gezien diegene toch van plan was om diens blu-ray collectie uit te breiden, wilde ik diegene een blu-ray spelertje cadeau doen.
Maar het zou op zich ook wel handig zijn als de blu-ray speler op een laptop zou kunnen worden aangesloten. Is het mogelijk om dat te doen met een die eigenlijk bedoeld is voor een tv?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
Als het puur voor de laptop is, is het dan nie handiger om een interne bluray speler/brander te halen? Deze zijn er in de Pricewatch ook genoeg. Mocht je toch een externe willen, ik heb zelf deze bluray brander. Ik gebruik hem zeer zelden voor soms een bluray filmpje of iets te installeren van een cd/dvd (aangezien mijn pc geen optische drive meer heeft). Deze valt nog binnen je budget.

Dingen die ik bij deze speler kan vermelden is dat hij 2 USB aansluitingen nodig heeft, die niet teveel uit elkaar liggen (is 1 kabel met een splitter op het einde). Daarnaast vind ik, maar dat is met alle optische drives zo, dat wanneer je hem op een tafel zet je dat ding bij de spin-up goed hoort. Bij het afspelen van een bluray/dvd is dat probleem er niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb een interne dvd branden in mijn alienware..
en heb een externe samsung bluray burner..

de samsung se-506.
gewoon 2 usb pluggen erin, en branden!!
de software die erbij zat kan ik het niet mee vinden (ik ben on-officieel getrouwd met nero)
maar ben heel tevrede met dit ding, nog nooit een mislukking gehad, is vrij snel, en lekker klein.

ook erg goedkoop geloof ik , (heb hem gekregen, niet gekocht)

of het andersom kan weet ik niet, maar ik kan de se-506 wel aan mijn samsung smart tv hangen, en hem ook als speler gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door aron225 op 15-11-2012 15:35 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm