Ik heb een gridview met een verwijzing naar een datatemplate. In de datatemplate zitten een aantal textblocken die met 'binding' worden voorzien van tekst. De gridview kan ik 'vullen' door gridview.ItemsSource te gebruiken, waarbij keurig de textblocken worden voorzien van tekst.
Nu wil ik een item toevoegen aan de gridview die ook gebruik maakt van de datatemplate. Dit lukt wel, maar ik krijg met geen mogelijkheid de 'binding' van de textblocken voor elkaar...
Het lukt me alleen als ik compleet een nieuwe ItemsSource toeken, maar dat is veel te omslachtig en te kostbaar.
Hoe kan ik een datatemplate-item toevoegen aan een gridview met databinding in de datatemplate?
Ik voeg een nieuw item toe met:
En 'Object' is nu een willekeurig object, maar ik vermoed dat het object een structuur moet hebben als:
"key","string"
maar wat voor object dat kan zijn weet ik niet...
Nu wil ik een item toevoegen aan de gridview die ook gebruik maakt van de datatemplate. Dit lukt wel, maar ik krijg met geen mogelijkheid de 'binding' van de textblocken voor elkaar...
Het lukt me alleen als ik compleet een nieuwe ItemsSource toeken, maar dat is veel te omslachtig en te kostbaar.
Hoe kan ik een datatemplate-item toevoegen aan een gridview met databinding in de datatemplate?
Ik voeg een nieuw item toe met:
Visual Basic .NET:
1
| gridview.Items.Add(Object) |
En 'Object' is nu een willekeurig object, maar ik vermoed dat het object een structuur moet hebben als:
"key","string"
maar wat voor object dat kan zijn weet ik niet...
edit:
Mijn gridview:XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <GridView Name="grdvwCounters" Grid.Row="1" SelectionMode="None" IsItemClickEnabled="false" VerticalAlignment="Center" Margin="0,0,0,0" HorizontalAlignment="Center"> <GridView.ItemTemplate> <DataTemplate> <Grid Margin="10" Width="260" Height="384" > <Rectangle HorizontalAlignment="Center" Height="384" Stroke="#FFF0F0F0" VerticalAlignment="Center" Width="260" StrokeThickness="5" RadiusX="10" RadiusY="10"/> <Rectangle HorizontalAlignment="Center" Height="53" Margin="0,12,0,0" Stroke="#FFF0F0F0" VerticalAlignment="Top" Width="236" StrokeThickness="5" RadiusX="7" RadiusY="10" /> <StackPanel Orientation="Horizontal" Margin="25,12,0,0"> <TextBlock x:Uid="/Resources/Counter1" HorizontalAlignment="Left" TextWrapping="Wrap" VerticalAlignment="Top" FontSize="36"/> <TextBlock HorizontalAlignment="Left" Margin="16,0,0,0" TextWrapping="Wrap" Text="{Binding CounterNumber}" VerticalAlignment="Top" FontSize="36"/> </StackPanel> <Button Content="X" HorizontalAlignment="Left" Height="39" Margin="200,19,0,0" VerticalAlignment="Top" Width="39" Padding="1,-12,0,0" FontSize="36" Click="bttnClose"/> <Rectangle HorizontalAlignment="Center" Height="93" Margin="0,72,0,0" Stroke="#FFF0F0F0" VerticalAlignment="Top" Width="236" StrokeThickness="5" RadiusX="7" RadiusY="10" /> <TextBox x:Name="txtbxCounterNumber" HorizontalAlignment="Center" Margin="0,84,0,0" Text="0" VerticalAlignment="Top" FontFamily="Segoe UI" FontSize="48" Height="60" InputScope="Number" Background="{x:Null}" Foreground="#FFE4555C" BorderBrush="{x:Null}" BorderThickness="0" Padding="0" UseLayoutRounding="True" MinWidth="26" MinHeight="32" MaxLength="7" KeyDown="txtbxCounterNumber" /> <Grid Margin="0,172,0,0" Height="200" Width="236" HorizontalAlignment="Center" VerticalAlignment="Top" PointerReleased="grdCounterUpDown"> <Rectangle HorizontalAlignment="Center" Height="200" Stroke="#FFF0F0F0" VerticalAlignment="Center" Width="236" StrokeThickness="5" RadiusX="7" RadiusY="10" Fill="#FF7C2727"/> <StackPanel VerticalAlignment="Center" HorizontalAlignment="Center"> <TextBlock x:Uid="/Resources/Count" HorizontalAlignment="Center" Margin="0" TextWrapping="Wrap" FontSize="48" FontFamily="Segoe UI" FontWeight="Bold"/> <TextBlock Text="{Binding UpDown}" HorizontalAlignment="Center" Margin="0" TextWrapping="Wrap" FontSize="48" FontFamily="Segoe UI" FontWeight="Bold"/> </StackPanel> </Grid> </Grid> </DataTemplate> </GridView.ItemTemplate> </GridView> |
[ Voor 73% gewijzigd door Swerfer op 04-11-2012 00:04 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com