internetsnelheden

Pagina: 1
Acties:

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
hallo Tweakers,

Ik heb een abonnement lopen bij Ziggo met 40mb/s. Nu heb ik al een aantal weken dat ik merk dat deze snelheid niet behaald wordt. Bij controle blijkt dat ik maar gemiddeld 10 mb/s haal. Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2285338589.png

Het probleem is nu echter dat als ik de router reset, ik onbeveiligd een snelheid behaal van bijna 59 mb/s. Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2285354728.png
Zodra ik de setup uitvoer, meegeleverd met cisco, daalt deze snelheid weer naar 10 mb/s.

Wat gaat er fout?

De router die ik heb is een Linksys E3000

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Log eens in op de router, en laat de wireless instellingen eens zien.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23

Onbekend

...

Het is ook raad dat je 1,5x de maximale snelheid van Ziggo krijgt op het moment dat je de router hebt gereset.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Onbekend schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:40:
Het is ook raad dat je 1,5x de maximale snelheid van Ziggo krijgt op het moment dat je de router hebt gereset.
Opzich niet raar, waarschijnlijk zitten je NAT tables helemaal vol en is je router gewoon een bottleneck met deze snelheden.

Download je veel torrents?

Maar opzich wel een klein beetje raar aangezien de E3000 een high performance router is welke routingsnelheden van over de 200Mbps zou moeten halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 04-11-2012 14:42 ]

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
Crazymonkey schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:39:
Log eens in op de router, en laat de wireless instellingen eens zien.
Het zijn gewoon de basis instellingen. Ik weet niet wat je wilt zien?
Megamind schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:41:
[...]

Opzich niet raar, waarschijnlijk zitten je NAT tables helemaal vol en is je router gewoon een bottleneck met deze snelheden.

Download je veel torrents?

Maar opzich wel een klein beetje raar aangezien de E3000 een high performance router is welke routingsnelheden van over de 200Mbps zou moeten halen.
Ik download niet zo heel veel torrents. Hooguit 2 per week. NZB bestanden heb ik wel veel gedownload, maar de afgelopen 2 weken eigenlijk geen een.

Het enige wat het kan zijn is dat de mac die via de kabel is aangesloten een snelheid bereikt van 59 mb/s en zodra ik de setup uitvoer er automatisch draadloze verbinding wordt gemaakt (en de snelheid wordt berekend via wifi?). Ik merk nu dat na setup de snelheid op 59 mb/s blijft en dat wifi uitgeschakeld staat. Ik hoop dat het 'probleem' nu opgelost is. Echter haal ik boven op mijn laptop draadloos nog steeds een lage snelheid van 8 mb/s.

Dit roept alleen weer een andere vraag op: Hoe zorg ik ervoor dat de snelheid draadloos hoger is dan 8mb/s. Ik zit zo goed als bovenop de router. Er zit alleen een plafond tussen.

[ Voor 29% gewijzigd door Robin9 op 04-11-2012 15:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

12Mb/s is tot nader orde ongeveer 1.5 miljard keer sneller dan 8mb/s

Let op je hoofdletters en wees bewust van wat je vraagt...

Sowieso, WiFi kent maximumsnelheden maar geen minimumsnelheden. Een paar vloeren kan de beste WiFi-AP reduceren tot een trage instabiele verbinding. Toch is hier meer aan de hand dan alleen demping, want anders had je geen verschil tussen situatie na factory reset en situatie na doorlopen setup. Kan het zijn dat je TKIP encryption probeert te gebruiken? Maak daar eens AES van. Dat is niet alleen veiliger, het is meestal beter ondersteund door de CPU van de router waardoor het sneller kan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1