[W7] Dual boot Windows 7 en 8 overzetten van programs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 20:25
Is het mogelijk om de programma's dat ik geïnstalleerd hebt in Windows 7 "over te zetten" naar Windows 8?

Ik kan in Windows 8 mijn programma's, zoals MPC-HC, openen maar dat programma staat niet in de het overzicht van geïnstalleerde programma's.

P.S.: Ik heb mijn programma's altijd op een aparte partitie geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je kunt toch een upgrade adviser runnen om te kijken wat er compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328638

reaper_unique schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:41:
Is het mogelijk om de programma's dat ik geïnstalleerd hebt in Windows 7 "over te zetten" naar Windows 8?

Ik kan in Windows 8 mijn programma's, zoals MPC-HC, openen maar dat programma staat niet in de het overzicht van geïnstalleerde programma's.

P.S.: Ik heb mijn programma's altijd op een aparte partitie geïnstalleerd.
Je zal sommige programma's moeten updaten !
verder is wat Squ1zZy zei te adviseren alvorens te upgraden.

Waar de programma's staan (partitie) maakt bij mijn weten niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kleine programma's als MPC:HC werken omdat het niet een installer vereist. Er worden geen zaken in het register geschreven. Door niet de installer te gebruiken staat ie niet in het start menu. Dit kan ook handmatig worden toegevoegd.

Maar met wat zwaardere programma's, zoals Office, wordt er behoorlijk wat in het register gezet. Gezien de installatie in Win7 gedaan is, staat dat niet in het register van Win 8. De makkelijkste manier is om in Win 8 de installatie nog een keer te doen. Want behalve het register mis je in Win 8 ook wat shared DLL's e.d.

Je ontkomt er eigenlijk niet aan om de boel 2x te installeren.

Wat wellicht een optie was geweest, al ben ik er niet 100% zeker van, was een image draaien van Windows 7. Daarna Win 7 upgraden naar 8. Vervolgens verklein je de partitie, en maak je een nieuwe aan, en daar zet je de image van Win 7 weer op. Met BDCEdit je bootinstellingen naar DualBoot zetten, en dan zou je een prima werkende dualboot moeten hebben met alle programma's geinstalleerd. Bij nieuwe software zou je toch de installatie 2x moeten doen (In beide OS'en dan).

Al denk ik dat dit misschien wat te veel van het goede is, gezien je aangaf dat je de snelkoppeling voor MPC:HC mist, wat redelijk eenvoudig handmatig te doen is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:57

FCC

Volgens mij kan je met een dual boot geen programma's overzetten. Je zal ze opnieuw moeten installeren in je Windows 8 omgeving. (ik zit in hetzelfde schuitje)

Wat RaZ zegt dus ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....