Ik heb een laptop van het type HP G62-a13SD (laptop). Het bevat een AMD Athlon II P320 dualcore op 2.1Ghz, verder 4GB DDR2 RAM (waarvan 256 MB aan de grafische kaart is gegeven, dus effectief iets minder) en een HD 4250. Deze is kortgeleden opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Professional 64-bit. Voor deze herinstallatie kon ik games zoals Starcraft II en Team Fortress 2 prima spelen op laagste settings. Na de herinstallatie is het denk ik een tijdje goed gegaan want het valt me sinds kort op dat games minder goed werken. De game loopt in principe vloeiend, alleen meerder keren per minuut freezed alles voor ongeveer een seconde. Na deze seconde loopt de game weer prima door alsof er niets gebeurt is. Dit gebeurt vaker bij zwaardere games, maar zelfs bij een van de lichtste games die ik heb (Half Life: Source) komt het zo eens per 2 a 3 minuten voor. Grafische kaart drivers zijn op nieuwste versie, net in safe mode met MBam gescanned, maar die kwam niets tegen. Suggesties?
Als het hele systeem even hangt voor een bepaalde tijd wordt dit over het algemeen veroorzaakt door een driver. Het probleem is dan om te vinden welke driver hier voor verantwoordelijk is. Als je grafische kaart drivers al up-to-date zijn, zal je de andere hardware moeten afgaan. De driver voor de netwerkkaart wil dit soms veroorzaken, maar zou in principe alle drivers kunnen. Je zou ook kunnen kijken of Windows Update nieuwe drivers aanbiedt.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Op basis van jouw tip heb ik de grafische-, LAN-, WiFi-, geluids- en touchpaddriver verwijderd en door Windows zelf opnieuw laten installeren (behalve in eht geval van de WIFI Driver, die kon windows zelf niet vinden. Toen ik zonder deze driver speelde gebeurde helaas precies hetzelfde als met, dus het maakte niet uit.). Nog andere drivers die ik kan proberen? Of andere tips in het algemeen?
Verder ben ik erachter gekomen dat dit probleem zich ook voordoet bij eht afspelen van een video met MPC-HD, alhoewel het daar echt maar heel weinig gebeurt (2x in 45 min, om precies te zijn).
Verder ben ik erachter gekomen dat dit probleem zich ook voordoet bij eht afspelen van een video met MPC-HD, alhoewel het daar echt maar heel weinig gebeurt (2x in 45 min, om precies te zijn).
Verwijderd
Wat ik je zou adviseren is een driver finder te installeren. Zoals: Windows Optimizer of Driver Reviver. Dan kun je meteen zien welk van je drivers out of dat is.
Al die driverscan programma's zien er extreem cheesy out. Ondanks dat kunnen ze best nuttig zijn, dus een aantal geprobeerd, ze vertelden me allemaal dat ik verouderde drivers had, maar geen corrupted drivers. Alle drivers geupdate maar zonder het gewenste resultaat.
Tijd voor een bumpje: Het is me opgevallen dat tijdens het hangen de Disk Highest Active Time op 100% staat, maar de I/O op 0 kb/sec, volgens resmon.exe Bekende situatie voor iemand?
[ Voor 5% gewijzigd door KillerZero86 op 06-11-2012 09:58 ]
Verwijderd
Dit kan eigenlijk door drie dingen veroorzaakt worden
1. HDD fail
2. Driver fail
3. Applicatie fail
(4. samenspel tussen 2 en 3)
En heb je toevallig een SSD? Indien ja, zoek even uit of er een nieuwere firmware beschibkaar is. Zeker bij de Crucial SSD's gebeurde dit in het begin nog wel is.
Ook even in eventviewer bekijken wat er allemaal tijdens een freeze gebeurd
edit: bij een conventionele HDD kan dit ook een firmware probleem zijn
1. HDD fail
2. Driver fail
3. Applicatie fail
(4. samenspel tussen 2 en 3)
En heb je toevallig een SSD? Indien ja, zoek even uit of er een nieuwere firmware beschibkaar is. Zeker bij de Crucial SSD's gebeurde dit in het begin nog wel is.
Ook even in eventviewer bekijken wat er allemaal tijdens een freeze gebeurd
edit: bij een conventionele HDD kan dit ook een firmware probleem zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 10:33 ]
pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 7200.4 ST9320423AS, 320GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
^Mijn HDD. Geen firmwareupdate beschikbaar. In de eventvieuwer, waar zou ik moeten zoeken?
^Mijn HDD. Geen firmwareupdate beschikbaar. In de eventvieuwer, waar zou ik moeten zoeken?
Verwijderd
Kijk even onder aangepaste weergaven bij beheersgebeurtenissen op de tijdstippen van een hang. Hier zou je bijvoorbeeld een Application Hang tegen kunnen komen of een melding van een driver fout.
Tevens zou ik even HD Tune (of een vergelijkbare applicatie downloaden), naar de Health kijken en een error scan doen.
Tevens zou ik even HD Tune (of een vergelijkbare applicatie downloaden), naar de Health kijken en een error scan doen.
Verwijderd
na de volgende zoekquery in google: "HD 4250 freeze AND disk highest active time 100%" heb ik: http://h30434.www3.hp.com...ot-responding/td-p/408825 gevonden.
Je moet even de nieuwste BIOS installeren http://h10025.www1.hp.com...&sw_lang=&product=4207933 en je java updaten, of herinstalleren. Grote kans dat het dan verholpen is
Je moet even de nieuwste BIOS installeren http://h10025.www1.hp.com...&sw_lang=&product=4207933 en je java updaten, of herinstalleren. Grote kans dat het dan verholpen is
Op dit moment heb ik alle beschikbare BIOSsen geprobrobeerd, alle hardeschijven uitgebreid met de Windows chkdsk getest (en behoorlijk wat fouten opgelost) alle schijven gedefragmenteerd middels defraggler (C-Schijf had 23% fragmentatie) en nog steeds is eht aanwezig. Het lijkt wel sterk verminderd (in SC2 vind ik eht niet meer, in TF2 helaas nog wel, maar minder) en ik zie niets geks in eventvieuwer. Ik kan me echt niet voorstellen dat TF2 op minimale settings op deze hardware zou laggen, maar ik zie geen andere verklaring meer. Ik overweeg te formatteren en terug te gaan naar 32 bit, wie weet had het daarmee te maken. Of is dat echt onmogelijk, dat 64-bit onderdeel van het probleem is?
[ Voor 1% gewijzigd door KillerZero86 op 07-11-2012 18:47 . Reden: Resmon doet nog steeds 100% Highest active time en 0 kb IO ]
Pagina: 1