bredband?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Hoi,
Ik heb gelezen dat bredband ook in Rotterdam glasvezel gaat leggen bij wijze van test, weet iemand welke buurt dat gaat worden?
:D

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Bredband? Moet dat niet Breedband zijn?

Bredband, als je voor pret bent! ;)

Verwijderd

Bredband is echt bruut snel hoor, het is geen grapje, ik geloof dat het uit Zweden komt.

http://www.bredband.nl/

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Hmm... sounds interessant

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
bred is iig het Zweedse woord voor breed.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50
Whoa

10Mbps en symmetrische up/en download!!!
:9~:9~:9~:9~:9~

lkkr lkkr lkkr
Nou nog ff uit zien te vinden wat dit kost?

Verwijderd

Die kosten schenen ook nog heel erg mee te vallen, het is gewoon te mooi om waar te zijn :)

Zweedse bedrijven hebben tenminste service, als het Frans oid is weten ze niet eens wat een Helpdesk is.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
ja, die fransen weten idd. niet wat service is...

Verwijderd

Wanneer zal het dan overal beschikbaar zijn, want die site is een beetje heel erg vaag.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

In Eindhoven is de eerste test ermee dacht ik (zie www.kenniswijk.nl )

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

maar ik move em even...

Verwijderd

WOW, das pas lekker downloaden... :9~

Verwijderd

Rotterdam?? Wie, wat, waar?? :P

Verwijderd

dec. 2000 : Eerste proefprojecten van start in Amsterdam en Eindhoven

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 14:17 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]
Pcies, en de volgende?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Woow dat ziet er interessant uit...
Bredband levert een supersnelle permanente internetverbinding. Deze is standaard 10 mbps.[..]De gebruikte technologie maakt het mogelijk om door te groeien naar een nog snellere verbinding. 100 mbps of meer is mogelijk als in de toekomst deze behoefte bij de gebruiker ontstaat.
Klinkt wel superduur, maar maakt mij niet zo veel uit. Zal hier toch voorlopig wel niet komen:
Zo is Bredband in de loop van 2001 beschikbaar in delen van Amsterdam, Den Haag en Eindhoven.
Dan blijf ik nog maar ff met bij @home, bevalt ook goed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Bredband is inderdaad extreem goed. 10 mbps en onder de 150 gulden in de maand (meen ik me te herinneren). Alleen ben ik bang dat het nooit echt van de grond komt (zie Cistron).

Of heeft Bredband wel een groot genoeg moederbedrijf achter zich dat voor voldoende geld kan zorgen?

Verwijderd

Hier, een paar straten verderop hebben ze het al. A'dam West

Verwijderd

op onze school in zoetermeer is al glasvezel...... tegen een prive prijsje laatse was ik aan downloaden met 800kb

Verwijderd

Bredband levert 10 Mbit up&down tegen ongeveer 100 gulden per maand. (in Zweden betalen ze slechts 45 gulden per maand !!)

In Rotterdam wordt het getest bij die nieuwe wijk in de buurt van Zevenkamp..

Maar ergens eind 2002 kan ik 't hier (Oosterflank/Prinsenland) ook krijgen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Even een open deur intrappen: DAT LIJKT ME WEL WAT :)

Maar serieus, dit klinkt goed. Maar goed, eer ze dit in Gouda hebben ben ik allang weg..

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

bredband wil dus glasvezel bij de consument thuis binnen gaan brengen wat dus een aardige operatie zal zijn en dus ook nog wel een tijdje op zich zal laten wachten.( op een enkel wijkje na ) En volgens mij zoeken ze ook nog wat geldschieters. En zeker voor afgelegen gebieden lijkt me zoiets dus niet rendabel.

Verwijderd

In Zweden wordt internet zwaar gesubsidieerd geloof ik, dat moeten ze hier ook invoeren vind ik.

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Effe een mailtje gestuurd wanneer ik een aanluiting kon verwachten. Dit is hun antwoord:
Bedankt voor uw reactie.

De aanleg van een glasvezelnetwerk is een intensief proces. Daarnaast is er een samenwerkingsovereenkomst nodig met de betreffende woningcorporaties of andere onroerend goed eigenaren, om de woningen daadwerkelijk op het netwerk aan te sluiten. Kortom, een tijdrovend proces. Bredband werkt er hard om om zoveel mogelijk locaties aan te kunnen sluiten.

Op dit moment zijn delen van Eindhoven en Amsterdam aangesloten. Door een samenwerkingsverband met o.a. Kristal woningcorporaties zullen dit jaar meer (delen van) steden uit de Randstad worden aangesloten. Wanneer Bredband in uw postcodegebied beschikbaar zal zijn is op dit moment helaas nog niet bekend. Ook is nog niet bekend wat de exacte tarieven zullen zijn. U kunt ervan uitgaan dat deze tarieven gaan concurreren met die van andere aanbieders.

Op onze site www.bredband.nl kunt u hier te zijner tijd meer informatie over vinden. Tevens kunnen wij, indien u dit wenst, uw gegevens registreren zodat u op de hoogte wordt gesteld zodra Bredband beschikbaar komt in het postcodegebied waarin u geïnteresseerd bent. Dit kunt u ons middels de reply-functie laten weten, met toevoeging van de betreffende adresgegevens.

Met vriendelijke groet,

Gea Smid

klantenservice@bredband.nl

0800-BREDBAND (27332263)

www.bredband.nl

Verwijderd

Als ik moet oordelen op basis hun site......:'(

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op vrijdag 01 juni 2001 15:19 schreef Kirlat het volgende:
Alleen ben ik bang dat het nooit echt van de grond komt (zie Cistron).
hmm cistron gaat het aan leggen in alphen aan den rijn, in de ridder buurt, ik ben 1 van de 1ste :)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Kookie
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 22:25 schreef Bass64 het volgende:

[..]

hmm cistron gaat het aan leggen in alphen aan den rijn, in de ridder buurt, ik ben 1 van de 1ste :)
Was ik ook anderhalf jaar geleden :r

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 22:25 schreef Bass64 het volgende:

[..]

tsja, hier in Schiedam zit ik ook al meer dan een jaar in fase 1... net als de hele randstad volgens mij

Verwijderd

chellØ bredbånd??!

• Pentiummania
  • Laatst online: 20-07 23:14

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Op vrijdag 01 juni 2001 16:24 schreef maarten- het volgende:
Hier, een paar straten verderop hebben ze het al. A'dam West
Zo jij balen, of kun jij het ook krijgen ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Verwijderd

als dat zo is wil ik het ook wel woon gelukkig in de kenniswijk >:)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
forget it heh. dat gaat echt nog jaren duren voordat andere steden er gebruik van kunnen maken :
Breedband realiseren betekent hoge investeringen en veel wet- en regelgeving; kortom tijd! Daarom wordt breedband waarschijnlijk in fases gerealiseerd. Op dit moment is nog niet bepaald waar we gaan starten. De doelstelling is om medio 2003 circa 50% van het Kenniswijkgebied te hebben voorzien van breedband.
Ik woon gvd net buiten de kenniswijk in eindhoven.
Tijd om het huis te verplaatsen of op kamers gaan ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Julie vergeten allemaal een HEEL belangrijk aspect van deze bredbandverbinding: De datalimiet.

Op de bredband verbinding zit namelijk een datlimiet van 1 Gigabyte. Daar ben je met 10 Mbit/s dus binnen 20 minuten doorheen.....

Ik kwoot even van adsl-online.net:

"Bredband is een zelfstandige BV waar het gelijknamige Zweedse bedrijf een belang van 30% in heeft. Wanneer in Nederland 400.000 aansluitingen zijn gemaakt, wordt gedacht aan internationale expansie. Een aansluiting zal later dit jaar worden aangeboden voor een maandbedrag van circa 30 euro. Bredband denkt in 2007 dat een abonnee het bedrijf 70 euro per maand oplevert. Naast internet, zal het bedrijf zich ook gaan richten op telefonie en andere interactieve diensten. Om te voorkomen dat gebruikers teveel data versturen, wordt wel een limiet opgelegd van 1 gigabyte."

Nou, ik heb dus liever ADSL dan Bredband met een limiet van 1 Gbyte.... :(

Ze zeggen dan wel dat ze voorbereid zijn op de toekomst, maar met een limiet van 1 Gigabyte zijn ze dat dus duidelijk NIET.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:29 schreef maartena het volgende:
Julie vergeten allemaal een HEEL belangrijk aspect van deze bredbandverbinding: De datalimiet.

Op de bredband verbinding zit namelijk een datlimiet van 1 Gigabyte. Daar ben je met 10 Mbit/s dus binnen 20 minuten doorheen.....

"Bredband is een zelfstandige BV waar het gelijknamige Zweedse bedrijf een belang van 30% in heeft. Wanneer in Nederland 400.000 aansluitingen zijn gemaakt, wordt gedacht aan internationale expansie. Een aansluiting zal later dit jaar worden aangeboden voor een maandbedrag van circa 30 euro. Bredband denkt in 2007 dat een abonnee het bedrijf 70 euro per maand oplevert. Naast internet, zal het bedrijf zich ook gaan richten op telefonie en andere interactieve diensten. Om te voorkomen dat gebruikers teveel data versturen, wordt wel een limiet opgelegd van 1 gigabyte."

Ze zeggen dan wel dat ze voorbereid zijn op de toekomst, maar met een limiet van 1 Gigabyte zijn ze dat dus duidelijk NIET.
ja maar die limiet per welk tijdsbestek is die per dag?

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Op hun site staat dat het tarief op basis is van het daadwerkelijk gebruik.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Zo'n snelle verbinding leveren maar dan een datalimiet van 1 gig instellen? Da's pas idioot!!

Ik haal nu met @Home er af en toe al een paar gig per dag doorheen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het nog een flink tijdje gaat duren voordat bijna heel Nederland van Bredband kan genieten. Het zou voor mij ideaal zijn, omdat ik nu al zo gewend ben aan 10 Mbit/s op mijn studentenflat. Moet er niet aan denken dat ik na mn studietijd een stap terug zou moeten doen qua bandbreedte (bandbredte? :P )

1 GB datatransfer per dag is echter niet veel idd. Dat wordt dus niet meer dan één DivXje / Linuxdistro per dag. Ik heb nu een limiet van 8 Gig per dag.

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Tja met 1gb per dag heeft het weinig zin. Surfen gaat me nu met Chello rap zat. Ik wil dan ook gewoon met die snelheid een paar gieg per dag kunnen downen.

Maar goed wie weet komt er een powerabbo

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vreemd, die gasten van bredband in zweden hebben er geen datalimiet op zitten.

ik denk dat dit gewoon een stok achter de deur is, ik kan me niet voor stellen dat ze een 1gig limiet op een 10/100mbit connectie gaan zetten.
Bovendien willen ze ook tv en weet ik wat gaan aanbieden ;)

Verwijderd

De woningbouw vereninging waarvan wij ons huis huren gaat in 2002 samen met Bredband hier tegen een laag tarief inet via de glasvezel leveren, dit doen ze omdat ze mensen met een laag inkomen ook willen voorzien van een vaste internet aansluiting :)
Daar ben ik wel blij mee....

/me heeft geen laag inkomen, maar heeft wel chello :(

misschien is dat bredband een mooie oplossing :)

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik kreeg meer de indruk dat het om 1 Gbyte per maand ging... Er staat in dat artikel geen enkele verwijzing naar een tijdsspanne, en sindsdat vrijwel alle limieten per maand geheven worden zie ik niet waarom Bredband dat niet zou doen.

Ik heb nu een limiet van 10 Gb per maand, en 1 Mbit/s. Dat heb ik liever dan andersom :D :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

http://www.z-hc.nl/CDA/regioportal/1,2078,1558__538565_,00.html

Artikel uit Haagsche Courant van 15-03-2001
Snel internet in Haagse huurhuizen

Den Haag - Zon 20.000 huurwoningen in Den Haag krijgen een snelle verbinding met internet. Het gaat daarbij om bijna alle woningen in het bestand van de corporatie Haagwonen.

De huurders kunnen toegang krijgen tot breedbandinternet via de glasvezelkabel. Het benodigde netwerk wordt gedurende de komende drie jaar tot in de woningen aangelegd met toestemming van de verhuurder.
De bewoners kunnen vervolgens zelf beslissen of zij gebruik willen maken van de mogelijkheid om tegen het geldende tarief gebruik te maken van de zeer snelle internetverbinding.

Uitvloeisel

De aanleg van het glasvezelnetwerk is een uitvloeisel van een contract dat zes woningcorporaties in de Randstad, die samenwerken onder de naam Kristal, hebben gesloten met de aanbieder van internetdiensten Bredband Benelux. Volgens dit bedrijf is de gebruikte technologie 200 keer sneller dan een gewone inbelverbinding via de telefoon.
Bij Kristal is behalve Haagwonen onder meer ook Delftwonen in Delft aangesloten. In Den Haag begint de aansluiting op het netwerk in het centrum. Dat gebeurt, om precies te zijn, in de ronde woonflat Witte Anna naast het Centraal Station.

Moerwijk

Eerder deed het van oorsprong Zweedse Bredband ook al zaken met een andere Haagse woningcorporatie, Vestia. In dat geval ging het om de spoedige aanleg van eenzelfde snelle internetverbinding in ongeveer 2000 huurwoningen in Moerwijk.
Vestia Den Haag Zuid-Oost verwacht dat met name de oudere huurders in deze wijk gebruik zullen maken van bijvoorbeeld de specifieke toepassingen van internet op het gebied van de zorg- en dienstverlening.
Daartoe krijgen de bewoners ook gerichte cursussen aangeboden.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Isser er geen tweaker die al Bredband used??!?!
Please meld je :)

Verwijderd

This really sounds interesting.

Uploaden word dan ook eindelijk interessant, net zoals een fpt'tje opzetten.

Verwijderd

ftp-tje opzetten is leuker dan een fpt-tje :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb liever dat ze eerst in den haag beginnen ;)

ff al de slachtoffers van casema (including me) helpen...

zal wel relaxt zijn, maar zal wel weer niet |:(

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 04:11 schreef BigB het volgende:
Isser er geen tweaker die al Bredband used??!?!
Please meld je :)
een zweedse tweaker zeker ;)

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ergens in een van mijn bookmarks stond iets dat ze in Augustus gaan beginnen, dus nog effe geduld hebben denk ik maar.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:29 schreef maartena het volgende:

"Bredband is een zelfstandige BV waar het gelijknamige Zweedse bedrijf een belang van 30% in heeft. Wanneer in Nederland 400.000 aansluitingen zijn gemaakt, wordt gedacht aan internationale expansie. Een aansluiting zal later dit jaar worden aangeboden voor een maandbedrag van circa 30 euro. Bredband denkt in 2007 dat een abonnee het bedrijf 70 euro per maand oplevert. Naast internet, zal het bedrijf zich ook gaan richten op telefonie en andere interactieve diensten. Om te voorkomen dat gebruikers teveel data VERSTUREN, wordt wel een limiet opgelegd van 1 gigabyte."

Voor de gemiddelde bejaarde die een beetje surft en een paar foto's verstuurt, lijkt mij een UPLOAD van 1 Gb ruim voldoende.

Ik denk dat ik het zelf nog niet eens haal.

• batavier
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Hier even wat informatie van de Bredband site.

Het Bredband Internet abonnement kost € 29,00 (ƒ 63,91) per maand. Voor de aansluitkosten betaalt u eenmalig € 50,00 (ƒ 110,19).
Voor extra gebruikers geldt een tarief van € 2,50 (ƒ 5,51) per gebruiker per maand. Elke gebruiker krijgt een eigen e-mailadres en een eigen home page.

Inbgrepen is 2 gigabytes (GB) aan internetverkeer. Als u in een bepaalde maand meer dan 2 GB internetverkeer gebruikt, krijgt u van ons een melding waarbij u kunt aangeven of u wel of niet extra internetverkeer wilt afnemen. Hiervoor gelden de volgende tarieven:
- 2 tot 12 GB: € 0,50 per 0,1 GB
- 12 tot 22 GB: € 0,40 per 0,1 GB
- meer dan 22 GB: € 0,35 per 0,1 GB
In het geval u geen extra internetverkeer wilt afnemen, kunt u nog steeds internetten, maar zal de snelheid tot het einde van de maand beperkt worden tot de snelheid van een telefoonverbinding.
Noot: Bredband gaat internetverkeer meten en extra internetverkeer in rekening brengen vanaf najaar 2001.
=============
Datalimiet is dus 2 GB per maand... Dat is op zich niet echt weinig, maar als je een snelle verbinding hebt, ga je meer internetten (films kijken, bijvoorbeeld) en dan is het best wel snel op. Denk ik. En daarna moet je gaan betalen voor de extra gegevens die je download en is je voordeel (want 63 pieken is niet zo heel erg duur) weer weg. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om niet extra te betalen, maar ja, dan heb je weer een 56k6 verbinding. :'(

Een redelijke aanbieding dus, de snelheid beloofd erg hoog te zijn, maar het kan dus ook een dure hobby worden.
}:O

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.bredband.nl/nederlands/pix/tabel.gif

Waarom liegen ze gewoon :?

ADSL en Kabel zijn juist "+++" bij vast bedrag, terwijl bredband dat niet is bij meer dan 2 GB/maand. (Extern want(deep-link): Ter verduidelijking: Er is een verschil tussen internetverkeer en het verkeer binnen het Bredbandnetwerk. Verkeer binnen het Bredbandnetwerk is inbegrepen in het Bredband Internet abonnement. Voor al het verkeer naar en van het internet moet Bredband betalen. Daarom meet Bredband het internetverkeer per gebruiker en biedt Bredband naast het standaardpakket aan zeer intensieve internetgebruikers de mogelijkheid extra internetverkeer af te nemen.)

Bron: www.bredband.nl (deep-link)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:04 schreef Jake het volgende:
[afbeelding]

Waarom liegen ze gewoon :?

ADSL en Kabel zijn juist "+++" bij vast bedrag, terwijl bredband dat niet is bij meer dan 2 GB/maand. (Extern want(deep-link): Ter verduidelijking: Er is een verschil tussen internetverkeer en het verkeer binnen het Bredbandnetwerk. Verkeer binnen het Bredbandnetwerk is inbegrepen in het Bredband Internet abonnement. Voor al het verkeer naar en van het internet moet Bredband betalen. Daarom meet Bredband het internetverkeer per gebruiker en biedt Bredband naast het standaardpakket aan zeer intensieve internetgebruikers de mogelijkheid extra internetverkeer af te nemen.)

Bron: www.bredband.nl (deep-link)
weet je dan al prijzen van bredband :? :?

• Thunder
  • Niet online
Mja dat tabeltje is idd onzin.

-Snelheid okee klopt wel alleen ADSL/KABEL een + is toch wel redelijker
-Vast bedrag in 1 woord wat een gigantische onzin, ADSL is iig een vast bedrag je betaald _nooit_ meer bij kabel verschilt dat nog wel zeelandnet ofzow moet stinken kwa dat maar is uitzondering (mag ik hopen), en Bredband betaal je meer voor overschreiding van de limiet, weliswaar niet veel maar goed dat had een minnetje moeten zijn voor bredband en +++ voor ADSL
-always online mja kan wel kloppen hoewel 3 +'jes beter was geweest
-Altijd telefonisch bereikbaar zal wel helpdesk mee bedoelt worden ofzow maar dat zit wel goed met de meesten (met adsl iigg wel)
-evensel up/downloaden okee klopt
-Geschikt voor video, kun je op té veel verschillende manieren uitleggen ik d/l ook films maar goed volgende
-toekomstvast, mja in principe is niks toekomstvast maar goed, als bredband +++ krijgt mag ADSL toch wel ++ krijgen vooral ook omdat de snelheid omhoog gaat (Zie uitspraak van een of andere planet medewerker)
MAW zelfs dat vergelijkingslijstje op de xbox site tussen de console's was objectiever

• batavier
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Op vrijdag 27 juli 2001 11:43 schreef mafiasven het volgende:

[..]

weet je dan al prijzen van bredband :? :?
http:/www.bredband.nl
Staan ook prijzen op de site. Ongeveer 63 gulden per maand. 2 GB datalimiet, en daarboven 0,50 Euro per 0,1 GB...

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:05 schreef Batavier het volgende:

[..]

http:/www.bredband.nl
Staan ook prijzen op de site. Ongeveer 63 gulden per maand. 2 GB datalimiet, en daarboven 0,50 Euro per 0,1 GB...

dan staan ze er nu dus wel op :+
thnx

Verwijderd

heb net ff gekeken maar dis dus best wel naaien :+ ik zal altijd boven het bedrag van chello uitkomen :(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Twee GB datalimiet = afgekeurd. Ik blijf bij @home.

Sorry maar 2 GB is echt schandalig weinig en om dan 15 piek per GB extra te betalen lijkt me overdreven.. Snelheid zit goed maar datalimiet zuigt ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:11 schreef IceStorm het volgende:
Twee GB datalimiet = afgekeurd. Ik blijf bij @home.

Sorry maar 2 GB is echt schandalig weinig en om dan 15 piek per GB extra te betalen lijkt me overdreven.. Snelheid zit goed maar datalimiet zuigt ;)
juist maar ik vraag me af hoe snel zit je daar overheen :? ik download dus weleens wat filmpjes per maand luister via i-net radio en zit ik er denk ik wel overheen ofniet?

• Thunder
  • Niet online
Met 'wat' filmpjes (1.3GB per film :? ) naja ben je wel aardig veel geld kwijt, en als je met 1MB de seconde download dan download je ook makkelijker dingen, want als ik nu een FTP zie met iets van wat ik niet helemaal zeker weet of et iets is of niet laat ik et zitten, maar met 1MB de sec who gives a fuck!? Naja je portemonee dus :(

• IceStorm
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Om je een indruk te geven... 2 GB data per maand is voor 90% weg als je 1 uur per dag naar een shoutcast radiootje luistert... En dan ga ik maar niet beginnen over filmpjes enzo. En zelfs een gemiddelde demo van bijv een game is tegenwoordig gauw 100 mb. Er zijn zat mensen die met hun internetgedrag 2gb data bij LANGE na niet halen maar ik heb toch wel 5 nodig. Dan wordt het dus bijbetalen en hoewel het dan nog steeds niet zo duur is heeft het toch iets 'verkeerds' om extra te betalen :).

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 16:04 schreef IceStorm het volgende:
Om je een indruk te geven... 2 GB data per maand is voor 90% weg als je 1 uur per dag naar een shoutcast radiootje luistert... En dan ga ik maar niet beginnen over filmpjes enzo. En zelfs een gemiddelde demo van bijv een game is tegenwoordig gauw 100 mb. Er zijn zat mensen die met hun internetgedrag 2gb data bij LANGE na niet halen maar ik heb toch wel 5 nodig. Dan wordt het dus bijbetalen en hoewel het dan nog steeds niet zo duur is heeft het toch iets 'verkeerds' om extra te betalen :).
okeys dan zit ik er dus dik overheen :)
heb nog andere comp hier op netwerk hangen mijne staat ongeveer 16 uur per dag aan met kazaa e.d. dus dan zit ik er wel dik overheen.. hebben ze niet een pakket ofzo 150 piek en dan onbeperkt zou wel gaaf zijn 8-)

edit:
typo

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Bredband=geen edonkey heledag aan=niet goedgekeurd

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ze moeten gewoon keuzes geven... 50 gulden per maand en dan 2gb datalimiet, of 150 gulden per maand en dan 50gb of 100gb datalimiet....

Mother, will they like this song?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dat snelheid terugschroeven vind ik een hele fijne manier van restrictie moet ik zeggen.

Bij het voormalige Gelrevision hanteerden ze dat ook, als je meer dan 300Meg (bij het budget account) genereerde, werd je teruggeschroefd naar 33k6 snelheid...
In de practijk kwam dit neer op zo'n 50-60 kbps... :)

Ik denk dan ook dat dat mee zal vallen, ok, je gaat dan niet meer zo snel, maar snel zat om te surfen, en downloaden doe je dan toch 's nachts ?

Daarbij, ik denk ook dat dit komt (die 2Gig limiet), omdat het hele breedband-concept nog in de kinderschoenen staat.
Als Bredband (of andere) heel NL en de rest van Europa heeft bebredband, dan zal breedband als fenomeen meer en meer ondersteund worden totdat het net zoals kabelTV gemeengoed is...
Vervolgens kan dataverkeer goedkoper worden, apparatuur goedkoper, abbo's goedkoper (relatief gezien want meer mogelijkheden) etc. etc.

Wat er nu gebeurt in breedbandland (kabel/xdsl/glas/content), is voorlopig nog gewoon gerommel in de marge...

Wacht en wacht, wanneer we een ons wegen zal alles goed zijn... ;)

=======
ben vrij stoned, dus val me svp niet aan op enige incorrectheid :7

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ten eerste vraag ik me af of ze zich echt strak aan die limiet zullen houden en ook wat hun zien als een 'telefoonlijn'. Maar dat intern verkeer op het bredbandnetwerk niet meegeteld word is natuurlijk wel interessant. Kan iedereen lekker een FTPtje starten en kunnen we flink met 10mbit van elkaar leechen zonder dat het extra kost.

Het klinkt veelbelovend en de site ziet er goed uit, maarja.. het kost wel een hoop tijd en geld dus ik vraag me af hoe ver ze komen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Tsja. Vroeg of laat zullen al die gasten die lopen te zeuren over datalimieten er achter komen dat de enige reden waarom ze relatief straffeloos grote hoeveelheden data kunnen downen, is dat er genoeg andere klanten zijn die dat niet doen. Wat mij betreft mogen als die 'ik l33ch wel 100 GB per maand, d00d' gasten rustig per MB betalen. Wordt het voor de rest betaalbaarder...

50 cent per MB is niet zo heel onredelijk...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op zaterdag 01 september 2001 09:14 schreef ijdod het volgende:
Tsja. Vroeg of laat zullen al die gasten die lopen te zeuren over datalimieten er achter komen dat de enige reden waarom ze relatief straffeloos grote hoeveelheden data kunnen downen, is dat er genoeg andere klanten zijn die dat niet doen. Wat mij betreft mogen als die 'ik l33ch wel 100 GB per maand, d00d' gasten rustig per MB betalen. Wordt het voor de rest betaalbaarder...

50 cent per MB is niet zo heel onredelijk...
Niet onredelijk :? Dan zou je 512 piek kwijt zijn voor elke gigabyte dat je erover heen zit

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 11:19 schreef Perfect_Cell het volgende:

[..]

Niet onredelijk :? Dan zou je 512 piek kwijt zijn voor elke gigabyte dat je erover heen zit
Hij bedoelt denk ik 50 cent per GB

Verwijderd

quote:
----------------------------------
ja, fransen weten inderdaad niet wat service is
----------------------------------

hmmm,service is toch echt een frans woord....

Verwijderd

Bredband chillt uw pan
Pagina: 1