Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwaaiHaai
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Heeft er iemand wel eens een kaartje gehad wat afgebroken is bij normaal gebruik?

Ik heb dit dus gehad met een SandDisk kaartje, volgens mij normaal gebruikt maar er zijn kleine stukjes plastic afgebroken. Eerst aan de zijkant en daarna de bovenkant. Die dus is blijven zitten in mijn camera. :| kosten moeten maken om het stukje eruit te krijgen, is gelukkig wel gelukt! Het plastic lijkt broos en er breken makkelijk stukjes af. Hoe kan dit? te warm geworden ergens op een hete vakantie misschien??

[SANDISK = Sans Service rant]
De SanDisk ''service" weigert er op in te gaan, en biedt al helemaal geen suggesties. Het is nu een kaartje die je van je kleingeld betaalt, dus mij de ruzie niet waard, maar duidelijk is wel dat SanDisk hun "lifetime warranty" met een korreltje zout, of in dit geval een korreltje plastic van het kaartje genomen moet worden.Niet dus, pure marketing bla bla. Echt apart hun "service'' heb ik bij andere merken echt nooit van gehad dat ze moeilijk doen over garantie. Dat iets stuk kan gaat gebeurt met alle produkten wel eens, de service zegt iets over hoe ze achter hun produkt staan.
[/SanDisk = Sans Service rant'']

naja terug naar de positieve interesse, hoe kan het komen dat een kaartje stukgaat, crappy kaartje, een kaartlezer ergens of gewoon lomp gebruik? en wie heeft dit ook wel eens gehad. Bij voorkeur met pics en merken.

Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/mdevreij/Tweakers/IMGP5500-800600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:12
Ik weet niet waar je je kaartje vandaan hebt, maar Sandisk is redelijk populair bij onze chineze namaak "vrienden". Zie onder andere deze link:
http://reviews.ebay.com/F...ed?ugid=10000000001254879

Normaal gesproken zijn dit soort kaartjes namelijk praktisch onverwoestbaar en vooral Sandisk staat als erg betrouwbaar bekend. Wellicht even checken of t geen fake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik sta er eerlijk gezegd ook wel een beetje van te kijken. Bij Digital rev hebben ze zo'n kaartje namelijk een maand of wat in een vissenkom laten liggen en het werkte nog.

Dit ziet er meer uit als goedkoop plastic oid :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Maar dat weet de helpdesk niet van een afstand, en veel moeite om te helpen doen ze blijkbaar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:38

Whizon

<3

Ik kan alleen zeggen dat afgelopen zomer in Spanje de temperatuur tot een graadje op 35 is opgelopen en ik er geen problemen mee heb gehad. Ook vorige winter bij iets van -5(?) geen problemen.

Mijn manier van opbergen is wel zo, dat ik een card case heb, waarin ik al mijn niet direct te gebruiken kaartjes heb zitten. Mijn direct te gebruiken kaartje verlaat nooit de camera, met uizondering van dataoverdracht naar de PC uiteraard. Geen idee of dit een wezenlijk (lees: cruciaal ten opzichte van jouw manier?) verschil maakt,

Het klinkt wel flauw van SanDisk, en het doet me hopen dat die van mij het niet gaan begeven op zo'n manier.

"Live and learn" | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Deze gaat naar het Shopping Forum, wat een betere plek is voor deze discussie

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je direct met Sandisk contact opgenomen of ben je langs de winkel gegaan waar je het gekocht hebt?
9 van de 10 keer dat ik een probleem met Sandisk spul had, langs de winkel en het wordt zonder morren omgeruild. Ook na 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Heb dit gehad met een namaak kaartje van sony. Heb hier wat officiële sony/ sandisk kaarten waarmee ik nog nooit een probleem heb gehad. Dus zoals hierboven al gevraagd waar komt je kaartje vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Die kaartjes worden niet echt per stuk gemaakt, dus er zou een hele batch van die dingen moeten zijn en dan zou je veel meer berichten te zien krijgen van crappy plastic bij sd kaartjes. Overigens heeft Sandisk idd wel een goede reputatie qua kwaliteit.

Dit kaartje moet haast wel namaak zijn. Ik zou er mee terug naar de winkel gaan!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik heb er ook twee van SanDisk die onlangs stuk zijn gegaan. Eentje waarvan de lock slider eruit gevallen is, de andere ook met gebroken plastic. De kasbon heb ik al lang niet meer, dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwaaiHaai
Ik dacht dat de warmte en kou misschien een probleem geweest kon zijn. Maar kennelijk zijn er extremere situaties geweest waarin kaartjes geen problemen gaven.

De winkel is nog wel een idee, het kaartje komt 80% zeker van de MediaMarkt af, en bon zou ik moeten zoeken. Kijk, de kosten van het kaartje zijn niet zo spannend € 4,60 kosten die kaartjes nu en ik koop dan liever gewoon een nieuwe. Vervelender was dat het stukje plastic IN mijn camera was blijven zitten en ik dus in China zat met een Camera probleem! Gelukkig ook nog een reservecamera mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
Alfredo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 04:02:
Ik heb er ook twee van SanDisk die onlangs stuk zijn gegaan. Eentje waarvan de lock slider eruit gevallen is, de andere ook met gebroken plastic. De kasbon heb ik al lang niet meer, dus geen garantie.
Je hebt de bon niet nodig om bij Sandisk een RMA neer te leggen. Sandisk bekijkt via het serienummer of je nog garantie op je kaartje hebt.

Moet zeggen dat ik de service van Sandisk wel oke vindt, 8 weken geleden deed mijn 8 Gb CF kaartje niets meer (ongeveer een 4 jaar oude CF kaart). Gebeld naar het europeese telefoonnummer en het probleem uitgelegd. Kaartje was al 4 jaar oud en had de bon ook niet meer. Volgens de belgische sprekende medewerker was de aankoopbon niet nodig, garantie verloopt dus via serienummer. Uiteindelijk opgestuurd en 4 weken later een nieuwe in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Whizon schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:12:
Ik kan alleen zeggen dat afgelopen zomer in Spanje de temperatuur tot een graadje op 35 is opgelopen en ik er geen problemen mee heb gehad. Ook vorige winter bij iets van -5(?) geen problemen.

Mijn manier van opbergen is wel zo, dat ik een card case heb, waarin ik al mijn niet direct te gebruiken kaartjes heb zitten. Mijn direct te gebruiken kaartje verlaat nooit de camera, met uizondering van dataoverdracht naar de PC uiteraard. Geen idee of dit een wezenlijk (lees: cruciaal ten opzichte van jouw manier?) verschil maakt,

Het klinkt wel flauw van SanDisk, en het doet me hopen dat die van mij het niet gaan begeven op zo'n manier.
De SD-kaart doet het van -20 tot + 40 graden celsius, nog nooit problemen mee gehad. Dit lijkt mij op infireure chinese kwaliteit.

• ZwaaiHaai
Termi schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:20:
[...]
De SD-kaart doet het van -20 tot + 40 graden celsius, nog nooit problemen mee gehad. Dit lijkt mij op infireure chinese kwaliteit.
Flex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:25:
[...]
Je hebt de bon niet nodig om bij Sandisk een RMA neer te leggen. Sandisk bekijkt via het serienummer of je nog garantie op je kaartje hebt.
okee, inférieure chinese kwaliteit. Maar ook inférieure service, Sandisk wilde niet eens het serienummer hebben. Was volgens hun mijn eigen schuld, zonder het kaartje IRL gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
ZwaaiHaai schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:47:
[...]

[...]

okee, inférieure chinese kwaliteit. Maar ook inférieure service, Sandisk wilde niet eens het serienummer hebben. Was volgens hun mijn eigen schuld, zonder het kaartje IRL gezien te hebben.
Als ze het serienummer nog niet hebben kan je het toch gewoon opnieuw proberen, alleen ditmaal minder prijsgeven en dan toesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Al eens bij de verkoper aangeklopt ipv bij Sandisk?

Destijds had ik een corrupt kaartje en deze gedropt bij Kamera Express waar ik hem had gekocht. Het duurde een paar weken maar ik kreeg zonder morren een nieuw kaartje.

Overigens heb ik nog nooit een Sandisk Ultra II kaartje gezien met een blauwe rand aan de bovenkant. Het plastic ziet er overigens wel slecht uit. Ik ben niet echt zuinig met mijn kaartjes maar no way dat deze er zo uit zien.

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 20-11-2012 15:32 ]

Strava

Pagina: 1