Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:42
Beste Tweakers,

Mijn schoonouders hebben een 2.1 setje gekocht en ik was bezig met alles aansluiten tot ik op mijn verbazing geen ingang zag voor de TV kabel antenne. Betekend dit nu dat er geen mogelijkheid is om ook gewoon de kabel erop aan te sluiten of zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2lt0tgk.png

Of moet ik hier de optical in en de optical out op de tv voor gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door DeEindbaas op 03-11-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Tv's sluit je aan op de optical in of de aux input, of met hdmi, als de tv arc ondersteunt. Een kabelaansluiting heb ik nog nooit gezien op een 2.1 of 5.1 set, behalve wanneer er een opnamefuctie op zit :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:42
Peenutzz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:58:
Tv's sluit je aan op de optical in of de aux input, of met hdmi, als de tv arc ondersteunt. Een kabelaansluiting heb ik nog nooit gezien op een 2.1 of 5.1 set, behalve wanneer er een opnamefuctie op zit :)
Oke...

Hoe ik het nu heb aangesloten:
- TV antenne kabel in de tv.
- HDMI kabel in de TV en op de out van de home cinema set.

Maar hoe kan ik nu het geluid eruit krijgen voor gewoon tv kijken? Moet ik hiervoor de optical out op de tv voor gebruiken naar de optical in op de 2.1 set?

[ Voor 10% gewijzigd door DeEindbaas op 04-11-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Inderdaad. Het zou kunnen dat je de tv nog moet instellen op externe speakers of iets in die richting. :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Optische kabel werkt zeker, maar als het ook een recente TV is heb je grote kans dat een van de HDMI poorten ook geluid uitvoert (ARC), dan kun je dus met één kabel volstaan. Meestal poort 1 of 2, staat er dan ook bij aangegeven.

liever de tong gebrand dan lauwe soep