Inmiddels ben ik al zo'n beetje een dag bezig om uit te zoeken hoe ik een game onder Windows op afstand kan draaien: mijn HTPC kan geen games aan, mijn desktop wel, en ik wil dus op de bank voor de TV games spelen die gerenderd worden op mijn desktop.
Meerdere mogelijkheden heb ik geprobeerd: VNC (Tiger/Turbo), Windows Remote Desktop, TeamViewer, streammygame.com. Alle opties werken ofwel helemaal niet, ofwel de lag is veel te groot.
Nu vond ik VirtualGL. Dit lijkt erg veelbelovend: het laat OpenGL programma's renderen op een server, en clients kunnen met TurboVNC verbinden om zo hardware-accelerated graphics te zien. Op youtube staat een filmpje waarin deze techniek wordt gedemonstreerd, lijkt aardig soepel te gaan. Het grote nadeel: de TurboVNC/VirtualGL server package is alleen voor Linux beschikbaar. Uiteraard wil ik een Windows game spelen.
Het volgende scenario lijkt me werkbaar:
- Linux installeren op desktop (als dualboot naast windows)
- VirtualBox en VirtualGL onder Linux installeren
- Windows 7 als guest OS installeren in VirtualBox
- Spelletje installeren in Win7 VirtualBox
- De VirtualBox starten met VirtualGL
- Vanaf de HTPC via TurboVNC verbinden met de VirtualGL display op de desktop
Echter, dit is natuurlijk enorm omslachtig. Ik twijfel sowieso nog of dit het me überhaupt waard is
En ik vroeg me af of iemand een betere oplossing weet wellicht. Ik heb ook nog gehoord van Microsoft RemoteFX, maar daar heb je Win Server 2008 voor nodig op de host pc, en ik heb Win 7 Ultimate.
Edit: als dit niet het goede forum is, excuses. Verplaats mijn post gerust.
Meerdere mogelijkheden heb ik geprobeerd: VNC (Tiger/Turbo), Windows Remote Desktop, TeamViewer, streammygame.com. Alle opties werken ofwel helemaal niet, ofwel de lag is veel te groot.
Nu vond ik VirtualGL. Dit lijkt erg veelbelovend: het laat OpenGL programma's renderen op een server, en clients kunnen met TurboVNC verbinden om zo hardware-accelerated graphics te zien. Op youtube staat een filmpje waarin deze techniek wordt gedemonstreerd, lijkt aardig soepel te gaan. Het grote nadeel: de TurboVNC/VirtualGL server package is alleen voor Linux beschikbaar. Uiteraard wil ik een Windows game spelen.
Het volgende scenario lijkt me werkbaar:
- Linux installeren op desktop (als dualboot naast windows)
- VirtualBox en VirtualGL onder Linux installeren
- Windows 7 als guest OS installeren in VirtualBox
- Spelletje installeren in Win7 VirtualBox
- De VirtualBox starten met VirtualGL
- Vanaf de HTPC via TurboVNC verbinden met de VirtualGL display op de desktop
Echter, dit is natuurlijk enorm omslachtig. Ik twijfel sowieso nog of dit het me überhaupt waard is
Edit: als dit niet het goede forum is, excuses. Verplaats mijn post gerust.