Macbook herkent hd's niet mer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toondebruijn
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Hallo,

Ik heb een macbook pro uit 2011 (i5) met daarin een optibay + SSD. dat werkte altijd goed alleen nu krijg ik wat problemen. Hij herkent mijn gewone harde schijf niet meer, gelukkig de ssd nog wel. Ik heb al verschillende harde schijven geprobeerd maar niks werkt. De harde schijf word ook niet weergegeven in disk utility of in system report. Ik heb de harde schijf ook al geformatteerd op een andere computer (naar alle formaten die er maar bestaan)

Iemand een idee hoe ik weer mijn mac kan maken?

Groeten Toon

even nog als aanvulling de harde schijf voel ik wel draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door toondebruijn op 04-11-2012 12:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toondebruijn
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383291

HD/Sleep bracket cable vervangen ;) indien je het originele partnr wil moet je je serienummer maar even posten dan gsx ik het wel even ^^

MBP 15" early 2011 = 922-9751
MBP 13" early 2011 = 922-9771

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 383291 op 06-11-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toondebruijn
nou laat ik de gok maar nemen en die vervangen. Zijn de cabels van ebay een beetje oke? of moet ik ze ergens anders halen?

serie nummer: -
( bijvoorbeeld deze (klik) of moet ik voor de duurdere gaan en deze van Ifixit (klik) nemen )

[ Voor 58% gewijzigd door toondebruijn op 08-11-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toondebruijn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:38:
nou laat ik de gok maar nemen en die vervangen. Zijn de cabels van ebay een beetje oke? of moet ik ze ergens anders halen?

serie nummer: C02FH3JWDH2g

( bijvoorbeeld deze (klik) of moet ik voor de duurdere gaan en deze van Ifixit (klik) nemen )
Probeer dan liefst de goedkopere ... de originele kosten 12euro inkoopprijs dus 50dollar is dik overdreven voor een kabeltje ... misschien zelfs goedkoper te vinden via een tweaker met een wrakje ;)

BTW net gemerkt dat jij nog tot 2013 garantie hebt, weliswaar 2e jaar indien je het EMEA formuliertje invult ... kan je even bij een service provider laten doen ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 383291 op 08-11-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toondebruijn
helaas is het te zien dat ik mijn macbook open heb gemaakt. (een schroefje is verdraaid) en ik kan mijn macbook niet missen helaas.

ik ga er zo maar eens eentje bestellen is denk ik het besten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:02
toondebruijn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:20:
helaas is het te zien dat ik mijn macbook open heb gemaakt. (een schroefje is verdraaid) en ik kan mijn macbook niet missen helaas.

Kleine dingetjes als die kan je laten doen bij een APR, doen ze ter plekke voor je, ook al heb je hem opengemaakt.
Ik had mijn MBP 13" opengemaakt voor een SSD en extra geheugen, waardoor je kon zien dat hij opengemaakt was. Was geen enkel probleem voor ze.

Mocht je geen APR in de buurt hebben en de Apple Store in Amsterdam is onbereikbaar/niet bereikbaar voor jou, dan zou ik pas proberen zelf te gaan prutsen met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toondebruijn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:20:

idd wij als APR doen daar echt niet moeilijk over hoor ... zelfs toestellen met zware schade herstellen wij soms het logic board nog onder garantie omdat daar bijvoorbeeld geen zichtbare schade aan is ;) Apple geeft btw toestemming om je RAM zelf te upgraden dus dat verdraaid schroefje kan geen kwaad ;)
Pagina: 1