Upgradeproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden is de pc van mijn vader gecrashed. Vervolgens heb ik snel s'avonds wat onderdelen en een nieuwe windows 7 licentie gekocht om daar een nieuwe computer van te bouwen. Tijdens het bouwen bleek dat ik per ongeluk in mijn haast een 32 bit licentie had gekocht. Ik was vergeten dat die ook bestonden. :( Dus had ik toen snel een 64 bit versie illegaal gedownload met de gedachte; ze kosten toch het zelfde en als ik die 32 bit niet gebruik maakt het niet uit. Nu wordt mijn vaker een beetje gek van alle illegale versie meldingen. Is het mogelijk om deze illegale versie te upgraden naar een legale windows 8 versie?

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Je kan een Windows 7 licentie gebruiken voor zowel 32 als 64 bits variant, zolang dat de versie maar het zelfde is (Home, Pro, Ult). Gewoon een 64bits van MSDA afhalen, of bij iemand lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Ik heb het geprobeert maar nu blijkt dat de illegale versie een ultimate edition is. Is het dan mogelijk om de ultimate te downgraden of te upgraden naar de standaard versie van windows 8?

[ Voor 80% gewijzigd door Eksit op 04-11-2012 15:08 ]

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
Eksit schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:46:
Ik heb het geprobeert maar nu blijkt dat de illegale versie een ultimate edition is. Is het dan mogelijk om de ultimate te downgraden of te upgraden naar de standaard versie van windows 8?
Ik verwacht dat je geen upgrade kunt doen. Wat je het beste kunt doen is Windows Easy Transfer draaien op die Windows 7 doos. De settings opslaan op USB stick (als je de vraag krijgt) en vervolgens een clean install te doen van een 64-bits versie van Windows 7 (niet activeren) en dan upgraden naar Windows 8.