5870 > 6950 = opstarten > geen beeld > reset

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Titel geeft kortgezegd mijn probleem weer.

Heb van broerlief zijn videokaart (Ati Radeon 6950 2gb versie) gekregen, en die in mijn pc gestopt bestaande uit een MSI P55-GD65, i7 860, 8gig ram en een 520w CoolerMaster voeding. Dit resulteert in een pc die wel aangaat, maar na 10 seconden geen beeld vertonen weer reset.

Als ik dan m'n ''eigen'' videokaart er weer in doe (Ati Radeon 5870 1gb), dan werkt alles weer probleemloos.

Is mijn pc gewoon niet sterk genoeg voor de 6950? Zelf draaide hij de kaart met een 550w voeding, dus an sich zou het prima moeten werken dunkt mij!

Dan nog een ''gerelateerd'' probleem. In eerste instantie wou ik namelijk ook zijn oude moederbord + processor overnemen, betreft hier een Asrock Xtreme 970 moederbord met een AMD Phenom II X6 1090T processor. Toen ik deze i.c.m. de 6950 en mijn 520w voeding wou aansluiten deed de computer überhaupt niets. Aangaan was er dus al niet eens bij. Wel kwam er een brandlucht van de 12-pins voedingsstekker af plus rook, lijkt me niet helemaal pluis!

Ik vind het nogal apart dat 30watt verschil blijkbaar ervoor kan zorgen dat een videokaart wel of niet werkt, blijkbaar zat ik dan al bijna aan de max met mijn systeem? (Ik draai ook 3 monitoren + 3 harde schijven). Verder ben ik er van overtuigd dat ik alles correct heb aangesloten, dat is namelijk nooit het probleem.

Wat denken jullie, zou het echt dit minieme verschil tussen de voedingen zijn die dergelijke problemen veroorzaakt? :?

[ Voor 3% gewijzigd door London op 04-11-2012 01:23 ]

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Je moet naar de lijnen kijken he, niet alleen blindstaren op het totaal vermogen. Dus kijk naar de verschillen op de 12v lijn op beide voedingen. Kan zomaar zijn dat je broer kwalitatief een veel betere voeding heeft dan jij. Probeer zijn voeding in jou setje en je hebt direct antwoord.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Lijkt mij een voeding probleem inderdaad.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

Perkouw

Moderator General Chat
Als je al een brandlucht ruikt en rook ziet ben je natuurlijk klaar, deze voeding dus vervangen voor een nieuwe. Verder even goed opzoeken wat de TDP van de onderdelen zijn waaruit je pc bestaat, op die manier kan je inschatten wat je ongeveer minimaal nodig zou hebben.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Nou goed, een paar uur ergenis later draait alles weer goed, met inderdaad de voeding die m'n broer ook gebruikte. Was ook wel te verwachten natuurlijk, maar ik blijf het raar vinden :)

Topic mag dicht, bedankt voor de antwoorden :)